  • Data: 2009-10-09 14:47:12
    Temat: /RAID 0/ Dodatkowy dysk na system?
    Od: "Alfer_z_pracy" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Komputer będzie pracować jako komputer graficzny, będzie miał RAID 0 dla
    przyspieszenia pracy nad dużymi plikami. Czy jest sens dodać dodatkowy
    odrębny (mniejszy) dysk, na którym będzie system, czyli jeden dysk C jako
    Windows 7, Program Files etc., a dwa odrębne dyski jako RAID 0 jako magazyn
    plików? Czy coś takiego jest w stanie poprawić:
    a) kulturę pracy (system sobie rzeźbi na swoim dysku oddzielnie, operacje
    plikowe na odrębnym RAIDzie)
    b) szybkość działania komputera
    c) bezpieczeństwo (np. pada nam RAID - dane odzyskuję z backupu, a system
    działa lub odwrotnie, systemowy pada a dane bezpiecznie leżą sobie na
    RAIDzie)?

    A może ewentualne plusy (o ile w ogóle są) są mniej istotne od samego
    skomplikowania komputera i dać wszystko na RAID 0 i nie komplikować?

    Znalazłem tryliard porad jak ustawić RAID, ale przyznam że na tak wydawałoby
    się banalne pytanie nie znalazłem odpowiedzi w sieci.

    Pzdr
    A.