-
1. Data: 2012-04-11 16:56:55
Temat: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega - to
znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka do miski
olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież, jeśli
dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję "syfu", ale
skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się w spalinach
właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
--
Yogi(n)
-
2. Data: 2012-04-11 17:03:45
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: Przemek <p...@g...com>
On Apr 11, 4:56 pm, "Yogi\(n\)" <y...@k...pl> wrote:
> gdzie tu "ekologia"?
w porfelu producentów - mają więcej zielonych, a jak wiadomo, zielone
jest ekologiczne :)
pozdr
Przemek
-
3. Data: 2012-04-11 18:25:34
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
> a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
> oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to
> polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka
> do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
> Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
> olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
> Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież,
> jeśli dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
> "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się
> w spalinach właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
>
DPF to nie filtr syfu, tylko cząstek stałych a dokładniej sadzy.
Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzroście temperatury
spalin które to grzeją DPF-a i sadza się po prostu spala.
--
Artur
ZZR 1200
-
4. Data: 2012-04-11 18:41:01
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
> właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
> paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega
DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z
nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy
same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.
--
Irokez
-
5. Data: 2012-04-11 18:47:04
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: MM <k...@g...pl>
Dnia 11-04-2012 o 16:56:55 Yogi(n) <y...@k...pl> napisał(a):
> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
> a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
> oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to
> polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka
> do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
> Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
> olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
> Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież,
> jeśli dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
> "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się
> w spalinach właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
>
Kolega niech sobie kupi "benzynę" jeżeli jeździ tylko po parę kilometrów.
Zasada jest dość prosta, aby nastąpiło wypalenie DPFa, muszą być spełnione
takie warunki:
rozgrzany układ wydechowy, czyli jazda przed dłuższy czas z większymi
obrotami np >2,5
wtedy sterownik zwiększa dawkę paliwa co powoduje zwiększenie temperatury
spalin i wypalania sadzy.
Podczas tankowania w dodawany jest specjalny płyn, który znajduje się przy
zbiorniku (np w silnikach PSA).
Sterownik kontroluje ciśnienie i jeżeli jest nieodpowiednie, stwierdza że
filtr jest zapchany i trzeba go wypalić
A że kolega robi krótkie dystanse to filtr nie może się oczyścić.
Ja tak to widzę ;)
-
6. Data: 2012-04-11 18:55:27
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "AZ" <a...@g...com> napisał w wiadomości
news:jm4b9u$8qo$3@node2.news.atman.pl...
> On 04/11/2012 04:56 PM, Yogi(n) wrote:
>> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
>> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF,
>> a właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie
>> oleju paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to
>> polega - to znaczy filtr jest czyszczony paliwem (?) i potem to ścieka
>> do miski olejowej? Nie za bardzo mogę sobie to wyobrazić.
>> Wygooglałem, że w mazdach radzą sobie z tym problemem stosując specjalny
>> olej przeznaczony dla mazdy, ale jak olej mógłby w tym pomóc.
>> Poza tym, całe to czyszczenie DPF polegające na dopalaniu - przecież,
>> jeśli dobrze rozumiem, taki filtr służy d tego, żeby ograniczyć emisję
>> "syfu", ale skoro jest czyszczony, to co jakiś czas ten syf pojawia się
>> w spalinach właśnie dzięki dopalaniu - gdzie tu "ekologia"?
>>
> DPF to nie filtr syfu, tylko cząstek stałych a dokładniej sadzy.
> Czyszczenie polega na zwiększonej dawce paliwa i wzroście temperatury
> spalin które to grzeją DPF-a i sadza się po prostu spala.
Przez "syf " miałem na myśli cząstki stałe właśnie.
Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyjąć, że emisja
inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to od
czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się to na
wsi a nie w mieście). Innymi słowy, silnik spełnia normy ekologiczne o ile
diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-)
OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że dodatkow
paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale dlaczego
wpływa na ilość oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr, że paliwo
dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za bogata, ON
przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie rośnie poziom oleju po
codziennym uruchomieniu ssania? - może ilości paliwa "dodatkowgo" przy
ssaniu są o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra?
I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca olej,
który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy rzeczywiście
pomaga?
--
Yogi(n)
-
7. Data: 2012-04-11 18:58:47
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>
Użytkownik "Irokez" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
news:4f85b41e$0$1213$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
> news:4f859bc3$0$26707$65785112@news.neostrada.pl...
