  • 11. Data: 2010-12-24 14:23:19
    Temat: Re: Przetwornica 12VDC/230VAC, 1kVA sinus ?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello ici,

    [...]

    > Teoretycznie trudno się z tobą nie zgodzić.
    > Praktycznie wygląda to mniej różowo.
    > - koszt UPSa + agregat (2kVA,za 1000zł to chyba tylko chiński?)to
    > wydatek rzędu 2500 - 3000 zł
    > - roczny czas awarii sieci max. 7 dni
    > - dzienny czas podtrzymania zasilania wynosi ok. 400 zł !!!

    Liczysz czas eksploatacji tylko rok?

    > Dodając koszty utrzymania:
    > - paliwo agregat musi być uruchamiany raz/mies. min30 min,

    Po co na 30 minut? To mały silnik, chłodzony powietrzem - rozgrzanie
    do temperatury pracy to max 5 minut. I więcej nie trzeba.

    > - wymiana akumulatorów co ok. 4 lata,

    A dlaczego tak często? Akumulatory samochodowe wytrzymują znacznie
    dłużej. To w przypadku gównianego rozwiazania 12V będziesz miał krótki
    czas życia akumulatorów właśnie.

    > - serwis,
    > - inne.
    > W ciągu roku wyjdzie ok 500zł za 1 dzień pracy układu!!!

    Zacznij liczyć realne czasy.

    > Sorry, ale szukam tańszej alternatywy.

    Jak zwykle - ma być małe, za darmo i ma mieć pierdylion watów mocy.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 12. Data: 2010-12-24 21:39:43
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-12-2010 o 13:52:25 ici <i...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Rozglądałem się. Nowe urządzenie to koszt rzędu 1600zł. Z odzysku taniej
    > ale co tam jest w środku?
    Jak to co, to co chcesz robić na piechotę, tam masz zrobione i
    dopracowane, kupić
    dwa porządne aku co najmniej 30Ah i będzie ci działać parę godzin.
    Agregat sobie odpuść albo kup używany, np po budowie, ja tak kupiłem za
    mniej niż połowę
    ceny.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 13. Data: 2010-12-24 21:51:47
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-12-2010 o 12:33:35 ici <i...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Jak pisałem wcześniej, chodzi mi o naukę + użytek praktyczny.
    > Szukam materiałów teoretyczno-praktycznych (nieakademickich, bez
    > nadmiaru robactwa) i rozwiązań praktycznych (schematy, serwisówki, itp.).
    > Jeśli ktoś siedzi w temacie i może podsunąć coś na początek do
    > zaczepienia, będę zobowiązany?
    Schematy prostych przetwornic znajdziesz np na elektrodzie, ale to nie
    będzie sinus.
    Poza tym 12V to za mało aby taka przetwornica miała sens, już Romsn ci
    napisał
    24 lub lepiej 48V potrzebujesz, tylko że to bez sensu kiedy gotowego ups-a
    można kupić.
    np tu masz:
    http://allegro.pl/apc-smart-ups-1000-rminet-3u-230v-
    i1370865165.html
    Aku i tak musisz kupić większe to bez znaczenia z jakimi aku kupisz ups-a.

    Albo taki:
    http://allegro.pl/apc-smart-ups-2200-i1368948241.htm
    będziesz miał zapas mocy a że ma 4 aku to nie są one tak katowane,
    ja właśnie takie kupiłem jako awaryjne zasilanie w domu parę lat temu.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 14. Data: 2010-12-24 22:21:54
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello janusz_kk1,

> [...]
    > dwa porządne aku co najmniej 30Ah i będzie ci działać parę godzin.
    > Agregat sobie odpuść albo kup używany, np po budowie, ja tak kupiłem za

    Agregaty potaniały na tyle, że nie jest to aż tak bolesne. Trochę
    będzie bolał zasilacz buforowy o takiej mocy, bo zazwyczaj UPSy nie
    chcą z agregatami kolaborować i łatwiej dodać energię od strony
    akumulatorów. Tylko pytanie, czy SmartUPS nie jest za mądry i nie
    "zdziwi się", że na akumulatorze napięcie nie chce spadać...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 15. Data: 2010-12-24 22:38:07
    Od: ici <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-24 22:39, janusz_kk1 pisze:

> [...]
    > dwa porządne aku co najmniej 30Ah i będzie ci działać parę godzin.
    > Agregat sobie odpuść albo kup używany, np po budowie, ja tak kupiłem za

    Chyba będę musiał pójść tą ścieżką.

  • 16. Data: 2010-12-24 23:29:44
    Od: M <m...@g...com>

    On 24 Gru, 23:21, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > b dzie bola zasilacz buforowy o takiej mocy, bo zazwyczaj UPSy nie
    > chc z agregatami kolaborowa i atwiej doda energi od strony
    > akumulator w. Tylko pytanie, czy SmartUPS nie jest za m dry i nie
    > "zdziwi si ", e na akumulatorze napi cie nie chce spada ...

