  • 121. Data: 2021-08-12 11:26:08
    Temat: Re: Przepadek samochodu.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 11:18, ii pisze:

    > To Ty nie odnosisz się do sedna dyskusji. Nie można porównywać zabójców
    > z pijanymi kierowcami.

    Przecież ich nie porównuję - to tys stawiasz absurdalny wniosek że skoro
    procentowo zabijają niewielu to nie ma sensu nimi się zajmować - przez
    analogię wychodzi niejako naturalnie że nie ma co się zajmować innymi
    grupami co powodują niewiele procentowo zgonów. Zabójcami, błędami
    lekarskimi czy chobćby jak kulsony kogoś zabiją...

    --
    Shrek

  • 122. Data: 2021-08-12 11:28:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 11:23, J.F pisze:

    > Ale mowa o Austrii.
    > Maluchow tam chyba ja na lekarstwo, F125 w tych latach chyba juz tez.

    A to przepraszam. Ale jak widzę stare samochody i ich zagłówki i pasy,
    to zastanawiam się jak można było nie wpaść na to żeby to zrobić
    dobrze;) Już najlepsze są amerykańskie krążowniki - pas i brak zagłówka;)

    > Poza tym ... czy maluch taki niebezpieczny byl?
    > Silnik maly, predkosc mala ..
    Sprawdź;)

    --
    Shrek

  • 123. Data: 2021-08-12 12:12:39
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.08.2021 o 15:25, J.F pisze:

    > Ale przepadek to przepadek - wyrok moze byc szybko.

    Wiesz ile trwa sprawa w sądzie?

    --
    Shrek

  • 124. Data: 2021-08-12 12:52:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 12:12:39 +0200, Shrek wrote:

    > Wiesz ile trwa sprawa w sądzie?

    Dla pijanych kierowcow? Moze byc szybko.
    A kiedys nawet 24h :-)

    J.

  • 125. Data: 2021-08-12 12:56:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 11:28:07 +0200, Shrek wrote:

    > A to przepraszam. Ale jak widzę stare samochody i ich zagłówki i pasy,
    > to zastanawiam się jak można było nie wpaść na to żeby to zrobić
    > dobrze;) Już najlepsze są amerykańskie krążowniki - pas i brak zagłówka;)

    Wprowadzili wymog pasow - to zrobili pasy.
    Wymogu zaglowkow widac nie bylo.

    Potrzeba bylo paru lat, aby sie przekonac, ze same pasy niewiele daja
    :-)

    > Sprawdź;)

    Chyba nie znajde statystyk ofiar z podzialem na marki, i jezszcze
    ilosc pojazdow danej marki w tym roku ...
    A jakies policyjne protokoly pewnie poniszczone, bo to 25 lat minelo
    ... akta sadowe jeszcze sa ?

    J.

  • 126. Data: 2021-08-12 13:03:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 12:56, J.F pisze:

    > Wprowadzili wymog pasow - to zrobili pasy.
    > Wymogu zaglowkow widac nie bylo.

    Wymogu trzyliterowych skrótów też długo nie było, a jednak jak je robili
    to od razu z sensem;)

    > Potrzeba bylo paru lat, aby sie przekonac, ze same pasy niewiele daja
    > :-)

    Ajsztajnem to chyba nie trzeba było być;)

    > A jakies policyjne protokoly pewnie poniszczone, bo to 25 lat minelo
    > ... akta sadowe jeszcze sa ?

    Jeden obraz więcej niż tysiąc słów a tu filmik się zachował;)

    https://www.youtube.com/watch?v=Le-ksimMkJ4

    --
    Shrek

  • 127. Data: 2021-08-12 13:07:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 11:23:09 +0200, ii wrote:

    > Ale noża?

    Tak.
    W UK nosic noza nie wolno, chyba ze potrzebny do celow zawodowych.

    W USA zabronione np taki noz skladany
    https://en.wikipedia.org/wiki/Butterfly_knife

    a nie - jak widac, nie w calych USA ... ale nie tylko w USA

    W Szwajcarii ponoc nie wolno cudzoziemcom posiadac nozy o ukrytym
    ostrzu ... np szwajcarskiego scyzoryka :-)

    https://en.wikipedia.org/wiki/Knife_legislation

    J.

  • 128. Data: 2021-08-12 13:14:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 Aug 2021 10:39:23 +0200, Shrek wrote:

    > Masz rację - źle zapamiętałem - tych poniżej 0,5 (a więc z kodeksu
    > wykroczeń) było 1/3.
    >
    > Więc - połowa to "pijani kierowcy" na rowerach (w praktyce całość odpada
    > za odrą bo tam na rowerze mozna mieć 1,6) z pozostałych 50% 1/3 byłaby
    > za odrą trzeźwa. 50% + 1/3 z 50% = 66%. W najlepszych czasach polowania
    > na "pijanych kierowców" 2/3 z nich po drugiej stronie odry byłaby
    > trzeźwa i byli po prostu ofiarą dmuchania bańki "pijanych kierowców".

    Tak, ale jednak w gronie kierowcow samochodow, to 66% naszych
    pijanych, byloby pijanych tez za Odra.

    Tylko ... kiedys widzialem niemiecki katalog kar, no i naturalne, ze
    skoro 0.5 promila wolno, to za 0.60 promila kara jest nieduza.
    I tak sie zaostrzala az do 1.1 promila, gdzie grozilo wiezienie.

    Ale od paru lat nie widze, moze zaostrzyli.

    > PS Nie wiem jak u niemców z "łapankami" bo może się okazać, że jeszcze
    > wielu "naszych" by tam nie "wpadło", ale to dotyczy głównie tych w tych
    > 66%, więc pomińmy.

    U Niemcow lapanek malo, widac wiekszy problem stanowi predkosc,
    wiec maja duzo Blitz'ow :-)

    J.

  • 129. Data: 2021-08-12 13:20:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 13:14, J.F pisze:

    > Tak, ale jednak w gronie kierowcow samochodow, to 66% naszych
    > pijanych, byloby pijanych tez za Odra.

    Nie 66% a 33%. Dwie trzecie by się nie łapało za odrą. Teraz może jest
    lepiej bo się przestali tak rowerzystami interesować.

    --
    Shrek

  • 130. Data: 2021-08-12 13:23:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.08.2021 o 12:52, J.F pisze:

    > Dla pijanych kierowcow? Moze byc szybko.

    A teraz?

    --
    Shrek