  • 1. Data: 2015-10-19 16:37:31
    Temat: Przekładnia?
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    Witam,

    mam pytanie do tych, którzy mieli przyjemność zajeździć przekładnię.

    Sprawa wygląda następująco:

    1. przy kręceniu kierownicą najczęściej na półsprzęgle np. podczas
    parkowania jest moment blisko skrętu maksymalnego, że słychać
    chrobotanie (nie wiem jak to nazwać, coś jak dźwięk naciągniętej i
    sprężynującej liny stalowej?) i jest to wyczuwalne na kierownicy i sprzęgle.

    2. Podczas jazdy na wprost czasami (co jest najdziwniejsze) kierownica
    sama obraca się lewo-prawo w zakresie 2-3 cm i auto delikatnie zjeżdża
    na lewą lub prawą stronę. Wystarczy skręcić, albo zatrzymać się na
    światłach i problem znika na chwilę, po czym znowu się pojawia.

    Byłem w 3 warsztatach zanim wystąpił pkt. 2 i nic nie stwierdzili, w
    jednym zaproponowali wymianę łożyska amortyzatora, ale się już nie
    odezwali, a sam nie cisnąłem, bo po rozmowie znajomy powiedział, że to
    na 100% nie to. Teraz doradził mi, że skoro końcówki i wszystko co tam
    sprawdzili jest ok, to żebym wymienił przekładnię, bo jak to przegub
    wewnętrzny to trzeba skrzynie wymontować i najekonomiczniej byłoby teraz
    wymienić przekładnię skoro i tak wcześniej w ASO stwierdzili, że "są
    luzy na zębach i stąd te dźwięki, ale można jeździć póki co".

    Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?

    Pozdro

  • 2. Data: 2015-10-19 21:41:58
    Temat: Re: Przekładnia?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a):

    > Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?

    Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku.
    Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny.

    Może to być spowodowane łożyskiem, ale też wygięciem się w górę kielichów
    zawieszenia, pogięciem talerzyka podpierającego sprężynę, pęknięciem
    sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jakąkolwiek inną
    przyczyną która powoduje że u góry coś nie pozwala się swobodnie jej
    obracać. W jednej, albo obu kolumnach.

  • 3. Data: 2015-10-20 12:05:34
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:

    > Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku.
    > Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny.

    No precyzyjniej, to nie wiem jak... podczas jazdy kierownica czasami
    pulsuje lewo-prawo (przy czym samochód nie buja), najbardziej przy
    prędkości ok 60km, powyżej już przeradza się to bardziej w wibracje.
    Czasami też jak koryguję delikatnie tor jazdy to kierownica chodzi tak
    jakby skokowo.

    Z dzisiejszego poranka - na postoju kręcę kierownicą w lewo, kilka
    stopni przed końcem czuć na kierownicy oraz sprzęgle i słychać dż, dż,
    dż :) gdzieś głęboko spod kierownicy/lewego koła.

> [...]
    > sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jakąkolwiek inną
    > przyczyną która powoduje że u góry coś nie pozwala się swobodnie jej

    Dzięki, wiem, że na odległość to tak ciężko, niestety będę musiał znowu
    odwiedzić jakiś warsztat... Na samą myśl mnie skręca...