  • Data: 2015-03-12 23:41:34
    Temat: Przetwornica boost na MC34063
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jestem właśnie w trakcie projektowania mojego zegara nixie. Została mi
    właściwie tylko jedna część - przetwornica. Zdecydowałem się na wersję
    boost w oparciu o MC34064. Do tej pory wykorzystałem ten układ tylko raz
    w liczniku Geigera, tam jednak był to flyback.
    W tej chwili opieram się o schemat z tego projektu:
    http://mirley.firlej.org/files/KLG_SchematB.gif

    Mam jednak kilka pytań:
    1) Na jaką moc powinien być R1? Opis załączony do tego schematu nic nie
    mówi na ten temat.
    2) Czy tej jeden rezystor w ogóle wystarczy? We wspomnianej wcześniej
    przetwornicy transformatorowej (podpatrzonej w tym projekcie:
    http://serwis.avt.pl/manuals/AVT5204.pdf) były dwa rezystory w tej
    sekcji, w tym jeden na większą moc. W sieci widzę też projekty, gdzie w
    ogóle nie ma żadnego rezystora, a piny IPK, DC, SC i VCC są podłączone
    bezpośrednio do plusa zasilania.
    3) Jaki jest "algorytm" dobierania wartości elementów przetwornicy
    boost, celem uzyskania właściwego napięcia? W zegarze nixie nie jest mi
    potrzebne tak wysokie, jak w liczniku Geigera...