    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: twistedme <t...@o...pl>
    Subject: Przekładnia?
    Date: Mon, 19 Oct 2015 16:37:31 +0200

    Witam,

    mam pytanie do tych, którzy mieli przyjemność zajeździć przekładnię.

    Sprawa wygląda następująco:

    1. przy kręceniu kierownicą najczęściej na półsprzęgle np. podczas
    parkowania jest moment blisko skrętu maksymalnego, że słychać
    chrobotanie (nie wiem jak to nazwać, coś jak dźwięk naciągniętej i
    sprężynującej liny stalowej?) i jest to wyczuwalne na kierownicy i sprzęgle.

    2. Podczas jazdy na wprost czasami (co jest najdziwniejsze) kierownica
    sama obraca się lewo-prawo w zakresie 2-3 cm i auto delikatnie zjeżdża
    na lewą lub prawą stronę. Wystarczy skręcić, albo zatrzymać się na
    światłach i problem znika na chwilę, po czym znowu się pojawia.

    Byłem w 3 warsztatach zanim wystąpił pkt. 2 i nic nie stwierdzili, w
    jednym zaproponowali wymianę łożyska amortyzatora, ale się już nie
    odezwali, a sam nie cisnąłem, bo po rozmowie znajomy powiedział, że to
    na 100% nie to. Teraz doradził mi, że skoro końcówki i wszystko co tam
    sprawdzili jest ok, to żebym wymienił przekładnię, bo jak to przegub
    wewnętrzny to trzeba skrzynie wymontować i najekonomiczniej byłoby teraz
    wymienić przekładnię skoro i tak wcześniej w ASO stwierdzili, że "są
    luzy na zębach i stąd te dźwięki, ale można jeździć póki co".

    Na co waszym zdaniem wskazują te objawy? Czy może to być maglownica?

    Pozdro