-
151. Data: 2009-10-15 12:47:14
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Artur Zabroński napisał(a):
> On 15 Paź, 11:53, zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
> wrote:
>
>>Akurat jezdzac w trudnych warunkach najmniej obawiam sie hamowania - najwieksze
przeleki
>>mam w zwiazku z jazda po luku. A tam ABS nie ma nic do gadania :\
>
> Bo tu już _musisz_ mieć ASR i pińcet innych systemów które zrobią
> wszystko za Ciebie :-)
Ale za ASR (ten od niezrywania przyczepnosci przy przyspieszaniu) robi u
mnie supelek na lince gazu blokujace otwarcie przepustnicy tak gdzies w
50% :)
Za to raczej nie wierze, iz w motocyklu zostanie zainstalowane cos, co w
czworolapych nazywa sie ASP (ten ficzer, co to 'uniemozliwia'
wprowadzenie w niekontrolowany poslizg boczny). Z prostego powodu: motor
ma tylko dwa punkty styku z gleba i generalnie (przyblizenie ale IMO
wystarczajace) punkty te leza na jednej linii - stycznej do luku, po
ktorym sie porusza.
Oczywiscie moge sobie wyobrazic, ze manipulujac momentami przykladanymi
do tych dwoch kol (momentem napedowym i/lub momentem hamujacym),
teoretycznie rzecz biorac, da sie wplywac na chwilowy punkt obrotu i
parametry ruchu calego motocykla w luku, to jednak wyobraznia moja
(jakkolwiek bujna) nie ogarnia mozliwosci skutecznosci takiego
dzialania. Zwlaszcza po uwzglednieniu, jak male ramiona sil i jak
wielkie sily wystepuja podczas tego zjawiska i jak wielki udzial ma masa
ruchomego jednak (w sposob nieprzewidywalny) jezdzca w masie zespolu
motocykl+jezdziec.
Wyjebywaniu sie zapobiega niedopuszczanie do styuacji, w ktorych mozna
sie wyjebac a nie poprawianie glupiego czlowieka, ktory do takiej
sytuacji doprowadzil. Takie jest moje credo.
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
152. Data: 2009-10-15 12:52:13
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "Tytus" <t...@g...pl>
Siemka
"Artur Zabroński"
Nie, po prostu ten motocykl nie chce wziąć więcej mimo tego, że nie
posiada cudownego wtrysku :-)
Bezwzglednie musimy sie spotkac i gdzies razem przeleciec, zapewniam Cie ze
umie on spalic nieco wiecej...
--
Tytus
żółte najszybsze
-
153. Data: 2009-10-15 12:57:13
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Grzegorz Rogala <a...@v...pl>
zbigi pisze:
> Wyjebywaniu sie zapobiega niedopuszczanie do styuacji, w ktorych mozna
> sie wyjebac a nie poprawianie glupiego czlowieka, ktory do takiej
> sytuacji doprowadzil. Takie jest moje credo.
O no :) Ale czasem mozna byc glupim i przepalowac :)
A co do Twojego pomyslu upchniecia ASP w motongu.. obys byl zlym
prorokiem ale znajac zycie doczekamy sie tego wynalazku. Wystarczy
odpowiednio szybki komp+program i wplyw jezdzca na zachowanie sie
motocykla w winklu/hamowaniu itp bedzie jak najbardziej uwzgledniany.
Ps. Pytanie o szybke poszlo dalej. :)
--
pozdr
Rogal
DRZ400E
Tiger1050
http://www.rogal.riders.pl
-
154. Data: 2009-10-15 12:59:51
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>
Tytus pisze:
> Bezwzglednie musimy sie spotkac i gdzies razem przeleciec, zapewniam Cie
> ze umie on spalic nieco wiecej...
Jak go mocno zmusic to tak, ale generalnie kwackery byly oszczedne i to
na gaznikach.
A bezwzglednie to musimy sie przeleciec z moim kolega co ma BMW 800.
Ten bawarski wynalazek pali zawsze conajmniej o 1,5 litra mniej niz
kazdy inny motocykl. Nie wiem jak oni to zrobili ale tak jest.
KJ
-
155. Data: 2009-10-15 13:06:46
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 14:52, "Tytus" <t...@g...pl> wrote:
> Nie, po prostu ten motocykl nie chce wziąć więcej mimo tego, że nie
> posiada cudownego wtrysku :-)
>
> Bezwzglednie musimy sie spotkac i gdzies razem przeleciec, zapewniam Cie ze
> umie on spalic nieco wiecej...
>
No problemo :-) Tylko zdefiniujmy też to "nieco". Rekord to 9.6l/100km
(do tego gówniane paliwo z bliskiej) - zatankowałem 25km przed
odcinkiem 100km A2, prędkość bez przerwy ~220 czyli coś ponad 8krpm,
tankowanie 20km za autostradą (w dwie osoby + bagaż) - ile w takiej
sytuacji wciągnąłby litrowy motocykl z wtryskiem? Podejrzewam, że nie
było by jakiejś diametralnej różnicy.
--
Artur
-
156. Data: 2009-10-15 13:15:30
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Artur Zabroński <a...@g...com>
On 15 Paź, 14:59, KJ Siła Słów <K...@n...com> wrote:
> > Bezwzglednie musimy sie spotkac i gdzies razem przeleciec, zapewniam Cie
> > ze umie on spalic nieco wiecej...
>
> Jak go mocno zmusic to tak, ale generalnie kwackery byly oszczedne i to
> na gaznikach.
>
Dokładnie to samo słyszałem zewsząd, dlaczego tak jest nie wiem. Może
wypowie się ktoś kto wie czym różni się to to od innych gaźnikowców
które palą trochę więcej.
--
Artur
-
157. Data: 2009-10-15 13:20:32
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Kuczu <q...@g...com>
The_EaGle pisze:
> Jednoczesność?
Raczej mozliwie identyczne podcisnienia
> Rozumiem że chodzi ci o to że synchronizacja gaźników również opiera się o
regulacje przepustnicy?
Oo
> Tak, ale do tego potrzebny jest przyrząd sprawdzający podciśnienie w gaźniku...
Ustawienie
> wszystkich przepustnic w jednej linii to nie jest wielka filozofia.
Nie... Ty sobie chyba naprawde jakies jaja robisz.
--
Kuczu
LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
158. Data: 2009-10-15 13:22:22
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: "BartekZX9R" <b...@g...com>
Użytkownik "gildor" <g...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:hb72pm$c9s$2@news.onet.pl...
wiesz co? nawet nie zahamować. weź się
> zatrzymaj motocyklem i podeprzyj sie nogą na plamie oleju z przechylonym
> lekko na tej nodze, motocyklem.
> opowiedz koniecznie wrażenia i zrób nam tu z tego avi.
Ale to pytanie retoryczne jest?
Bo ja akurat wiem jaka powinna byc odpowiedz.
Tyle, ze nie zrobilem z tego avi.
pozdrawiam
--
Bartek
Niebieska9'99
Ave1,8
EL
-
159. Data: 2009-10-15 13:25:09
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>
Grzegorz Rogala napisał(a):
> zbigi pisze:
>
>> Wyjebywaniu sie zapobiega niedopuszczanie do styuacji, w ktorych mozna
>> sie wyjebac a nie poprawianie glupiego czlowieka, ktory do takiej
>> sytuacji doprowadzil. Takie jest moje credo.
>
> O no :) Ale czasem mozna byc glupim i przepalowac :)
Nie no, jasssne! :) I ja na pewno nie rzuce pierwszy kamieniem ;)
> A co do Twojego pomyslu upchniecia ASP w motongu.. obys byl zlym
> prorokiem
Nie, nie, nie :) Obym byl dobrym prorokiem :) W sensie, ze prorokuje,
ize nic takiego w przewidywalnej przyszlosci nie powstanie w cywilnej
maszynie :)
> ale znajac zycie doczekamy sie tego wynalazku. Wystarczy
> odpowiednio szybki komp+program i wplyw jezdzca na zachowanie sie
> motocykla w winklu/hamowaniu itp bedzie jak najbardziej uwzgledniany.
Wuj z komputerem. Ale moja wyobraznia na razie nie ogarnia tak szybkich
i tak czulych czujnikow - zanim te najczulsze stanieja w sposob
akceptowalny, to zabraknie ropy i bedziemy jezdzic elektrycznymi
skuterami :) albo raczej :(
> Ps. Pytanie o szybke poszlo dalej. :)
>
No! Bo juz mialem szturchac na publiku ;)
--
pozdrrrrowienia i... do zobaczenia na szlaku :)
zbigi [@:zbiegusek na wirtualnej polsce w domenie pl]
Bestyja, Sikorka, Jasiek w worku, Dudek na strychu i inne ;)
Nowy Janów - jeszcze blizej najwiekszej dziury w Europie ;)
-
160. Data: 2009-10-15 13:31:11
Temat: Re: Przesiadka z Suzuki GS 500 na Fazera 600 albo CBF 650
Od: Monster <"alpy2usun _to"@op.pl>
KJ Siła Słów pisze:
> A bezwzglednie to musimy sie przeleciec z moim kolega co ma BMW 800.
> Ten bawarski wynalazek pali zawsze conajmniej o 1,5 litra mniej niz
> kazdy inny motocykl. Nie wiem jak oni to zrobili ale tak jest.
Moja 1100 bierze max 7,5l-co już jest i tak kosmicznym wynikiem,jak na
Boxera
--
Tomek
BMW R1100S
Dniepr z wozem