  • 51. Data: 2023-04-06 22:13:07
    Temat: Re: Pytanie w sprawie kołpaków
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2023 o 21:43, Pete pisze:

    > Na lewarku? gratuluję pomysłu :P

    Na lewarku luzujesz śruby? Gratuluję pomysłu :D
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 52. Data: 2023-04-06 22:22:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 6 Apr 2023 22:08:48 +0200, Shrek napisał(a):

    > Brakowało żeby rozwalili ci szybę bo nie zauważyli że otwarte;)

    W Polonezie kumpla tak załatwili szybę.
    Drzwi nie zamykał "bo przecież tylko na chwilę do firmy" i "przecież to
    tylko Polonez".
    Później miał kłopot, bo to była jakaś przejściówka z nieco inną szybą i
    dłuższy czas jeździł z folią.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 53. Data: 2023-04-06 22:30:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 22:04:47 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Stalowe chujowo wyglądają. To jest opcja "bida" :]

    A kołpaki kradną :-(

    Oby alusĂłw nie kradli :-(

    > Oczywiście że opony o cal większe niż w oryginale.

    > Teraz właśnie pokazuje tyle co powinien. Na 15'' zawyżał o 10km/h. Czyli
    > przejechałem 90km a wskazywał 100 (kłamał).

    U mnie predkosciomierz zawyza sporo, a drogomierz tylko troche.

    Ale w kwestii obliczen to niewiele zmienia - przejedziesz 500km
    naprawde, dawniej licznik zliczył 520km i przez tyle dzieliliscie.

    > Raz Ĺźe mam

    i tankujesz zawsze tuz przed wyjazdem w trasę, i zaraz po dojechaniu?
    Czy jednak spisujesz km z licznika?

    > a swoje stałe dystanse a w/w obliczenia wsadź w odbyt, bo jak
    > wspomniałem, mam mniejszą liczbę obrotów przy tej samej prędkości
    > (wartość prędkości GPS).

    ale wiekszy moment na kolach potrzebny.
    Ale ja nie o rzeczywistym spalaniu, tylko o tym przez co dzielimy
    w obliczeniach - droga naprawde ta sama, a wskazanie licznika inne.
    "na korzysc" mniejszych opon :-(

    > Co innego jak dam "po garach" wtedy pali
    > więcej, bo ma ciężej.

    I zawsze jedziesz na tempomacie? :-)

    > Gdybyś kombinował, to jest to automat więc
    > skrzynią biegów się nie bawię.

    Ale automat sie bawi :-)

    J.

  • 54. Data: 2023-04-06 22:30:16
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    > Kup brzydkie i przykręcane, pasują od Poloneza :D
    >
    > Napis można spróbować usunąć albo nalepić nalepki :)

    Hehe, Sieg Heil! :D
    https://img14.dmty.pl//uploads/202304/1680798935_va0
    s8d_600.jpg

    Zarombiaszcze :D

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 55. Data: 2023-04-06 22:42:18
    Od: Pete <n...@n...com>

    > Na lewarku luzujesz śruby? Gratuluję pomysłu :D

    Żeby się przekonać że felga zapieczona, to raczej trzeba odkręcić śruby.
    Pomaga w diagnozie.

    --
    Pete

  • 56. Data: 2023-04-06 22:50:51
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2023 o 22:30, J.F pisze:

    > i tankujesz zawsze tuz przed wyjazdem w trasę, i zaraz po dojechaniu?
    > Czy jednak spisujesz km z licznika?

    Może inaczej. Pali mniej, bo przy tym samym tankowaniu zużywa mniej.

    Tego się nie określa jedną jazdą a dziesiątkami jazd/tankowań.

    > ale wiekszy moment na kolach potrzebny.
    > Ale ja nie o rzeczywistym spalaniu, tylko o tym przez co dzielimy
    > w obliczeniach - droga naprawde ta sama, a wskazanie licznika inne.
    > "na korzysc" mniejszych opon :-(

    Przecież to kłamstwa :]

    > I zawsze jedziesz na tempomacie? :-)

    Nie używam tempomatu.

    > Ale automat sie bawi :-)

    Też niezupełnie. Może inaczej. Kiedyś, żeby zaskoczył mi 5 bieg,
    musiałem mieć ok 2tys obrotów i prędkość ok 90km/h (czyli było 80km/h)
    Teraz wygląda to inaczej, bo przy rzeczywistej 80km/h mam 1,7tys
    obrotów. Potem wystarczy to utrzymać, żeby nie redukował i nie deptać co
    chwilę. W jeździe miejskiej raczej nieosiągalne ale ja robię co 2 dni
    trasę 100km w jedną stronę i z powrotem 100km. Spalanie spadło o
    1l/100km, co przy tysiącu km robi różnicę.

    Po prostu, trzeba nauczyć się jeździć :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 57. Data: 2023-04-06 23:22:23
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2023 o 22:42, Pete pisze:

    > Żeby się przekonać że felga zapieczona, to raczej trzeba odkręcić śruby.
    > Pomaga w diagnozie.

    Żeby poluźnić śruby to nie podnosi się auta na lewarku i obojętnie czy
    felga jest zapieczona czy nie :]...a właściciel powinien wiedzieć, czy
    mu się zapiekają felgi. Ja swoje kopię w oponę/z boku ale poluźniam
    śruby bez lewarka.
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 58. Data: 2023-04-06 23:38:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 22:50:51 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > MoĹźe inaczej. Pali mniej, bo przy tym samym tankowaniu zuĹźywa mniej.
    >
    > Tego się nie określa jedną jazdą a dziesiątkami jazd/tankowań.

    No to problem jest taki, ze jak raz licznik liczy wiecej km, a innym
    razem mniej, to i na wyliczonym spalaniu powinno sie odbic.
    I na mniejszych oponach wyliczysz nizsze spalanie, nawet jesli
    rzeczywiste jest wieksze ...

    A moze masz problem lato-zima?
    Ewentualnie ... jedne z tych opon to "oszczedne" ..

    > Przecież to kłamstwa :]

    A gdzie tam. Przyjmijmy ze na wiekszych oponach licznik dobrze liczy.
    Przejechales 500km, spalajac 35 litrow - zuzycie 7 l/100km.

    Te samą trasę przejezdzasz na mniejszych oponach. Zuzycie powiedzmy
    nawet wieksze - 36 litr. Ale licznik pokazuje 550km.
    liczysz spalanie, czy kompputer liczy - 36/550 = 6.54 l/100km ...

  • 59. Data: 2023-04-06 23:46:59
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.04.2023 o 23:38, J.F pisze:

> [...]
    > nawet wieksze - 36 litr. Ale licznik pokazuje 550km.
    > liczysz spalanie, czy kompputer liczy - 36/550 = 6.54 l/100km ...

    Fajnie bredzisz, odnosząc się do "kłamliwosci" licznika zamiast do
    dystansu bezwzględnego (bez licznika) :]

    :)

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 60. Data: 2023-04-07 02:24:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 6 Apr 2023 23:46:59 +0200, LordBluzg®🇵🇱 wrote:

    > Fajnie bredzisz, odnosząc się do "kłamliwosci" licznika zamiast do
    > dystansu bezwzględnego (bez licznika) :]

    No ale nie znasz dystansu bezwzglednego.
    SzczegĂłlnie z "wielu tras".
    Chyba, ze autobusem jezdzisz, i codziennie te same trasy.

    Znasz dlugosc trasu z licznika.

    J.