  • 1. Data: 2012-10-20 10:18:55
    Temat: GSM obszary wykluczenia rozmów
    Od: quwert <q...@g...pl>

    Mam ja ci starą Nokię E65 w orange, działa bez zarzutu
    z jednym wyjątkiem.
    W okolicach Chełma nie mogę rozmawiać.
    Po prawie każdej próbie nawiązania połączenia
    głosowego lub próbie odebrania telefon się restartuje.
    SMS i transmisja danych działąją bez problemów.

    W okolicach Chełma przebywam raczej sporadycznie
    więć nie zależy mi na naprawie tych nieprawidłowości.
    Bardziej interesuje mnie to dlaczego tak się dzieje,
    czy może ma to związek z tym wielkim masztem znajdującym się od strony
    Lublina?

  • 2. Data: 2012-10-20 10:45:11
    Temat: Re: GSM obszary wykluczenia rozmów
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Oct 2012 10:18:55 +0200, quwert napisał(a):
> [...]
    > SMS i transmisja danych działąją bez problemów.
    >
    > czy może ma to związek z tym wielkim masztem znajdującym się od strony

    Watpliwe, i jesli nawet to bardzo posrednio.

    Gdybym mial zgadywac ... hm, nowe BTS tam maja, z jakims ekperymentalnym
    kodekiem ?

    Bo zawieszac moze np literka 'ł' w nazwie stacji. Albo jakis nietypowy
    numer stacji. Albo jakas kombinacja zakresow/czestotliwosci/modulacji.
    Ale to by wczesniej zadzialalo, nie przy rozmowie.

    Sprawdz czy sa upgrady oprogramowania, moze nawet ponowne wgranie tego co
    jest wystarczy. Ewentualnie ... nowa bateria ? Ale to by nie tylko tam sie
    zdarzalo.

    Sprawa zasadniczo bardzo ciekawa i Orange oraz Nokia powinny byc bardzo
    zainteresowane, ale dobic do takiego zainteresowanego sie nie dobijesz.

    J.