  • 61. Data: 2023-04-07 08:33:30
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Żeby poluźnić śruby to nie podnosi się auta na lewarku i obojętnie czy
    > felga jest zapieczona czy nie :]

    klucz udarowy nie takie rzeczy potrafi.

    ...a właściciel powinien wiedzieć, czy
    > mu się zapiekają felgi. Ja swoje kopię w oponę/z boku ale poluźniam
    > śruby bez lewarka.

    Po x latach bez zmian kół (całoroczne) - zmiana na alusy - niespodzianka
    - nie chcą zejść.

    --
    Pete

  • 62. Data: 2023-04-07 10:01:45
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 08:33, Pete pisze:

    > klucz udarowy nie takie rzeczy potrafi.

    Klucz udarowy, występuje w parze z serwisem :) Wtedy nie interesują mnie
    zapieczone felgi :]

    > ...a właściciel powinien wiedzieć, czy
    >
    > Po x latach bez zmian kół (całoroczne) - zmiana na alusy - niespodzianka
    > - nie chcą zejść.

    Raczej norma i przewidywalne :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 63. Data: 2023-04-07 10:04:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 02:24, J.F pisze:

    > No ale nie znasz dystansu bezwzglednego.
    > Szczególnie z "wielu tras".

    Jakich wielu tras? Pisałem, że co 2 dni robię tą samą trasę 200km łącznie.

    > Chyba, ze autobusem jezdzisz, i codziennie te same trasy.
    >
    > Znasz dlugosc trasu z licznika.

    Nie, z GPS. Liczniki ODO kłamią :]

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 64. Data: 2023-04-07 11:38:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    "Na trzy litery"?

    -----

  • 65. Data: 2023-04-07 11:58:59
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 07.04.2023 10:01, LordBluzg(R)?? wrote:
    > W dniu 07.04.2023 o 08:33, Pete pisze:
    [...]
    > Klucz udarowy, występuje w parze z serwisem :) Wtedy nie interesują mnie
    > zapieczone felgi :]
    Z serwisem również, ale ja widziałem też w Lidlu. :-) Te lidlowskie
    podobno także działają. ;-)

  • 66. Data: 2023-04-07 12:00:43
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 10:04:06 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Jakich wielu tras? Pisałem, że co 2 dni robię tą samą trasę 200km łącznie.

    I nic wiecej nie jezdzisz, z trasy nie zbaczasz ?

    > Nie, z GPS. Liczniki ODO kłamią :]

    GPS jesli chodzi o trase, to tez troche klamie - scinanie,
    zygzakowanie, zaokrąglanie. Raczej mniej niz licznik ... ale kazdy
    wyjazd w kajecik wpisujesz, czy naprawde ten samochodod to tylko jedną
    trase robi co drugi dzien, zadnych skokow w bok, a i stacja po drodze?

    J.

  • 67. Data: 2023-04-07 12:09:41
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 11:58, JDX pisze:

    > [...]
    > Z serwisem również, ale ja widziałem też w Lidlu. :-) Te lidlowskie
    > podobno także działają. ;-)

    Noale po co mam wydawać kasiorę na klucz udarowy, skoro umiem bez udaru? :)
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 68. Data: 2023-04-07 12:19:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 12:00, J.F pisze:

> [...]
    > wyjazd w kajecik wpisujesz, czy naprawde ten samochodod to tylko jedną
    > trase robi co drugi dzien, zadnych skokow w bok, a i stacja po drodze?

    Zastanów się, skoro podałem, ze dokonałem pomiaru z tysięcy kilometrów,
    i podałem jak to zrobiłem i nie jest to 10km dziennie, więc drobne błędy
    się uśredniają.

    Skoro wiem, że przejechałem tysiąc kilometrów i kupiłem 10l mniej paliwa
    to wtedy jest to widoczne. Jednego litra bym nawet nie zauważył. Tankuję
    tyle samo i na małych kółkach mam mniej paliwa niż na dużych. Ponieważ
    robię więcej niż 1kkm miesięcznie to mam obraz z całego miesiąca a trasa
    jest praktycznie taka sama (z A do B) i nie mam pośrednich jazd na
    następne < 100km.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 69. Data: 2023-04-07 13:07:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 7 Apr 2023 12:19:06 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Zastanów się, skoro podałem, ze dokonałem pomiaru z tysięcy kilometrów,
    > i podałem jak to zrobiłem i nie jest to 10km dziennie, więc drobne błędy
    > się uśredniają.

    Te z GPS mogą byc systematyczne.

    No ale jest spora szansa, ze dawniej tez takie były.

    > Skoro wiem, że przejechałem tysiąc kilometrów i kupiłem 10l mniej paliwa
    > to wtedy jest to widoczne. Jednego litra bym nawet nie zauważył. Tankuję
    > tyle samo i na małych kółkach mam mniej paliwa niż na dużych.

    I to auto naprawde nigdzie wiecej nie jezdzi, tylko ta jedna trase tam
    i z powrotem? Trudne do uwierzenia.

    > PoniewaĹź
    > robię więcej niż 1kkm miesięcznie to mam obraz z całego miesiąca a trasa
    > jest praktycznie taka sama (z A do B) i nie mam pośrednich jazd na
    > następne < 100km.

    No coz, jest jeszcze kwestia temperatury.
    Ale jesli jak piszesz - co miesiac rozliczasz, to moze nie taka duza.

    J.

  • 70. Data: 2023-04-07 14:58:06
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.04.2023 o 13:07, J.F pisze:
    [...]
    > Te z GPS mogą byc systematyczne.
    >
    > No ale jest spora szansa, ze dawniej tez takie były.

    Jeśli już, to są _STAŁE_ . Gdybym polegał na ODO to oczywiście wskazania
    ZAWSZE są różne w zależności od rozmiaru kół... i kłamliwe. Dlatego
    absolutnie nie można polegać na ODO a Ty się ciągle do niego upierasz.
    Jest to podstawowym błędem. Przy ODO wychodzi nawet spalanie większe na
    większych kołach, co jest oczywistym kłamstwem, bo zakłamany był
    wcześniejszy pomiar gdzie ewidentnie licznik kłamie i zawyża i nie wolno
    porównywać tych dwóch stanów! Za takie myślenie wsadzał bym do więzienia :D

    > I to auto naprawde nigdzie wiecej nie jezdzi, tylko ta jedna trase tam
    > i z powrotem? Trudne do uwierzenia.

    > No coz, jest jeszcze kwestia temperatury.
    > Ale jesli jak piszesz - co miesiac rozliczasz, to moze nie taka duza.

    Po prostu (co pisałem wcześniej) zauważyłem mniejsze zużycie paliwa a Ty
    od początku nie potrafisz zrozumieć, że silnik spala więcej przy 2tys
    obrotów niż przy 1,7 tys obrotów przy tej samej prędkości.

    Wspomniałem też, że trzeba się "nauczyć" jeździć i nie "pedałować" a
    starać się utrzymać stałą prędkość. Co ciekawe jak prątki piszą, że
    deptając mają większe zużycie, to im wszyscy wierzą :>

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>