  • 1. Data: 2012-12-03 22:11:19
    Temat: Przeniesienie numeru z neofonu (TPSA) do UPC
    Od: dk <d...@g...com>

    Witam,
    rok temu podpisałem umowę na neostradę/neofon w TPSA - byłem zapewniany, że nie
    będzie problemu z późniejszym ewentualnym przeniesieniem numeru do innego operatora.
    Dziś uzyskałem informację na infolinii, że nie ma takiej możliwości bo to zupełnie
    inna technologia, później że nie jest to usługa powszechna i że mogę sobie zmigrować
    numer do telefonii "tradycyjnej" na dwa lata, a potem zerwać umowę płacąc przy okazji
    jedyne 360 zł w ramach kary za rezygnację ze współpracy. Przy zmianie na neofon numer
    został taki sam jak wcześniej, w umowie nie ma żadnej informacji o tym, że jej
    podpisanie wiąże się z utratą prawa do przeniesienia numeru do innego operatora.
    Wygląda na to, że utknąłem w TP na kolejne dwa lata - czy możecie potwierdzić, że
    pani na infolinii ma rację? Dodam, że jakiś czas temu na tej samej infolinii
    uzyskałem informację, że jak najbardziej mogę przenieść ten numer bez jakichkolwiek
    konsekwencji. Czy jest wyjście z tej sytuacji?
    Z góry dziękuję za odpowiedź,
    dk

  • 2. Data: 2012-12-04 08:38:49
    Temat: Re: Przeniesienie numeru z neofonu (TPSA) do UPC
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 3 Gru, 22:11, dk <d...@g...com> pisze...

> [...]
    uzyskałem informację, że jak najbardziej mogę przenieść ten numer bez jakichkolwiek
    konsekwencji. Czy jest wyjście z tej sytuacji?

    Jeżeli numer nie jest obciążony jakąś umową to rozpocznij procedurę
    przeniesienia
    u biorcy (UPC) i spokojnie czekaj na rozwój sytuacji.

    Ircys

  • 3. Data: 2012-12-09 11:52:55
    Od: dk <d...@g...com>

    Złożyłem reklamację w tpsa i właśnie otrzymałem odpowiedź, że nie ma takiej
    możliwości - nie oddadzą numeru (bardzo zależy mi na tym numerze). Obawiam się, że
    jak rozpocznę procedurę przeniesienia - jak sugerujesz - to mogę stracić numer (po
    prostu tpsa przestanie świadczyć usługę). Czy ktoś ma jakiś pomysł, sugestię?
    Widać, że tpsa ma dobry sposób na wieczne przywiązanie klienta do siebie, po prostu
    ręce opadają, ale nie chcę odpuścić, bo byłem zapewniany, że numer można przenieść
    bez żadnych konsekwencji,

    dk

  • 4. Data: 2012-12-09 12:52:32
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 9 Gru, 11:52, dk <d...@g...com> pisze...
> [...]
    ręce opadają, ale nie chcę odpuścić, bo byłem zapewniany, że numer można przenieść

    Spróbuj zapytać w UKE: http://www.cik.uke.gov.pl/zadzwon-do-nas

    Ircys

  • 5. Data: 2012-12-29 23:26:26
    Od: sunwick <s...@W...op.pl>

    >...że jak najbardziej mogę przenieść ten numer bez jakichkolwiek konsekwencji. Czy
    jest wyjście z tej sytuacji?

    jesli jestes pewien ze ci wciskali ze bedzie mozna przeniesc to teraz
    odwoluj sie, od razu wal skargę do tp ze zle cie poinformowano, niech
    tepsa na swoj koszt ciebie na chwile zmigruje do zwyklego pstna a ty
    bez konsekwencji przeniesiesz sie dalej.

    Co do braku mozliwosci przeniesienia voip na voip to raczej prawda,
    tutaj nie klamia, nieprawde ci przekazali wczesniej...

