  • 1. Data: 2017-04-10 01:15:20
    Temat: Pytania o Eagle
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Witam,

    1. Czy ktoś z Was wie czy istnieje i jak się nazywa biblioteka dla Eagle
    zawierająca wtyki/gniazda takie jak tu?

    https://www.google.pl/search?q=gniazdo+edg&tbm=isch&
    tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi3-7a7kpjTAhWE6RQK
    HYvUB3gQsAQIIA&biw=1277&bih=950#spf=1

    Chodzi o te zielone u kogoś zwane EDG.

    2. Z racji tego, że musiałem pilnie zaprojektować płytkę z podobnym
    gniazdem, utworzyłem własną bibliotekę. No ale w konsekwencji tego, że
    raczkuje w temacie spotkała mnie niemiła niespodzianka. Otóż gniazdo ma
    wystawać poza obrys PCB. Gdy generowane są pliki dla CNC, to wszystko
    (otwory, linie cięcia) przesunęły się o wystający element. Owszem, można
    to skorygować offsetami w CAM Processorze. Jednakże to robota głupiego.
    Każdy projekt będzie miał inne offsety i gdy za pół roku wrócę do
    jakiegoś, to nie będę pamiętał ile ustawić generując pliki dla CNC. Czy
    nie da się tego jakoś prościej ogarnąć?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2017-04-10 02:16:24
    Temat: Re: Pytania o Eagle
    Od: Jacek Radzikowski <j...@s...die.die.die.piranet.org>

    On 04/09/17 19:15, Marek S wrote:
> [...]
    > Każdy projekt będzie miał inne offsety i gdy za pół roku wrócę do
    > jakiegoś, to nie będę pamiętał ile ustawić generując pliki dla CNC. Czy

    Głupie pytanie, ale skoro i tak projektujesz swój komponent, to czy nie
    możesz go "obciąć" tak by kończył się na brzegu płytki?

    Jacek.

  • 3. Data: 2017-04-10 11:17:45
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik Marek S napisał:
> [...]
    > (otwory, linie cięcia) przesunęły się o wystający element. Owszem, można
    > to skorygować offsetami w CAM Processorze.

    Albo eagle jest badziewne w co wątpię, albo twoje umiejętności.
    Tzn. puszczasz na maszynkę nie tą warstwę co trzeba.
    (Dla purystów językowych - tę warstwę).

    Layer 46 - Milling

    This layer is dedicated to milling.
    http://www.lucidarme.me/?p=2363

    Tak przynajmniej myślę.

  • 4. Data: 2017-04-10 11:23:28
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    użytkownik V.L.Pinkley napisał:

    > Layer 46 - Milling
    >
    > This layer is dedicated to milling.
    > http://www.lucidarme.me/?p=2363
    >
    > Tak przynajmniej myślę.

    Layer 20 - Dimension

    Choć właściwie 20ta też pasuje i nic tam na zewnątrz nie wystaje
    żadne obrysy elementów.

  • 5. Data: 2017-04-10 22:27:33
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-10 o 02:16, Jacek Radzikowski pisze:

    > Głupie pytanie, ale skoro i tak projektujesz swój komponent, to czy nie
    > możesz go "obciąć" tak by kończył się na brzegu płytki?

    Właśnie nie. Chciałbym aby gniazdo zawsze miało realny, a nie ucięty
    rozmiar. Sęk w tym, że czasem chcę mieć je równo z krawędzią PCB (np.
    gdy łączę wewnątrz obudowy komponenty) a czasem chcę by gniazdo
    wychodziło poza obrys PCB bo ma wyjść na zewnątrz obudowy z
    uwzględnieniem jej grubości.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 6. Data: 2017-04-10 22:58:31
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-04-10 o 11:17, V.L.Pinkley pisze:

    > Albo eagle jest badziewne w co wątpię, albo twoje umiejętności.

    Ja obstawiam to drugie.

    > Tzn. puszczasz na maszynkę nie tą warstwę co trzeba.
    > (Dla purystów językowych - tę warstwę).

