-
41. Data: 2016-08-06 10:32:21
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
> Nigdy nie dzieliłeś? Czy nie dzieliłeś przez wartość wskazywaną?
Przez wskazywaną :) Jeśli dostałbym w funkcji wskaźnik na zmienną liczbową,
to stworzyłbym sobie lokalną zmienną, którą bym zainicjował wartością
wskazywaną przez ten wskaźnik i operacje matematyczne robiłbym właśnie na
tej zmiennej lokalnej zamiast ciągle wyłuskiwać. Chyba że ten wskaźnik
miałby się ciągle przesuwać, to wtedy pewnie nie, ale wówczas gdybym miał
użyć zapisu typu a / * b to bym użył nawiasów: a / (*b), bo inaczej taki
zapis wydawałby mi się nieczytelny, niezależnie od tego gdzie ile spacji bym
wsadził :)
--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/
OE PowerTool i Outlook Express: http://www.grzegorz.net/oe/
Uptime: 10 days, 10 hours, 52 minutes and 9 seconds
-
42. Data: 2016-08-06 15:42:38
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "Ghost" <n...@d...pl>
Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:no47al$8mr$...@n...news.atman.pl...
Ghost <n...@d...pl> napisał(a):
>> Nigdy nie dzieliłeś? Czy nie dzieliłeś przez wartość wskazywaną?
>Przez wskazywaną :) Jeśli dostałbym w funkcji wskaźnik na zmienną liczbową,
>to stworzyłbym sobie lokalną zmienną, którą bym zainicjował wartością
>wskazywaną przez ten wskaźnik i operacje matematyczne robiłbym właśnie na
>tej zmiennej lokalnej zamiast ciągle wyłuskiwać. Chyba że ten wskaźnik
>miałby się ciągle przesuwać, to wtedy pewnie nie, ale wówczas gdybym miał
>użyć zapisu typu a / * b to bym użył nawiasów: a / (*b), bo inaczej taki
>zapis wydawałby mi się nieczytelny, niezależnie od tego gdzie ile spacji
>bym wsadził :)
bym bym bym a potem w kodzie widzi sie cos innego :-)
-
43. Data: 2016-08-07 11:40:40
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Fri, 5 Aug 2016 22:17:35 +0200, Ghost napisał(a):
> Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
> Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
>>>int *y;
>>>a=4 /* y;
>>>vs
>>>a=4 / *y;
>
>>>widać różnicę?
>
>>No widac. Choc jeszcze mamy a=4 /*y; i a=4/*y;
>
> oraz np.
> a = 4 / *y
>
> czy to cos zmienia, czy znów się nudzisz?
prawde mowiac to nie wpadlbym na to, aby wpisac
4 /* y;
Po co ? Gwiazdke trzymamy razem ze wskaznikiem.
Ale calosc moglaby mnie zaskoczyc.
J.
-
44. Data: 2016-08-08 11:59:42
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: Mario <M...@...pl>
W dniu 04.08.2016 o 09:24, s...@g...com pisze:
> W dniu czwartek, 4 sierpnia 2016 08:22:09 UTC+2 użytkownik Mateusz Viste napisał:
>> On 04/08/2016 08:09, s...@g...com wrote:
>>> Może trochę NTG, ale chyba prędzej tutaj uzyskam konkretną odpowiedź, niż na
grupie "BOGÓW" od C/C++. Jak wiecie, mam trochę wstręta do C, ale nie w tym rzecz.
Prośba: Napiszcie mi w kilku "żołnierskich" słowach jaka jest różnica/jak to
interpretować:
>>>
>>> 1) void Jakaś_Tam_Funkcja(int* Jakaś_Tam_Zmienna);
>>> 2) void Jakaś_Tam_Funkcja(int *Jakaś_Tam_Zmienna);
>>> 3) void Jakaś_Tam_Funkcja(int * Jakaś_Tam_Zmienna);
>>
>> Różnica: żadna. Wszystkie trzy prototypy są jednoznaczne, i deklarują
>> funkcję która nic nie zwraca, a która jako parametr oczekuje wskaźnika
>> do inta - a czym jest int, to już zależy od platformy - ANSI mówi tylko
>> że ma mieć co najmniej 16 bitów.
>>
>> Temat bardziej na pl.comp.lang.c swoją drogą (a tamtejsi "bogowie" wcale
>> nie gryzą!).
>>
>
> ===========
>
> Nie chodzi mi o "void". To akurat jest zrozumiałe. Chodzi mi o umiejscowienie "*" w
deklaracji zmiennej wejściowej. (typ* zmienna, typ *zmienna, typ * zmienna). A co się
tyczy "bogów" z pl.comp.lang.c, to niestety z Bogiem nie pogadasz. Kiedyś wdałem się
tam w dyskusję dot. składni C vs. Pascal. Na dobrą sprawę, "filozofia" obu języków
jest IDENTYCZNA !!
Wchodzisz też na grupę pl.comp.os.linux, z tezą że Windows jest tak samo
sensownie zbudowany jak Linux? Albo do ulubionej knajpki kibiców Wisły,
aby ich uświadamiać, że Cracovia to tez fajny klub?
Pozdrawiam
MD
-
45. Data: 2016-08-08 15:18:00
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 8 Aug 2016 11:59:42 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
> Wchodzisz też na grupę pl.comp.os.linux, z tezą że Windows jest tak
samo
> sensownie zbudowany jak Linux? Albo do ulubionej knajpki kibiców
Wisły,
> aby ich uświadamiać, że Cracovia to tez fajny klub?