    Walcz i powodzenia!
    Wojtek

  • 6. Data: 2013-01-07 17:48:23
    Od: a...@p...pl

    On Sat, 29 Dec 2012 23:26:26 +0100, sunwick <s...@W...op.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Co do braku mozliwosci przeniesienia voip na voip to raczej prawda,
    >tutaj nie klamia, nieprawde ci przekazali wczesniej...

    jezeli regulamin uslugi lub inny stoi w sprzeczonsci z prawem
    dotyczacym przenoszenia numerow pomiedzy operatorami - to wygrasz.

    abonent ma prawo przeniesc numer (w tym przypadku voip) czy usluge
    telefoniczna. Jak to jest zapisane/zdefiniowane w prawie
    telekomunikacyjnym??? Ktos wie?

    A idac dalej tym tropem, to obecnie TP Orange migruje POTS na VoIP w
    przypadku FunPack. I co z takim numerem????

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2013-02-05 14:06:00
    Od: d...@g...com

    Sprawa zakończona:

    Przez stronę www wysłałem do UKE skargę z opisem sytuacji - z odpowiedzi wynikało, że
    tpsa nie może odmówić przeniesienia numeru (może odmówić tylko, "jeśli przeniesienie
    jest poza sieć nowego dostawcy [cokolwiek to znaczy], brak możliwości technicznych
    stwierdzony decyzją Prezesa UKE, lub przeniesienie ma być między siecią stacjonarną i
    ruchomą [czy sieć ruchoma to komórki, czy również voip??])

    Nie omieszkałem poinformować konsultanta tp, że taką skargę napiszę - nadal
    twierdził, że numeru nie przeniosą. Po kilku dniach zadzwonili i poinformowali, że
    wysłane wcześniej do mnie pismo ze stwierdzeniem niemożności przeniesienia było
    jednak błędne i właśnie wysyłają kolejne, w którym piszą, że jednak można. W liście z
    pozytywną informacją, jako uzasadnienie podano to, że sprawa dotyczy numeru
    geograficznego i że bardzo przepraszają itp. itd.

    1-go lutego numer został przeniesiony do UPC :-)

  • 8. Data: 2013-02-05 15:32:27
    Od: "Anerys" <s...@s...pl>

    Jaja kobyły...
    Użytkownik <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > zadzwonili i poinformowali, że wysłane wcześniej do mnie pismo ze
    > stwierdzeniem niemożności przeniesienia było jednak błędne i właśnie

    Poczuli bat na rzopie :P

    > wysyłają kolejne, w którym piszą, że jednak można. W liście z pozytywną
    > informacją, jako uzasadnienie podano to, że sprawa dotyczy numeru
    > geograficznego i że bardzo przepraszają itp. itd.

    Widać woleli nie zaczynać z regulatorem...

    > 1-go lutego numer został przeniesiony do UPC :-)

    A Netia WLR nie czyniła wstrętów. Wprawdzie zachęcali do pozostania, ale się
    nie narzucali, ja zresztą powiedziałem, że jak dadzą lepszą ofertę (zbiła
    ich szybkość i koszt łącza, jakie mam w UPC), to natychmiast się przeniosę z
    powrotem.
    No i dobrze - telefon w UPC działa mi bardzo dobrze (są niuanse zgrzytliwe,
    ale dotyczą nieistotnych pierdół), nawet modem mi chodził powyżek 53 kbps,
    łączenie w UPC jest błyskawiczne, słyszalność poza UPC jest nieco płaska
    (być może z winy aparatu), ale bardzo czytelna i wyraźna, nie ma kłopotów z
    porozumieniem.
    Mam nadzieję, że będziesz zadowolony, a znajomi spoza sieci UPC pewnie
    pomyślą, że się do USA przeniosłeś, bo taki sygnał wołania dostaną.

  • 9. Data: 2013-11-07 14:34:35
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    UPC ma bardzo ciekawą usługę UPC Phone.
    Co ciekawe UPC Phone uruchomili chyba tylko w UPC Polska (i może jeszcze Austria?).
    Być może tylko dla UPC Phone warto mieć numer w UPC.

    -----
    > telefon w UPC działa mi bardzo dobrze, nawet modem mi chodził powyżek 53 kbps,
    łączenie w UPC jest błyskawiczne, słyszalność poza
    > UPC jest nieco płaska, ale bardzo czytelna i wyraźna, nie ma kłopotów z
    porozumieniem.