>> Mam kumpla z bardzo fajnym autem (choć nie jestem zwolennikiem diesli),
>> który ma problem z rosnącym poziomem oleju. Ponoć winny jest filtr DPF, a
>> właściwie mechanizm jego czyszczenia, który powoduje rozcieńczanie oleju
>> paliwem. Czy ktoś mógłby mi w kilku zdaniach wyjaśnić na czym to polega
>
> DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś było z
> nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się wyrabiały czy
> same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.
Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu" dzięki
turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o cały rząd
wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)
--
Yogi(n)
-
8. Data: 2012-04-11 19:02:19
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4f85b853$0$1317$65785112@news.neostrada.pl...
>> DPF? to wieśwagen z silnikiem czasami 2.0TDI? Bo jak tak to tam coś
>> było z nimi nie tak (a ogólnie to jest) że gniazda wtryskiwaczy się
>> wyrabiały czy same wtryskiwacze (oringi) i lało ropę do oleju.
> Nie, mitsubishi - przecież napisałem, że fajny samochód ;-).
> Fajny, bo pali niewiele (w porównaniu z benzyną), ciągnie "od dołu"
> dzięki turbinie całkiem przyzwoicie (lepiej od nieuturbionej benzyny o
> cały rząd wielkości), trzyma się nieźle itp. I jeszcze produkuje olej ;-)
a to faktycznie fajny samochód :)
wiesz, ja tak... 90 procent gospodyń uważa że fajne to VW ;)
Ale mimo wszystko powąchał bym olej. Bo oprócz opału to woda chłodząca może
się lać, tyle że byłoby to widać.
--
Irokez
-
9. Data: 2012-04-11 19:04:14
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "Yogi(n)" <y...@k...pl> napisał w wiadomości
news:4f85b78b$0$1313$65785112@news.neostrada.pl...
>W którym miejscu znajduje się ten
> filtr, że paliwo dostaje się do oleju?
Filtr jest na wydechu. Nie ma bata aby wciągało zawartość jego do silnika a
tym bardziej do oleju.
--
Irokez
-
10. Data: 2012-04-11 19:09:21
Temat: Re: Prośba o wyjaśnienie - przybywa oleju w samochodzie z DPF
Od: AZ <a...@g...com>
On 04/11/2012 06:55 PM, Yogi(n) wrote:
>
> Przez "syf " miałem na myśli cząstki stałe właśnie.
> Czyli ekologiczny to on jest tylko z nazwy (możemy przyjąć, że emisja
> inaczej się rozkłada, to znaczy zamiast równomiernie przez cały czas, to
> od czasu do czasu pojawia się pik, i, jesli dobrze trafi, to dzieje się
> to na wsi a nie w mieście). Innymi słowy, silnik spełnia normy
> ekologiczne o ile diagnosta zrobi pomiar w odpowiednim momencie ;-)
>
Można by tak powiedzieć ;-) Takie rozwiązania może i sprawdzają się w
cywilizowanym kraju gdzie są miejsca gdzie można dłużej pojechać ze
stałą prędkością/obrotami ale w Polsce jak widać średnio.
>
> OK, a dlaczego to skutkuje przyrostem poziomu oleju? Rozumiem, że
> dodatkow paliwo sie nie dopala tak, jak powinno i trochę zostaje - ale
> dlaczego wpływa na ilość oleju? W którym miejscu znajduje się ten filtr,
> że paliwo dostaje się do oleju? Czy zawsze, gdy mieszanka jest za
> bogata, ON przedostaje się oleju silnikowego? Dlaczego nie rośnie poziom
> oleju po codziennym uruchomieniu ssania? - może ilości paliwa
> "dodatkowgo" przy ssaniu są o wiele mniejsze niż przy dopalaniu filtra?
>
DPF jest w układzie wydechowym. Paliwo do oleju dostaje się jedną drogą,
wtryskiwacz - cylinder - pierścienie - miska. Jeżeli paliwa jest sporo
to zawsze pójdzie w olej albo wydech (bardzo ekologiczne). Jak byś
pojechał dłużej na ssaniu to też mógłbyś mieć paliwo w oleju, ale ssanie
chodzi relatywnie krótko.
>
> I jaki związek z tym przyrostem może mieć rodzaj oleju? Mazda zaleca
> olej, który ogranicza/eliminuje zjawisko - ściema marketingowa, czy
> rzeczywiście pomaga?
>
Tego to nie wiem.
--
Artur
ZZR 1200