eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPrzekaźniki wysokoprądowe
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 23

  • 21. Data: 2016-12-09 10:32:45
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o2drb3$ig1$...@n...news.atman.pl...
    J.F. wrote:
    >> Jak sam widzisz - nie moze byc tak zle, bo by zaplonal.
    >Ja z praktyką nie dyskutuję, ale niech piszą np. 10mOhm.

    >> Gdzies tam jeszcze sa rozruszniki samochodowe - przy 200A spadek
    >> napiecia bylby 20V, a w akumulatorze tylko 12.

    >Zainwestowałem dwie dychy i do większego zamówienia w TME dorzuciłem
    >http://www.tme.eu/pl/details/am3-12b/przekazniki-el
    ektromagn-samochodowe/rayex-electronics/am3-12bp/

    W rozruszniku jest inny.
    Zaden tam z polki - trzy solidne kawalki miedzi i jeszcze solidniejszy
    elektromagnes :-)

    >Samochodowy, SPDT. Wg pomiaru ma 4mOhm@5A. Wg datasheetu nie więcej
    >niż 50. Przy prądzie 80A to daje 320W i 25,6W. Chyba nawet 95%
    >Gdańszczanek zauważy różnicę...
    >A jednak jakoś te samochody projektują...

    >> Ale z jakis powodow nie chca napisac mniej ... moze to nieliniowe i
    >> mocno od pradu zalezy, a moze nie chca sie bic z klientami, ktorzy
    >> nie
    >> potrafia tak malych opornosci zmierzyc.

    >Sama im się zmierzy, na wiśniowo...

    Jak to mawiaja towarzysze Rosjanie - praktika jebiut tieoriu :-)

    J.


  • 22. Data: 2016-12-09 10:38:22
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Wyderski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:o2dpjm$grk$...@n...news.atman.pl...
    Sebastian Biały wrote:
    >> Kiedys miałem podobny dylemat, okazało się że przy prądzie
    >> znamionowym
    >> rezystancja maleje względem "jałowej" i to dość znacznie. Innymi
    >> slowy
    >> dym nie poleciał choć powinien. Może sprawdź jaki ma spadek
    >> napiecia
    >> przy 50A. Przypuszczalnie niższy niż wyliczony.

    >Jest praktyczna mądrość w tym, co piszecie Ty i Irokez, ale nie
    >podoba mi się taka inżynieria. Dział prawny im te datasheety pisze?

    Nie.
    Praktyczna madrosc jest chyba taka:
    a) jak potrzebujemy 80A, to kupujemy przekaznik na 100A lub wiecej,
    b) on te 100A wytrzyma. Zazwyczaj
    c) na wszelki wypadek dajemy ognioopdorna obudowe,
    d) nie liczymy, ze przy malych pradach rezystancja bedzie tak samo
    mala.

    >PS. Nie, to nie żadna przemysłówka, tylko system bezobsługowy.
    >W razie awarii nikt nie przybiegnie pociągnąć za hebelek, więc
    >scenariusze awarii muszą być ograniczone przez sam projekt.

    Termistor na styczniku, czy pirometr ? :-)

    J.


  • 23. Data: 2016-12-11 07:32:48
    Temat: Re: Przekaźniki wysokoprądowe
    Od: jacek <j...@w...pl>

    W dniu 2016-12-09 o 09:51, Piotr Wyderski pisze:
    > J.F. wrote:
    >
    >> Jak sam widzisz - nie moze byc tak zle, bo by zaplonal.
    >
    > Ja z praktyką nie dyskutuję, ale niech piszą np. 10mOhm.
    >
    >> Gdzies tam jeszcze sa rozruszniki samochodowe - przy 200A spadek
    >> napiecia bylby 20V, a w akumulatorze tylko 12.
    >
    > Zainwestowałem dwie dychy i do większego zamówienia w TME dorzuciłem
    >
    > http://www.tme.eu/pl/details/am3-12b/przekazniki-ele
    ktromagn-samochodowe/rayex-electronics/am3-12bp/
    >
    >
    > Samochodowy, SPDT. Wg pomiaru ma 4mOhm@5A. Wg datasheetu nie więcej
    > niż 50. Przy prądzie 80A to daje 320W i 25,6W. Chyba nawet 95%
    > Gdańszczanek zauważy różnicę...
    >
    > A jednak jakoś te samochody projektują...
    >
    >> Ale z jakis powodow nie chca napisac mniej ... moze to nieliniowe i
    >> mocno od pradu zalezy, a moze nie chca sie bic z klientami, ktorzy nie
    >> potrafia tak malych opornosci zmierzyc.
    >
    > Sama im się zmierzy, na wiśniowo...
    Przekaźniki wysokoprądowe w przeciwieństwie do sygnałowych
    mają styki, które podczas łączenia dużych prądów uzyskują
    efekt samoczyszczenia polegający na wypalaniu zanieczyszczeń.
    Przy 5A efekt będzie słaby natomiast przy 30 czy 50A efekt
    będzie zdecydowanie inny.

    Podłącz przed przekaźnikiem duży elektrolit 10-47mF
    oraz za przekaźnikiem kolejne 2-10mF z obciążeniem i sprawdź
    jeszcze raz wyniki po kilku załączeniach.

    Sam się kiedyś zdziwiłem że potężne jak na współczesne styki
    przekaźnika od świateł drogowych w Żuku przy pomiarach
    przed użyciem miały ok 50-100m? a mimo tego podczas pracy miały
    zimne styki(obudowa była rozbieralna wystarczyło odchylić
    krawędź pokrywy). Tam zimne włókna powodowały impulsy ok 100A
    przy załączeniu.
    --
    pzdr, j.r.



strony : 1 . 2 . [ 3 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: