  • 1. Data: 2019-01-31 17:15:03
    Temat: Przejście przez ulice
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Niedaleko mnie budują nową drogę.
    Efekt jest taki że dotychczasowa w miarę cicha uliczka zamieniła się
    nie tyle w autostradę co stojący korek bo ludzie próbują alternatyw.

    Pytanie nr 1
    Chcę przejść przez ulice gdy jeden z pasów jest zajęty przez stojące
    lub wolno poruszajace się samochody.
    Jaka jest procedura?

    Pytanie nr 2
    Sytuacja jak wyżej plus dodatkowe utrudnienie:
    mam 8 lat i 140 cm wzrostu

  • 2. Data: 2019-01-31 17:58:47
    Temat: Re: Przejście przez ulice
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 31.01.2019 o 17:15, Bolko pisze:
> [...]
    > Jaka jest procedura?
    >
    > Pytanie nr 2
    > Sytuacja jak wyżej plus dodatkowe utrudnienie:

    to akurat nie jest problemem. stajesz przy krawędzi jezdni, podnosisz
    rękę i gapisz się na auta. pierwszy nie będący bucem zatrzymuje się i
    umożliwia przejście. Tak się zachowują wszystkie dzieci w przedszkolu.

    ToMasz

  • 3. Data: 2019-01-31 18:39:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2019 o 17:58, ToMasz pisze:

> [...]

    Zależy - według przepisów normalnie - wchodzisz tak, żeby dali radę
    zatrzymać i przechodzisz*)

    *) masz oczy w dupie, wchodząc na każdy następny zatrzymujesz się,
    wychylasz i patrzysz co najmniej 200 metró dalej. Pamiętaj, że wtargnąć
    można również schodząc z przejścia po przeciwnej stronie.

    > to akurat nie jest problemem. stajesz przy krawędzi jezdni, podnosisz
    > rękę i gapisz się na auta. pierwszy nie będący bucem zatrzymuje się i
    > umożliwia przejście. Tak się zachowują wszystkie dzieci w przedszkolu.

    Akurat znalezienie pierwszego nie buca jest proste. Krytyczne jest, żeby
    następny buc uważający że cmentarze są pełne tych mają pierwszeństwo nie
    wyprzedzał/omijał.

    Shrek

  • 4. Data: 2019-01-31 19:15:02
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 stycznia 2019 18:39:26 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

> [...]
    > wychylasz i patrzysz co najmniej 200 metró dalej. Pamiętaj, że wtargnąć
    > można również schodząc z przejścia po przeciwnej stronie.

    Mi właśnie chodzi o ten drugi pas (patrząc od mojej strony)
    Sytuacja nr 1
    Pierwszy pas jest wolny przechodzę przez niego do środka jezdni.
    Zatrzymuje się.
    Czekam grzecznie aż ktoś mnie wpuści z samochodów tworzących korek.
    Grzecznie przechodzę.

    Sytuacja nr 2
    Najpierw przechodzę przez pas na którym jest "korek" czekam aż ktoś mnie przepuści.

    (Nie widzę drugiego pasa bo mam 140cm
    wiec drugi pas mnie w tym momencie nie interesuje.)
    Dochodzę do środka jezdni.
    Zatrzymuje się.

    Jak jest wolne to przechodzę.
    Jak nadjeżdża samochód to ?

  • 5. Data: 2019-01-31 20:53:53
    Od: "n" <...@...e>

    W Polsce?

    -----

  • 6. Data: 2019-01-31 20:53:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.01.2019 o 19:15, Bolko pisze:

    > Jak jest wolne to przechodzę.
    > Jak nadjeżdża samochód to ?

    To czekasz aż widzisz, że się zatrzymuje. Znaczy zgodnie z przepisami
    masz pierwszeństow, ale nie warto...

    Shrek

  • 7. Data: 2019-02-01 09:03:48
    Od: p...@g...com