  • 81. Data: 2016-11-22 18:41:46
    Temat: Re: Przetwornica - jaka moc max?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 22.11.2016 o 13:00, Budzik pisze:

    > Przykładowo coś takiego.
    >
    > http://www.jula.pl/catalog/motoryzacja/akcesoria-sam
    ochodowe/akcesoria-
    > zimowe/podgrzewacze-samochodowe/grzejnik-samochodowy
    -619604/

    > http://tiny.pl/gcltf

    Czyli farelkę;) W sumie nie wiem, jak z silnikiem w niej - może nie
    tolerować prostokąta, choć z drugiej strony skoro dedykowana do
    samochodu, to raczej nikt się tam idalnej sinusoidy nie spodziewał.

    Shrek

  • 82. Data: 2016-11-22 18:46:01
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 22-11-2016 o 18:31, Tomasz Gorbaczuk pisze:

    > Pokaż mi obecnie sprzedawany lapek z zasilaczem 150W, który tak naprawdę
    > potrzebuje 30W a reszta to rezerwa :-)

    Sprawdzałeś?
    Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

  • 83. Data: 2016-11-22 18:53:33
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .11.2016 o 18:46 Cavallino <c...@k...pl> pisze:

    > Sprawdzałeś?
    > Bo ja kiedyś tak i brał między 60 a 70 W.

    Nie sprawdzałem, w połowę mocy jeszcze uwierzę. 30/150W to byłoby zwykłe
    marnotrawstwo.

    TG

  • 84. Data: 2016-11-22 19:47:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Zgr pisze tak:

    > Przy takim prądzie daj kabel powrotny, bo za chwilę elektroliza
    > zeżre Ci karoserię.
    > Albo będziesz grzał karoserią ;)

    W ducato 2015 nie ma kabla powrotnego masy do silnika.
    Jest na budę i z budy na silnik. W passacie B5 też tak jest.

    --
    Piter

    Kia ma 7 lat gwarancji ale jak będzie jeździć po 29 latach?

  • 85. Data: 2016-11-22 20:29:06
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-22 o 19:47, PiteR pisze:

    > W ducato 2015 nie ma kabla powrotnego masy do silnika.
    > Jest na budę i z budy na silnik. W passacie B5 też tak jest.

    A co w tym Ducati czy Passacie drze w trybie ciągłym ze 150A prądu?

    Przy okazji:
    Już niejednokrotnie spotykałem sytuację w starych autach, że ktoś mówił,
    iż ma problem z rozrusznikiem, bo słabo kręci.
    Dodanie kabla masowego (np. "plecionki" od PF126p) nagle "naprawiało"
    rozrusznik.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 86. Data: 2016-11-22 23:50:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Adam pisze tak:

    > A co w tym Ducati czy Passacie drze w trybie ciągłym ze 150A
    > prądu?

    radio

> [...]
    > mówił, iż ma problem z rozrusznikiem, bo słabo kręci.
    > Dodanie kabla masowego (np. "plecionki" od PF126p) nagle

    Dobrze że moj 19 letni passat o tym nie wie.

  • 87. Data: 2016-11-23 08:57:48
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-11-22 o 23:50, PiteR pisze:

    > radio

    Radio?
    Ciągnie 150A???

    Chyba, że startujesz w jakichś zawodach Car Audio.

    > Dobrze że moj 19 letni passat o tym nie wie.

    Gdybym był złośliwy, to bym powiedział, że oprócz ducato i i passata
    widziałem jeszcze sporo innych aut ;)

    Przypadkiem szczególnym, ale najlepiej zapamiętanym, był Citroen XM,
    który to zaraz po ukończeniu gwarancji zaczął żyć "własnym życiem".
    Przez kilka tygodni odwiedził sporo serwisów, kosztowało to sporo kasy.
    Nic nie pomogło. Przypadek chciał, że rozmawiając z kolegą (na zupełnie
    inny temat) zobaczyłem plamę na chłodnicy jego autka - efekt małej
    nieszczelności i przyczynę wszystkich kłopotów. Płyn zalał i spowodował
    korozję złączki ważnej wiązki elektrycznej, znajdującej się pod
    chłodnicą w tym właśnie miejscu. Wystarczyło na naprawę kilka minut.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 88. Data: 2016-11-23 09:44:39
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Nie sprawdzałem, w połowę mocy jeszcze uwierzę. 30/150W to byłoby zwykłe
    > marnotrawstwo.

    ale zrozum, że jak laptop nie pociągnie tych 150W to i zasilacz tyle z
    sieci nie weźmie (pomijam straty). A może musieć mieć taki zapas mocy by
    chwilowe zapotrzebowanie pokryć. W standby musi mieć pewnie z 5W brać na
    podtrzymanie RAMu i podtrzymanie akumulatora po naładowaniu.

  • 89. Data: 2016-11-23 09:46:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    W dniu 2016-11-22 o 18:41, Shrek pisze:
    > skoro dedykowana do
    > samochodu, to raczej nikt się tam idalnej sinusoidy nie spodziewał.

    naiwny:)
    na lampach led ABLITE (taki chińczyk sprzedawany przez hurtownię
    komputerową Yamo) masz napisane, że lampy Ablite nie są przeznaczone do
    pracy 24h/d :)

  • 90. Data: 2016-11-23 15:04:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Tuesday, November 22, 2016, 1:22:10 PM, you wrote:

    > ale z jakim przebiegiem? prostokąt? ja spotkałem - małe co prawda bo z
    > zasilaczy wtyczkowych ale są i to nie jeden jako przypadek a kilka
    > sztuk. Pytanie jeszcze ile czasu zasilasz - bo jak ups to zazwyczaj masz
    > 10-30 minut podtrzymania i po baterii. Ja natomiast podłączałem na godziny.

    Mam UPSy z zewnętrznymi akumulatorami - za długie wyłączenia mam
    tutaj. Mam też urządzenia z klasycznymi zasilaczami wtyczkowymi -
    coraz mniej, ale nadal są. Nic się nie spaliło. Nawet w czasach, gdy
    przy UPSie miałem akumulator 72Ah i 3 godziny nie stanowiło problemu.

    --
    Best regards,
    RoMan