  • 31. Data: 2017-10-17 14:36:21
    Temat: Re: [OT] ekrany dotykowe są BEEEEEE
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 12:23, p...@g...com pisze:
    > --Piszę o konfiguracji na przykład - tego raczej w czasie jazdy się nie
    > robi. Telefon i nawigacja obsługiwane jednym przyciskiem i głosem -
    > problemów nie widzę :)
    >
    > a na rynku na razie bieda
    >
    > --Nie bardzo wiem też w czym lepsze jest posługiwanie się dziesiątkami
    > przycisków jak w tym przykładowym mesiu vs dużymi klawiszami pod lub na
    > wyświetlaczu?
    >
    > chodzi o pozycje wyswietlacza, w VW jest na dole, w Oplu w srodku a Mietek ma o
    gory, jesli chodzi o sterowanie w nowej C-Klasie jest jeden pokretlo/przycisk i da
    rade go obslugiwac w miare intuicyjnie

    Jak już wspomniałem w innym miejscu tego wątku w VW oprócz dużego
    wyświetlacza z boku na dole, kierowca ma przed sobą mniejszy wyświetlacz
    pomiędzy prędkościomierzem, a obrotomierzem. Zamiast gałki umieszczonej
    nie wiem gdzie, w VW kierowca ma przyciski i dżojstik na kierownicy.
    Więc podczas jazdy posługuje się przyciskami i dżojstikiem na kierownicy
    spoglądając na wyświetlacz przed sobą.

  • 32. Data: 2017-10-17 14:39:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2017-10-17 o 11:38, Mirek Ptak pisze:

    >Fizyczne przyciski są zawsze tam, gdzie są. I dotykając ich można
    >poczuć, że się dotknęło przycisku, a nie obok. Przyciski w
    >samochodach mają różne kształty i faktury, więc bez patrzenia
    >przyciskający wie, czy przycisnął przełącznik radia, czy podgrzewania
    >tylnej szyby.

    Taaa ... ale zazwyczaj to je projektant daje takie same :-(

    Teraz mam automatycznie wlaczane swiatla wraz z silnikiem ... efekt
    taki, ze po nocy przyciski nie sa podswietlone, bo przeciez jade "bez
    swiatel".

    J.

  • 33. Data: 2017-10-17 15:38:22
    Od: p...@g...com

    --Jak już wspomniałem w innym miejscu tego wątku w VW oprócz dużego wyświetlacza z
    boku na dole, kierowca ma przed sobą mniejszy wyświetlacz pomiędzy prędkościomierzem,
    a obrotomierzem.

    masz wersje z MFA czy cyfrowa ?
    https://www.youtube.com/watch?v=cSENLW9ftkw

    --Zamiast gałki umieszczonej nie wiem gdzie, w VW kierowca ma przyciski i dżojstik na
    kierownicy.

    dżojstik na kierownicy ? ciezko mi to sobie wyobrazic :-)

  • 34. Data: 2017-10-17 15:42:03
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-10-17 o 14:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup

    > Taaa ... ale zazwyczaj to je projektant daje takie same :-(

    Być może projektant daje takie same, ale nie w moim Avensisie T25.
    Po kilku tygodniach już mogłem bez patrzenia przełączyć większość
    rzeczy. To, co rzadko używane do dziś, po latach jazdy tym samochodem
    muszę przełączać z patrzeniem.

    > Teraz mam automatycznie wlaczane swiatla wraz z silnikiem ... efekt
    > taki, ze po nocy przyciski nie sa podswietlone, bo przeciez jade "bez
    > swiatel".

    Chyba nie kapuję. Nie ma kontrolki od świateł?
    W aktualnym Golfie, mimo automatyki świateł i dotykowego ekranu bez
    fizycznych przycisków nadal po lewej stronie od kierownicy jest
    fizyczny, kręcony przełącznik z podświetleniem pozycji.

  • 35. Data: 2017-10-17 15:51:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-10-17 o 15:38, p...@g...com pisze:
    > dżojstik na kierownicy ? ciezko mi to sobie wyobrazic:-)
    Nie taki. :-)
    https://www.ultimarc.com/images/joystick_with_front_
    restrictor.jpg

    Ale taki.
    http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1ciBqPVXXXXbVaXXXq6xXF
    XXXT/DWCX-5C0959537A-Kierownica-Z-Lewej-strony-Wielo
    funkcyjny-MFSW-Przycisku-Sterowania-Przełącznik-Do-V
    W-Golf-Jetta-MK6.jpg

    Robert

  • 36. Data: 2017-10-17 15:52:13
    Od: p...@g...com

    --Teraz mam automatycznie wlaczane swiatla wraz z silnikiem ... efekt taki, ze po
    nocy przyciski nie sa podswietlone, bo przeciez jade "bez swiatel".

    sprawdz kodowanie UEC/REC lub prosciej podswietlenie tablicy bo tylko wariant 5 ich
    nie ma :-)
    http://www.zafira-forum.de/attachment.php?attachment
    id=11665&d=1235122605

  • 37. Data: 2017-10-17 15:58:42
    Od: p...@g...com

    --Ale taki. http://g02.a.alicdn.com/kf/HTB1ciBqPVXXXXbVaXXXq6xXF
    XXXT/DWCX-5C0959537A-Kierownica-Z-Lewej-strony-Wielo
    funkcyjny-MFSW-Przycisku-Sterowania-Przełącznik-Do-V
    W-Golf-Jetta-MK6.jpg

    https://pl.aliexpress.com/popular/vw-multifunction-s
    teering-buttons.html

    steering button to nie dżojstik :-) poza tym tam sa 2

    to jest dżojstik ale nie na kierownicy i w audi

    https://originalteilemarkt.de/bedienungseinheit-fuer
    -multimediasystem-mmi-mit-joystick-4l0919612-2817501
    ?gclid=Cj0KCQjw1JbPBRCrARIsAOKj2Plc0we6KZtUj7EZEJsRB
    6hn0qnmXAycSQHt26HeypW-z5ICRalw674aAnrLEALw_wcB

  • 38. Data: 2017-10-17 16:40:37
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    XXXT/DWCX-5C0959537A-Kierownica-Z-Lewej-strony-Wielo
    funkcyjny-MFSW-Przycisku-Sterowania-Przełącznik-Do-V

    Ciekawe, jak szybko przeczytać np. taki komunikat na wyświetlaczu:

    Hottentottenstottertrottelmutterbeutelrattenlattengi
    tterkoffer-attentäter
    :-)

    T.

  • 39. Data: 2017-10-17 16:44:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >Być może projektant daje takie same, ale nie w moim Avensisie T25.

    To pogratulowac tym malym zoltym raczkom.
    Kupisz inne auto i sie zdziwisz :-(

    >Chyba nie kapuję. Nie ma kontrolki od świateł?

    Nie o to chodzi. Swiatel nie wlaczam, bo sie same zawsze wlaczaja.
    Ale skoro galka jest w pozycji "wylaczone" to
    1) wyswietlacz swieci pelna jasnoscia, bo przeciez dzien jest. OK, to
    tak bardzo nie przeszkadza.
    2) na dlugie nie moge przelaczyc :-)
    3) przyciski i galki nie sa podswietlone. I trzeba trafiac w ciemno, a
    duzo ich.

    Hm, a zegary jakos podswietlone. Cos nieprzemyslana ta vectra :-)

    Galka od swiatel na szczescie odpowiednia i w ciemno mozna ja
    przekrecic.

    J.

  • 40. Data: 2017-10-17 18:20:53
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 17-10-2017 o 08:53, Mirek Ptak pisze:

    > Pokrętła i przyciski są wszystkie jakie potrzebne mogą być w czasie
    > jazdy. Głośność, mute, stacja - wszystko jest na kierownicy i pod
    > wyświetlaczem.
    > Dotyk pomaga w nawigacji, zestawie HF i ewentualnym wyborze muzyki z
    > pena (wszystko to też można zrobić pokrętłem :) ). Dotyk na postoju
    > powala zrobić prawie wszystko szybciej i wygodniej.

    Wniosek - potrzebne jest i to i to.
    Za to ekran nie potrzebuje mieć 9 cali i więcej.