Nota bene, kibice Wisły i Cracovii postanowili się pojednać. Zdziebko
szokujące, ale jednak. Gdy umarł JP2.
Profesjonalizm w użyciu C/C++/czegokolwiek to nie bycie fanem
hejtujacym wszystko co nie jest C/C++/czymkolwiek. Akurat sposób
przekazywania parametrów w C jest niezbyt doskonały. W szczególności:
złym pomysłem są tzw. parametry wyjściowe (dziedzictwo po Fortranie
itp.) - pod tym względem Java jest dużo bardziej ogarnięta. Choć to
pytanie może wydawać się dziwne, to czy znasz klarowną odpowiedź:
dlaczego tyle papieru itp. potrzebne jest na tłumaczenie czym są typy
zmiennych i wskaźniki w C... choć celem nie jest napisanie sonetu w
n-tysięcy LOC, a jedynie zrobienie czegoś trywialnego (jakieś LED w
Arduino, obliczenie CRC, interpolacja najbliższą wartością z
tablicy...)???
Czy zamiast medytacji nad C nie lepiej po prostu użyć czegoś bardziej?
I z góry uprzedzam: da się. Patrz Python i nie tylko.
Nawet w C da się #define a (*aptr)
Potem można pisać
int fun(int a)
{
return 1000 / a;
}
Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a
-
46. Data: 2016-08-08 17:38:04
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: Mario <M...@...pl>
W dniu 08.08.2016 o 15:18, slawek pisze:
> On Mon, 8 Aug 2016 11:59:42 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
>> Wchodzisz też na grupę pl.comp.os.linux, z tezą że Windows jest tak
> samo
>> sensownie zbudowany jak Linux? Albo do ulubionej knajpki kibiców
> Wisły,
>> aby ich uświadamiać, że Cracovia to tez fajny klub?
>
> Nota bene, kibice Wisły i Cracovii postanowili się pojednać. Zdziebko
> szokujące, ale jednak. Gdy umarł JP2.
Oczywiście, wszyscy wtedy się zapisali do pokolenia JP2. Okazuje się, ze
jednak że był to stan nietrwały.
> Profesjonalizm w użyciu C/C++/czegokolwiek to nie bycie fanem hejtujacym
> wszystko co nie jest C/C++/czymkolwiek.
Z drugiej strony są tam ludki którzy zawodowo zajmują się pisaniem w
c/c++ i przychodzi do nich człowiek, który chce adwokacić na rzecz
jakiegoś umierającego języka. O czym maja z nim rozmawiać?
> Akurat sposób przekazywania
> parametrów w C jest niezbyt doskonały. W szczególności: złym pomysłem są
> tzw. parametry wyjściowe (dziedzictwo po Fortranie itp.) - pod tym
> względem Java jest dużo bardziej ogarnięta. Choć to pytanie może wydawać
> się dziwne, to czy znasz klarowną odpowiedź: dlaczego tyle papieru itp.
> potrzebne jest na tłumaczenie czym są typy zmiennych i wskaźniki w C...
> choć celem nie jest napisanie sonetu w n-tysięcy LOC, a jedynie
> zrobienie czegoś trywialnego (jakieś LED w Arduino, obliczenie CRC,
> interpolacja najbliższą wartością z tablicy...)???
Z tego, że istnieją zadania do których nie trzeba struktur, unii czy
wskaźników, nie wynika że te typy są w c niepotrzebne. Razi cię że przy
programowaniu atmelka używasz języka, w którym jest wiele niepotrzebnych
ci konstrukcji, to użyj mikrobasica czy micropythona.
> Czy zamiast medytacji nad C nie lepiej po prostu użyć czegoś bardziej?
>
> I z góry uprzedzam: da się. Patrz Python i nie tylko.
I napisać źródło linuksa w Pythonie :)
> Nawet w C da się #define a (*aptr)
>
> Potem można pisać
> int fun(int a)
> {
> return 1000 / a;
> }
>
> Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a
Możesz sobie także zdefiniować begin i end. Tylko po co?
--
pozdrawiam
MD
-
47. Data: 2016-08-08 17:45:15
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>
Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.8177401639518404947@news.v.pl...
>
> Nawet w C da się #define a (*aptr)
>
> Potem można pisać
> int fun(int a)
> {
> return 1000 / a;
> }
>
> Bez potrzeby męczenia się z *a i dziwadłami w rodzaju 1000 / *a
A po latach w jakiejś procedurze dołożysz sobie zmienną i przypadkiem
nazwiesz ją a.
P.G.
-
48. Data: 2016-08-08 23:39:31
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 8 Aug 2016 17:38:04 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
> I napisać źródło linuksa w Pythonie :)
Cześć Linuksa jest napisana w Pythonie.
-
49. Data: 2016-08-08 23:47:56
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 8 Aug 2016 17:38:04 +0200, Mario <M...@...pl> wrote:
> Możesz sobie także zdefiniować begin i end. >Tylko po co?
Aby było ładniej. Albo np. tak
#define begin { dbgoutbegin(++level); {
#define end } dbgoutend(--level); }
;)
-
50. Data: 2016-08-09 00:22:17
Temat: Re: Pytanko dotyczące C/C++
Od: slawek <f...@f...com>
On Mon, 8 Aug 2016 17:45:15 +0200, Piotr
Gałka<p...@c...pl> wrote:
> A po latach w jakiejś procedurze dołożysz sobie zmienną i
przypadkiem
> nazwiesz ją a.
Primo undef. Secundo, właśnie dlatego C/C++ jest do bani. Tertio,
kompilator wykryje. Quarto, nie będę żył tak długo.