    Na maszynę wypuszczam 2 warianty danych:

    1. W celu wiercenia otworów eksportuję dane do Excellon z warstw 44
    (drills) i 45 (holes).

    2. W celu cięcia PCB eksportuję dane w formacie Gerber RS274X z warstwy
    46 (milling).

    W obu przypadkach w polu Offset Y wpisuję -0.45ich bo na tyle sterczy mi
    komponent poza obrys PCB.

    Komponent zaprojektowałem tak:

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7SVlwckd
    Oa0QzZ1k/view?usp=sharing

    Wystaje on w implementacji na 0.45 cala poza PCB (konkretnie warstwa tDocu):

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7MzByQnZ
    1aFhicm8/view?usp=sharing

    Początkowo sądziłem, że umieszczenie obrysu na warstwie Dimensions
    powoduje to przesunięcie. Przeniosłem więc obrys gniazda jak i wkładanej
    do niego wtyczki na warstwę tDocu wraz z opisami. Efekt ten sam - czyli
    gdy kawałek tego co namaluję w bibliotece na jakiejkolwiek (chyba)
    warstwie wyjdzie poza obrys PCB, to potem podczas generowania plików dla
    CNC muszę korygować offset o ten właśnie kawałek.Być może istnieje jakaś
    magiczna opcja, która spowoduje, że offset nie będzie się tworzył?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 7. Data: 2017-04-11 12:44:01
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 10 kwietnia 2017 22:58:33 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    > do niego wtyczki na warstwę tDocu wraz z opisami. Efekt ten sam - czyli
    > gdy kawałek tego co namaluję w bibliotece na jakiejkolwiek (chyba)

    Może problem jest banalny, przy eksporcie warstwy milling nie odptaszkowałeś
    pozostałych zbędnych warstw.
    http://www.e-circuits.eu/ressources/howto/howto-eagl
    e-us.pdf

  • 8. Data: 2017-04-11 15:18:02
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Może problem jest banalny, przy eksporcie warstwy milling nie
    > odptaszkowałeś pozostałych zbędnych warstw.
    > http://www.e-circuits.eu/ressources/howto/howto-eagl
    e-us.pdf

    Chciałbym aby tak było :(

    https://drive.google.com/file/d/0B5EZBCDOXXP7UE1aZU5
    YZGJHemM/view?usp=sharing

    To przekreślenie oznacza, że żadna warstwa powyżej i poniżej millingu
    nie jest aktywna. Nie miałem jak inaczej przedstawić kwestię. W okienku
    widoczny jest offset jaki z palca musiałem wprowadzić.

    10x sprawdzałem i googlałem. Ponadto gdybym tak zrobił, to maszyna CNC
    otrzymałaby polecenie wycinania obrysu wtyczki wystającej poza PCB.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 9. Data: 2017-04-11 15:58:28
    Od: Marek S <p...@s...com>

    Temat rozwiązałem. Wszystkiemu winna jest opcja "pos. Coord". Powoduje
    ona, że jeśli cokolwiek na jakiejkolwiek warstwie jest po ujemnej
    stronie osi XY, to całość projektu będzie przesunięta aby temu zapobiec.
    A więc jeśli np. ktoś coś napisze na warstwie tDocu na pozycji (0,-100),
    to wygenerowany plik gerbera przy włączonej w/w opcji będzie widział
    początek w fizycznej lokalizacji PCB jako (0,+100) i w ten sposób 100
    jednostek PCB marnujemy.

    Jednakże pytanie dotyczące biblioteki wspomnianych popularnych złączy
    pozostaje aktualne.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 10. Data: 2017-04-11 16:01:18
    Od: "V.L.Pinkley" <f...@g...com>

    W dniu wtorek, 11 kwietnia 2017 15:18:05 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

> [...]
    >
    > 10x sprawdzałem i googlałem. Ponadto gdybym tak zrobił, to maszyna CNC
    > otrzymałaby polecenie wycinania obrysu wtyczki wystającej poza PCB.

    Pobaw się opcjami optimize i pos. coordinate, a jak będzie po staremu
    spróbuj ustawić punkt 0/origin niżej o pół cala.

    Może w "description" masz coś a`la absolute/relaive origin?

    Eagle przestawia punkt referencyjny, ale softy importujące takie pliki
    też przestawiają.