-
1. Data: 2015-10-19 16:37:31
Temat: Przekładnia?
Od: twistedme <t...@o...pl>
Witam,
mam pytanie do tych, którzy mieli przyjemność zajeździć przekładnię.
Sprawa wygląda następująco:
1. przy kręceniu kierownicą najczęściej na półsprzęgle np. podczas
parkowania jest moment blisko skrętu maksymalnego, że słychać
chrobotanie (nie wiem jak to nazwać, coś jak dźwięk naciągniętej i
sprężynującej liny stalowej?) i jest to wyczuwalne na kierownicy i sprzęgle.
2. Podczas jazdy na wprost czasami (co jest najdziwniejsze) kierownica
sama obraca się lewo-prawo w zakresie 2-3 cm i auto delikatnie zjeżdża
na lewą lub prawą stronę. Wystarczy skręcić, albo zatrzymać się na
światłach i problem znika na chwilę, po czym znowu się pojawia.
Byłem w 3 warsztatach zanim wystąpił pkt. 2 i nic nie stwierdzili, w
jednym zaproponowali wymianę łożyska amortyzatora, ale się już nie
odezwali, a sam nie cisnąłem, bo po rozmowie znajomy powiedział, że to
na 100% nie to. Teraz doradził mi, że skoro końcówki i wszystko co tam
sprawdzili jest ok, to żebym wymienił przekładnię, bo jak to przegub
wewnętrzny to trzeba skrzynie wymontować i najekonomiczniej byłoby teraz
wymienić przekładnię skoro i tak wcześniej w ASO stwierdzili, że "są
luzy na zębach i stąd te dźwięki, ale można jeździć póki co".
Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?
Pozdro
-
2. Data: 2015-10-19 21:41:58
Temat: Re: Przekładnia?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a):
> Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?
Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku.
Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny.
Może to być spowodowane łożyskiem, ale też wygięciem się w górę kielichów
zawieszenia, pogięciem talerzyka podpierającego sprężynę, pęknięciem
sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jakąkolwiek inną
przyczyną która powoduje że u góry coś nie pozwala się swobodnie jej
obracać. W jednej, albo obu kolumnach.
-
3. Data: 2015-10-20 12:05:34
Temat: Re: Przekładnia?
Od: twistedme <t...@o...pl>
W dniu 2015-10-19 o 21:41, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200, twistedme napisał(a):
>
>> Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?
>
> Opis niezbyt precyzyjny, ale też bym się skłaniał ku temu łożysku.
> Czy też szerzej - braku swobody w obracaniu się górnego mocowania sprężyny.
No precyzyjniej, to nie wiem jak... podczas jazdy kierownica czasami
pulsuje lewo-prawo (przy czym samochód nie buja), najbardziej przy
prędkości ok 60km, powyżej już przeradza się to bardziej w wibracje.
Czasami też jak koryguję delikatnie tor jazdy to kierownica chodzi tak
jakby skokowo.
Z dzisiejszego poranka - na postoju kręcę kierownicą w lewo, kilka
stopni przed końcem czuć na kierownicy oraz sprzęgle i słychać dż, dż,
dż :) gdzieś głęboko spod kierownicy/lewego koła.
>
> Może to być spowodowane łożyskiem, ale też wygięciem się w górę kielichów
> zawieszenia, pogięciem talerzyka podpierającego sprężynę, pęknięciem
> sprężyny, wypadnięciem jej z górnego talerzyka czy jakąkolwiek inną
> przyczyną która powoduje że u góry coś nie pozwala się swobodnie jej
> obracać. W jednej, albo obu kolumnach.
>
>
Dzięki, wiem, że na odległość to tak ciężko, niestety będę musiał znowu
odwiedzić jakiś warsztat... Na samą myśl mnie skręca...