    From: "Bartosz Zoltak" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Przestroga przed warsztatami...
    Date: Wed, 4 Aug 2010 20:13:51 +0200

    Właśnie odebrałem z warsztatu auto po naprawie przedniego zawieszenia i po
    ustawieniu zbieżności.

    Bezpośrednio po odbiorze auta miałem jechać w trasę. Trasa została w
    ostatniej chwili odwołana...

    W drodze do domu czułem, że w zawieszeniu coś lekko stuka. Pomyślałem, że
    elementy muszą się ułożyć.

    Zaparkowałem pod domem.

    Po chwili wróciłem jednak do auta, myśl nie dawała mi spokoju.

    Odkręciłem lewe przednie koło.

    Nakrętka kontrująca drążek kierowniczy z końcówką drążka była *całkiem
    luźna*. Mogłem ją odkręcić palcami.

    Co by się stało gdybym pojechał w zaplanowaną trasę i drążek by się
    odkręcił?

    Wiele osób na moim miejscu mogło zaufać warsztatowi i zignorować stukanie -
    było lekkie i występowało rzadko. Co by się wtedy stało? Gdybym pojechał w
    trasę?

    Co mogę w tej sytuacji zrobić? Czy warsztat wypuścił mnie z autem, które
    zagrażało mojemu życiu?

    Apeluję do wszystkich mechaników - SPRAWDZAJCIE PRACĘ PO SOBIE!

    Zrób i sprawdź. Czy najważniejsze rzeczy zostały dokręcone. Czy auto
    faktycznie jest bezpieczne.

    Mechanicy są tylko ludźmi. Pracują pod presją czasu. Mogą się pomylić.

    Ale procedury kontroli w warsztatach powinny wyłapywać takie pomyłki zanim
    auto trafi do klienta. Czy tak?

    Najlepiej jakby taką kontrolę wykonywał INNY mechanik niż ten, który
    wykonywał naprawę. Krótki przegląd krytycznych dla bezpieczeństwa elementów.

    W czwartek idę do tego warsztatu zobaczyć, jak zareagują.

    Jestem dobrej myśli i nie podaję, o jaki warsztat chodzi.

    Ale mam nadzieję, że mój przypadek będzie ogólną przestrogą i pomoże choć
    jednej osobie uniknąć nieszczęścia.

    Życzę bezpiecznej drogi,

    Bartek
    www.szyfrowanie.com