  • 21. Data: 2017-12-19 19:35:29
    Temat: Re: Przedłużacz mini USB
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    W dniu 2017-12-19 o 03:05, Marek S pisze:

    > Drugie "prawie" dotyczy wyuzdanych 5-woltowych urządzeń oczekujących
    > bardziej magicznej sygnalizacji niż zwykłe zwarcie D+ z D-. Spotkałem
    > się z takowym, które wymagało rezystorowego dzielnika napięć na D+ i D-
    > w taki sposób aby powstało konkretne napięcie pomiędzy D+ i D-. Raz w
    > życiu coś takiego widziałem. Przypuszczam, że to był ewenement.

    Jabłkowe urządzenia wymagają takich kombinacji by pociągnąć duży prąd z
    ładowarki.

  • 22. Data: 2017-12-19 20:25:17
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-19 o 19:35, spider pisze:

    > Jabłkowe urządzenia wymagają takich kombinacji by pociągnąć duży prąd z
    > ładowarki.

    Faktycznie! Teraz skojarzyłem, że walczyłem właśnie z owocem aby uzyskać
    szybkie ładowanie w ten sposób :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 23. Data: 2017-12-19 20:27:35
    Od: Marek S <p...@s...com>

    > Swoja droga jak oni te zlacza micro robia - malenstwa ...

    Chinole mają małe paluszki :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 24. Data: 2017-12-19 20:33:56
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-19 o 18:36, J.F. pisze:

    > OTG  mikro-mikro chyba mialby sens,  ale chyba tez nie robia.

    Generalnie to samo - to samo nie jest produkowane.

    > bez ciecia ... wiem, male te styki, nie ma jak zmierzyc :-)

    Jeśli sprawdzisz u siebie ten piąty drut, to daj znać. Ciekaw jestem czy
    o niego chodziło. W mojej kamerce jeśli jest używany, to w innym celu. A
    jest duża szansa bo grubość przewodu to aż 4.7mm. Nigdy nie widziałem
    tak tłustego kabla na mini USB.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 25. Data: 2017-12-21 11:12:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marek S" napisał w wiadomości grup

    >Faktycznie! Teraz skojarzyłem, że walczyłem właśnie z owocem aby
    >uzyskać szybkie ładowanie w ten sposób :-)

    Nie zawsze - sie pojawiaja artykuly jak to zly kabel spalil port w
    komputerze.
    Jablko uznalo ze moze pociagnac duzy prad, pociagnelo, a komputer nie
    byl przygotowany ...

    J.

  • 26. Data: 2017-12-21 13:11:13
    Od: Marek S <p...@s...com>

    W dniu 2017-12-21 o 11:12, J.F. pisze:

    > Nie zawsze - sie pojawiaja artykuly jak to zly kabel spalil port w
    > komputerze.
    > Jablko uznalo ze moze pociagnac duzy prad, pociagnelo, a komputer nie
    > byl przygotowany ...

    O tym już gadaliśmy. Sygnalizacja powinna być wykonana na poziomie
    ładowarki. Bo to ona powinna "mówić": jestem gotowa na duży prąd.
    Jednakże przed epoką USB-C nigdy takiej na oczy nie widziałem. Tak więc
    masz wybór: albo zrobisz sobie kabel szybko ładujący i ryzykujesz
    spalenie portu komputera jeśli go tam omyłkowo podłączysz, albo ładujesz
    powoli.

    Po drugie: nie wiem jak jabłka działają lecz na Androidzie raczej nie
    dojdzie do spalenia portu komputera. Oczywiście zależy to od sprzętu
    ładowanego. Zauważyłem, że po otrzymaniu sygnału szybkiego ładowania,
    telefony wcale nie są skore do przechodzenia w ten tryb bezmyślnie.
    Jeśli jest taka sygnalizacja, to telefon próbkuje spadek napięcia
    podając przynajmniej 2 poziomy obciążenia. Jeśli, na którymś napięcie
    spodnie poniżej ok 4.6-4.7V to przejdzie w tryb średniego lub wolnego
    ładowania.

    Piszę zgrubnie gdyż nie chciało mi się detalicznie badać logiki procesu
    ładowania. Mnie interesowało tylko jak zmusić telefon do szybkiego
    ładowania. Nie prowadzę też serwisu telefonów - bawiłem się na kilku
    jakie były w moim zasięgu (zawsze były to modele z średnio-wysokiej i
    wysokiej półki) i na każdym było tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek