  • Data: 2009-12-17 12:56:06
    Temat: Pytanie o klucze baz
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie za bardzo ta grupa, ale na grupie baz nie bywam ...

    Teoria relacyjnych baz danych, jak mówi o kluczach, nigdzie nie mówi,
    że klucz (pierwotny, obcy, jakikolwiek) musi byc tylko na jednej
    kolumnie. Wielokolumnowy tez jest pełnoprawnym kluczem.

    Praktyka, na czele z MS-SQL z którym ostatnio często się spotykam,
    niemal wymusza pojedynczy klucz pierwotny (automatycznie wypełniany,
    liczbowy i niezmienny).

    Jest podejście obiektowe i mapowanie danych, wydaje mi się, że znane mi
    rozwiązania bardzo lubią pojedynczy klucz. choćby dlatego, że bardzo
    łatwo go wypełnić dla nowych rekordów. Z wielokolumnowym dla 2,3 kolumny
    już jest mocne zastanawianie, czym to wypełnić.

    Automatyczny integer czy klucz o "sensie aplikacyjnym" ? String,
    kategoria, typ itd.

    Jak na to patrzeć, pomiędzy teorią a praktyką?