    Rzeczywiście nie każdy UPS współpracuje, ale dobry on-line powinien
    dać radę. Od kilku lat mam MGE EX40 i współpracuje (akceptuje szeroki
    zakres napięć, natomiast wykrywa nadmierny spadek częstotliwości co
    akurat jest pożyteczne - chroni agregat przed przeciążeniem, chwilowo
    odłączając się). Ale niedawno się zdziwiłem - kilkuletni polski ETA
    700VA (nie on-line) też daje radę (nie przełącza co chwilę na
    baterię), choć taki np. Powerware 5125 przełącza co chwilę. Widać
    polski projektowany pod nie najlepszą jakość naszego prądu...

    Ale swoją drogą, taka przetwornica zasilana 12V z samochodu też może
    mieć sens - jeśli to diesel z odpowiednio wydajnym alternatorem i
    dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
    zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
    zapalniczki).

  • 17. Data: 2010-12-25 12:19:40
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-12-25 00:29, M pisze:
> [...]
    > dużym akumulatorem (i przetwornica raczej zamontowana w samochodzie -
    > zasilanie krótkimi grubymi przewodami z alternatora, nie z gniazda
    Z gniazda zapalniczki pobrać 1kW (+ straty na sprawności tej
    przetwornicy) to byś mógł chyba tylko w kamazie. Realnie większość aut z
    XX i XXI wieku ma zapalniczkę zabezpieczaną bezpiecznikiem 10A czyli
    ~120W maks.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 18. Data: 2010-12-28 10:08:04
    Od: ici <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-25 13:19, BartekK pisze:
> [...]
    > przetwornicy) to byś mógł chyba tylko w kamazie. Realnie większość aut z
    > XX i XXI wieku ma zapalniczkę zabezpieczaną bezpiecznikiem 10A czyli

    Panowie mylimy pojęcia.
    Alternator samochodowy służy TYLKO do naładowania odłączonego na ten
    czas akumulatora w sytuacji awarii dłuższej niż doba. Żadnej pracy
    on-line z samochodem. Alternator 80A więc ma czym ładować. Kable to
    nieistotny szczegół i nie o kable i zapalniczki tu idzie.
    Mam akurat akumulator 100Ah/12V jeszcze w dobrej formie i ze 2-wie
    60-tki. Żal tego nie wykorzystać.
    Zakładam (nie liczyłem tego), że czas ładowania z samochodu ok. 2-3
    godz. przy tej pojemności i dorywczym obciążeniu powinno wystarczyć na
    ok. dobę. Czyli najpierw na naładowanych akumulatorach nagrzać chałupę
    na ful (gazem) i jak mocno się oziębi po paru/nastu godz. powtórka. Jak
    starczy jeszcze na jakieś minimalne oświetlenie diodowe czy
    świetlóweczka 7W zamiast świeczki, to in plus.
    Dopiero po rozładowaniu akumulatora/ów ostateczny ratunek w postaci
    samochodu. Zakładam, że będzie to kolejna doba awarii, statystycznie
    mniej prawdopodobna.
    W przyszłości marzy mi się fotowoltaika na dachu zamiast samochodowego
    generatora. Do tego też sin przetwornica jest jak najbardziej wskazana.
    Ponieważ w tym planie przetwornica jest elementem kluczowym, zarówno na
    dziś, jak i na jutro. Dlatego od niej chcę zacząć.
    Zniechęca mnie próbowanie, czy aby ten czy inny UPS raczy
    współpracować w takich czy innych warunkach. Warunki są spartańskie,
    dlatego zamiast wyrafinowanej elektroniki zabezpieczeń UPS'a, potrzebuję
    prosty falownik z pdst. zabezpieczeniem zwarciowo-przeciążeniowym
    załączany ręcznie. Nie wybrednym co do źródła zasilania (akumulator za
    duży, czy za mały, czy jaki tam sobie "zobaczy"). Do tego dokumentację w
    razie uszkodzenia.

    Potrzebuję urządzenie o parametrach ok. 1kVA/230V/50Hz/sin/(10-15%),
    proste, pewne, ręczne załączane wajchą, zasilane z akumulatorów
    samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
    odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.

  • 19. Data: 2010-12-28 14:06:50
    Od: "Roman" <g...@w...pl>

> [...]
    > samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
    > odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.

    http://allegro.pl/ups-1-kw-jedyny-na-allegro-i137233
    9050.html
    http://allegro.pl/przetwornica-czysty-sinus-ps-1000w
    -12-230v-gwfv-ss-i1371527103.html
    http://allegro.pl/awaryjne-zasilanie-ups-przetwornic
    a-czysty-sinus-i1377525731.html

  • 20. Data: 2010-12-28 20:22:48
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 28.12.2010 11:08, ici pisze:
> [...]
    > samochodowych 12V,60-100Ah, w miarę bezobsługowe (wyjątek akumulator),
    > odporne na przeciążenia rozruchowe, miej chętnie z softstartem.

    Ale dlaczego nie sam generator? Kosztuje ~800zł, daje sinusa, wystarcza
    mu lać paliwo i czas awarii niestraszny.

    Michoo