  • 41. Data: 2010-11-17 10:57:41
    Temat: Re: Proszę o wskazówkę: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: Piotr <p...@g...com>

    Za @Adameck - największe szanse na szybki AF masz u Panasonica -
    wspomniany FZ38 oraz FZ45/100. SXy Canona wypadają słabiej (a to co
    Canon zrobił z AF w G11 woła o pomstę do Boga). Nie wiem jak jest z
    szybkością HS10 - użytkownicy tych modeli skarżą się natomiast na
    mydło na szerokim kącie - co prawda przy "ptaszkach" to nie problem
    ale jeśli aparat ma także służyć do codziennego focenia to wada może
    być bolesna.
    Pozdrawiam i życzę powodzenia.

  • 42. Data: 2010-11-17 11:03:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jan" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie należy gasić marzeń, to mocna siła napędowa.
    > Czasem jest tak, że wszyscy wiedzą, że czegoś się
    > nie da zrobić, ale przyjdzie taki, co tego nie wie,
    > i to zrobi. Może skonstruują bezgłośny helikopterek
    > nieduży kiedyś. Te dzisiejsze jednak strasznie warczą.

    Przeciez nie musi byc helikopter - raczej motoszybowiec.

    J.

  • 43. Data: 2010-11-17 14:39:00
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    > Przeciez nie musi byc helikopter - raczej motoszybowiec.

    Wanna ze skrzydelkami ;)

  • 44. Data: 2010-11-17 14:57:55
    Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl>

    W dniu 2010-11-17 12:03, J.F. pisze:

    > Przeciez nie musi byc helikopter - raczej motoszybowiec.

    Też warczą - mam oba :) Nie ma na to rady, silniki podczas lotu
    pobierają przynajmniej kilkadziesiąt watów, śmigła/wirniki są
    małe i szybkoobrotowe, to musi hałasować, a z wyłączonym napędem ptaka
    się raczej nie dogoni.

    T.

  • 45. Data: 2010-11-17 17:10:03
    Temat: Re: ProszÄ&#8482; o wskaz&#195;&#179;wkÄ&#8482;: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>

    Dnia Wed, 17 Nov 2010 02:57:41 -0800, Piotr napisał(a):

> [...]
    > na szerokim kącie - co prawda przy "ptaszkach" to nie problem ale jeśli
    > aparat ma także służyć do codziennego focenia to wada może być bolesna.

    Mam S200EXR - niby ten sam obiektyw, a mydła jakoś nie
    zaobserwowałem.... ;-)

    --
    pzdr
    meping

  • 46. Data: 2010-11-17 20:39:13
    Od: Piotr <p...@g...com>

    On 17 Lis, 18:10, Krzysztof Chajęcki <k...@g...com>
    wrote:
    > Dnia Wed, 17 Nov 2010 02:57:41 -0800, Piotr napisa (a):

    > Mam S200EXR - niby ten sam obiektyw, a myd a jako nie
    > zaobserwowa em.... ;-)
    >
    > --
    > pzdr
    > meping

    Podałem za użytkownikami.
    Natomiast patrząc na specyfikację:
    HS10: 24 - 720 dla (35 mm) 2.8 - 5.6
    S200EXR: 30.5 - 436 (35 mm) 2,8 - 5,3
    To obiektyw faktycznie jest "niby ten sam".
    O wpływie wielkości matrycy ( 1/2.3" kontra 1/1.6 ") na jakość zdjęć
    też można by co nieco powiedzieć.
    S200EXR to godny następca S100FS, natomiast HS10 to produkt dla osób,
    które kierują się liczbą za x (w tym wypadku x30 robi wrażenie).
    Pozdrawiam.

  • 47. Data: 2010-11-17 21:13:12
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Abstrahując od kwestii autofokusa, to kiedyś czytałem, że niektóre
    kompakty lub hybrydy w trybie "krajobraz" ustawiały obiektyw na
    nieskończoność lub hiperfokalną. Mój Fuji S602 też podobno tak miał, ale
    niestety nie zauważyłem, aby to działało. A może dotyczyło to wersji
    Pro? Nie jestem pewien. Byłoby to jednak pewnym rozwiązaniem, biorąc pod
    uwagę, że rzeczywista ogniskowa takich hiperzoomów to jakieś 50-70mm i w
    związku z tym odległość hiperfokalna, to jakieś 30-50m, albo bliżej.
    Czy takie opcje mają też współczesne superzoomy/hybrydy? Tego nie wiem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Ona mówi, ze chce tu uczynić Magiczne Królestwo, krainę pokoju i
    szczęśliwości, a kiedy kto chce tego dokonać, trzeba uważać na szpiegów

  • 48. Data: 2010-11-18 08:07:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    ax wrote:

    > przeglądam właśnie książkę "Geheimnisvolles leben am Waser" z 1956
    > roku wydaną w Pradze. Dziwna sprawa, sporo zdjęć ptaków w ich
    > naturalnym środowisku i chyba jednak nie robionych super wypasioną
    > cyfrówką. Inna książka wyd. Corvina Budapest "Rund um die kamera" rok
    > wydania 1955. Dziwne, że w tych archaicznych czasach udawało się
    > zrobić zdjęcia ptaków i nie tylko. Może zwierzaki na zdjęciach były
    > wypchane i dla celów foto umieszczone w plenerze i dopiero wtedy
    > fotografowane. Czytając ten wątek można domniemywać, że tak było.
    > Inaczej przecież nie da rady. Pozdrawiam R.

    fajnie, napewno robił te zdjęcia smjeną albo lubitjelem :)

    Trzeba w końcu przyjąć do wiadomości że kompakty sa sporo gorsze nawet od
    starych manualnych lustrzanek z dobrym obiektywem i dobrym fotografem z
    drugiej strony.

  • 49. Data: 2010-11-18 08:11:39
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jakub Jewuła wrote:

    > Niestety zeby uwiecznic kazdy z tych widoczkow musialbys
    > trzymaj aparat przy oku z wcisnietym do polowy spustem.

    facet chce wydać forsę i koniec, uparł sie. :)

    myśli że zdjecia przyrody robi sie metodą "strzeliłem i mi sie udało".

  • 50. Data: 2010-11-18 09:21:05
    Temat: Re: Proszę o podpowiedź: kompakt z najlepszym autofokusem
    Od: Jan <j...@w...pl>

    W dniu 11/18/10 09:11, Marek Dyjor pisze:

    > facet chce wydać forsę i koniec, uparł sie. :)
    >
    > myśli że zdjecia przyrody robi sie metodą "strzeliłem i mi sie udało".

    Guciu, weź Ty się uspokój. Forsa forsą, a zdjęcia zdjęciami.
    A myślenie myśleniem. Popatrz, poczytaj, a jeśli wiesz coś
    o zakresie możliwości aparatu, to napisz. Bo o to pytam,
    o zakres możliwości SPRZĘTU. Swoje możliwości znam, więc
    o nie nie muszę pytać. No, chyba że jesteś stałym członkiem
    większości, czyli grupy, co to wie na pewno, że się nie da
    i już. Wtedy lepiej nie pisz.

    Dla jasności kolegów dyskutantów z PT Większości Co Wie
    Wszystko napiszę jednak wyraźnie: Pytam, żeby wiedzieć
    więcej i nie błądzić.

    Jan