-
11. Data: 2019-05-10 12:28:39
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"elmer radi radisson" <r...@s...spam.wireland.or
g>
wrote in message news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
> On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
>
>> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
>
> I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
> to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)
No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
-
12. Data: 2019-05-10 12:51:14
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:5cd54020$0$17355$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb154p$i8n$...@d...me...
>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to trudne?
>
> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
Zajrzałem.
> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie biegow, to
> moze byc trudniejsze.
Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
Jakiś aluminiowy fikuś-mikuś z korbką... Plus dwie stalowe "nogi".
Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.
No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
obie kolumny zawieszenia przednich kół. Trzeba ją odkręcić od
podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)
W swoim aucie już przygotowałem tą belkę do odkręcenia:
napsikałem WD40 w nakrętki i poluzowałem wszystkie 4 bez
podnoszenia auta - kręcą się ładnie, więc jak przyjdzie czas na
naprawę (pewnie sobota) to nie przewiduję dodatkowych komplikacji.
Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego
co czytam to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment
dokręcania i wszystkie 19 sztuk ma być dokręconych tą samą
siłą aby jednakowo ścisnęły uszczelkę między miską a silnikiem.
I to w dwu fazach: najpierw naprzemiennie od centrum do boków
z momentem 5 Nm (42 inch lbs) a potem drugi raz momentem 10Nm.
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 1, 44 inch lbs. (5 Nm).
Oil pan-to-engine block M6 bolts, Stage 2, 88 inch lbs. (10 Nm).
https://www.autozone.com/repairguides/Volkswagen-Car
s-2000-05/Engine-Mechanical-Components/Oil-Pan/_/P-0
900c152801bff02
Cytuję- mój motorek to jest ATQ:
Gasoline Engines
NOTE
The oil pan can be removed with the engine in the vehicle. On some vehicles,
it may be necessary to lower the sub-frame to service the oil pan.
Before servicing the vehicle, refer to the Precautions Section.
Remove or disconnect:
Engine oil.
Bolts retaining the oil pan.
Oil pan.
To install:
Be sure the gasket surface is flat and install the pan with a new gasket.
Tighten the retaining bolts in a crisscross pattern as follows:
1.8L engine: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (AEG/AVH/AZG/BDC/BEV/BGD) engines: 11 ft. lbs. (15 Nm)
2.0L (ABA) engine: 15 ft. lbs. (20 Nm)
2.5L (BGP/BGQ) engine: oil pan lower-to-oil pan upper bolts, 7 ft. lbs. (10
Nm); oil pan upper-to-cylinder block bolts, 17 ft. lbs. (25 Nm)
2.8L (ATQ) engine: 84 inch lbs. (10 Nm)
2.8L (BDF) engine: screws to 9 ft. lbs. (12 Nm)
4.0L (BDP) engine: 71 inch lbs. (8 Nm)
Refill the engine with oil. Start the engine and check for leaks.
>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>
> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
> I potem musza takie wysokie progi robic :-P
Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
raz mam problem z autem.
-
13. Data: 2019-05-10 13:47:22
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "T." <k...@i...pl>
W dniu 2019-05-10 o 12:28, Pszemol pisze:
> "elmer radi radisson"
> <r...@s...spam.wireland.or
g> wrote in message
> news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>> On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
>>
>>> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
>>
>> I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
>> to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)
>
> No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
Skoro są takie rzeczy...:
https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
T.
;-)
-
14. Data: 2019-05-10 13:57:14
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>
On Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500, Pszemol wrote:
> Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego co czytam
> to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment dokręcania i wszystkie
> 19 sztuk ma być dokręconych tą samą siłą aby jednakowo ścisnęły
> uszczelkę między miską a silnikiem.
Uszczelkę też zanabyj (zanabądź?) zawczasu - nie wiesz w jakim będzie
stanie jak już zdejmiesz miskę, a to koszt groszowy.
Mateusz
-
15. Data: 2019-05-10 14:32:22
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qb38bo$86a$1$v...@n...chmurka.net.
..
W dniu 2019-05-09 o 19:12, Pszemol pisze:
> "spider" <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> wrote in message
>>>> Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>>> aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>>> Alu było za ciężkie, teraz są plastikowe:
>>> https://youtu.be/5OzWXoRQEvg?t=241
>>
>> aluminiowe była za drogie :)
>
>i za ciężkie...
>> I podejrzewam że również była zbyt awaryjna.
>
>> Plastik się łatwo ugina zanim pęknie - odlew z aluminum
>> lub zamaku pęknie przy małym uderzeniu nawet...
A plastik sie ugnie, za to uderzy wal korbowy :-)
>Nie na darmo jest tam plaster miodu, to wszak zawsze wzmacnia.
>Ale nie wiem jak z elastycznością olejoorpornego, rozgrzanego
>plastiku, specjalistą w plastikach nie jestem.
Zapewne dobrali odpowiedni.
>Obawiam się, że jak się ugnie, to lekko odegnie płaszczyznę
>uszczelnienia i nawet jak nie pęknie, to wyciek gotowy.
Jak odegnie, to wroci.
Raczej bym sie bal, ze przedziurawi lub peknie latwiej niz stal i
latwiej niz aluminium.
J.
-
16. Data: 2019-05-10 14:59:28
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"T." <k...@i...pl> wrote in message
news:5cd564cc$0$17349$65785112@news.neostrada.pl...
> W dniu 2019-05-10 o 12:28, Pszemol pisze:
>> "elmer radi radisson"
>> <r...@s...spam.wireland.or
g> wrote in message
>> news:qb3flm$3o6n$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
>>> On 2019-05-09 15:08, T. wrote:
>>>
>>>> Byłem przekonany, że już Teslą pomykasz...
>>>
>>> I całe szczęście bo wymiana miski olejowej w Tesli
>>> to byłyby dopiero koszty i rozkmina ;)
>>
>> No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
>
> Skoro są takie rzeczy...:
>
> https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
No pzecież to wygłupy - to znany w youtube jajcarz.
-
17. Data: 2019-05-10 15:01:02
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Mateusz Viste" <m...@n...pamietam> wrote in message
news:5cd5671a$0$31411$426a74cc@news.free.fr...
> On Fri, 10 May 2019 05:51:14 -0500, Pszemol wrote:
>> Muszę jeszcze zanabyć skądś klucz dynamometryczny, bo z tego co czytam
>> to te śrubełki do miski mają bardzo mały moment dokręcania i wszystkie
>> 19 sztuk ma być dokręconych tą samą siłą aby jednakowo ścisnęły
>> uszczelkę między miską a silnikiem.
>
> Uszczelkę też zanabyj (zanabądź?) zawczasu - nie wiesz w jakim będzie
> stanie jak już zdejmiesz miskę, a to koszt groszowy.
Już zanabyłem, bo jest klejona po obu stronach silikonem, więc jest nie
do zdjęcia bez podarcia... Miska ze szrotu: $19, uszczelka ze sklepu $23 :-)
Dostarczona w ładnym pudełeczku kartonowym z trzema małymi
tubkami czarnego silikonu RTV.
-
18. Data: 2019-05-10 15:02:24
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: WS <L...@c...pl>
On Friday, May 10, 2019 at 2:59:16 PM UTC+2, Pszemol wrote:
> >> No jak byś znalazł miskę olejową w Tesli to szacun gościu, szacun.
> >
> > Skoro są takie rzeczy...:
> >
> > https://www.youtube.com/watch?v=1k-PN-iQOFo
>
> No pzecież to wygłupy - to znany w youtube jajcarz.
e tam, na powaznie tez ta sie znalezc ;)
https://www.youtube.com/watch?v=uBNpyWNtIRA
-
19. Data: 2019-05-10 15:03:21
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:qb3l2k$vaq$...@d...me...
"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
>>>Czy trudno jest wymienić miskę olejową w Passacie benzyna V6 ATQ?
>>>Mechanik w rejonie Chicago krzyknął sobie za naprawę $483...
>>>Chyba panu podziękuję i zrobię to samemu - chyba nie jest to
>>>trudne?
>> Zajrzyj na youtbe, albo do ksiazki :-)
>Zajrzałem.
>> Kanal/podnosnik masz ... jesli niczym nie zabezpieczona, to moze i
>> nietrudne, ale jak trzeba odkrecic stabilizator albo skrzynie
>> biegow, to moze byc trudniejsze.
>Mam tylko to co VW dostarczył mi do wymiany kół...
No to juz nie jest łatwo, prosto i przyjemnie.
>Przećwiczyłem już zdejmowanie miski: byłem na szrocie i nabyłem
>używaną wykręcając taką samodzielnie z zezłomowanego Passaciora.
>No więc miska jest niezabezpieczona od strony szosy niczym poza
>plastikową płachtą przykrywającą podwozie (u mnie jej brak) ale
>jej tylną część zasłania tzw. "sway bar" - poprzeczna belka spinająca
>obie kolumny zawieszenia przednich kół.
po polsku drążek stabilizatora.
>Trzeba ją odkręcić od
>podwozia: 2x2 nakrętki nasadka 13 aby się dostać nasadkami 10mm
>do rzędu śrub mocujących miskę z tyłu. Na szrocie akurat był problem
>z jedną nakrętką: zaczęła się franca kręcić razem ze śrubą która
>miała być umocowana w podwoziu nieruchomo - komplikacja której
>nie chciałbym doświadczyć w swoim aucie, bo skończyło się na
>odginaniu tej belki odkręconej od podwozia dalej niż trzeba (przy
>kolumnach zawieszenia) i jej wygięciu + zniszczeniu obejm.
>Musiałem być niestety brutalny w podejściu do tematu :-)
Dostep jest ? Mozna srube przyspawac. Albo odciac.
Oczywiscie o ile ma sie dobrze wyposazony warsztat :-P
>>>Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>>aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>
>> Skandal to jest przekraczac predkosc w strefie 20.
>> I potem musza takie wysokie progi robic :-P
>Najlepsze że te progi nic nie dają - spowalniają tylko samochody
>z niskim zawieszeniem i to tylko czasami - goście w SUV i Passatach
>pomykają bez spowalniania. To samo pickupy. Progi zwalniające
>poprawiają tylko samopoczucie lokalnych mieszkańców - coś tak
>jak zdejmowanie butów podczas kontroli przy wsiadaniu do samolotu
>od 20 lat nie zwalniam jadąc po takich progach i dopiero pierwszy
>raz mam problem z autem.
Moze sprezyny zawieszenia ci popekaly :-P
J.
-
20. Data: 2019-05-10 15:07:13
Temat: Re: Przyje..łem w próg zwalniający - miska olejowa do wymiany
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2019-05-10 o 14:32, J.F. pisze:
> Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qb38bo$86a$1$v...@n...chmurka.net.
..
> W dniu 2019-05-09 o 19:12, Pszemol pisze:
>> "spider" <"spajder78[wytnij]"@wp.pl> wrote in message
>>>>> Swoją drogą kuźwa następny German Engineering - miska z cienkiego
>>>>> aluminium jak papier niczym nie zabezpieczona od spodu - skandal.
>>>> Alu było za ciężkie, teraz są plastikowe:
>>>> https://youtu.be/5OzWXoRQEvg?t=241
>>>
>>> aluminiowe była za drogie :)
>>
>> i za ciężkie...
>
>>> I podejrzewam że również była zbyt awaryjna.
>>
>>> Plastik się łatwo ugina zanim pęknie - odlew z aluminum
>>> lub zamaku pęknie przy małym uderzeniu nawet...
>
> A plastik sie ugnie, za to uderzy wal korbowy :-)
>
>> Nie na darmo jest tam plaster miodu, to wszak zawsze wzmacnia.
>> Ale nie wiem jak z elastycznością olejoorpornego, rozgrzanego
>> plastiku, specjalistą w plastikach nie jestem.
>
> Zapewne dobrali odpowiedni.
>
Taaa, jakby zawsze dobierano odpowiednie rzeczy, to by akcje serwisowe
nie był potrzebne.
>> Obawiam się, że jak się ugnie, to lekko odegnie płaszczyznę
>> uszczelnienia i nawet jak nie pęknie, to wyciek gotowy.
>
> Jak odegnie, to wroci.
> Raczej bym sie bal, ze przedziurawi lub peknie latwiej niz stal i
> latwiej niz aluminium.
>
>
Nie obawiaj się, przecież dobrali, "odpowiedni" typ plastiku :P
Minęły czasy, że lewarek pod miskę i silnik można było bezproblemowo
podnosić/podpierać przy wymianie poduszek silnika:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/misa-miska-olejow
a-andoria-2-4-td-i7145260713.html
Ale aluminium z niej by starczyło na kilka takich z VW ATQ :)
--
viktorius