-
1. Data: 2011-09-28 07:36:50
Temat: Prośba o ocenę XJ600
Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>
Witam
proszę o ocenę
http://otomoto.pl/yamaha-xj-600s-diversion-idealny-p
olecam-M2860396.html
Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?
Pozdrawiam i dzięki za wszelkie sugestie.
ursyn
-
2. Data: 2011-09-28 09:07:45
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: juhass <j...@p...fm>
W dniu 2011-09-28 09:36, ursynek pisze:
> Witam
>
> proszę o ocenę
>
> http://otomoto.pl/yamaha-xj-600s-diversion-idealny-p
olecam-M2860396.html
>
> Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
> Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?
Z tego co pamiętam xj600 zawsze uchodziła za dość niezawodny sprzęt,
tutaj masz model z końca produkcji, wyleczony z wszelkich chorób wieku
dziecięcego. 80tys wygląda realnie, tak więc nie przejmował bym się tym
za nadto, zawsze możesz kupić taki sam, albo bardziej "zmęczony" z
przebiegiem 30 tys, albo 20, czy ile tam chcesz.
Sprawdź go w miarę dokładnie a przebiegiem się nie przejmuj. Obserwuj
kolor spalin na rozgrzanym silniku (czy moto nie pije oliwy w ilościach
hurtowych), ewentualnie jak masz możliwość sprawdź stopień sprężania i
posłuchaj silnika pod kątem stuków i innych takich. Reszta jak w każdym
moto- czy proste, czy nie leżało zbyt poważnie i czy dobrze naprawione
jeśli się drobna gleba trafiła.
Wydaje mi się, że oto warte uwagi choc trzeba dokładnie sprawdzić. Ja
tam wole mieć 80tys przebiegu w 13-letnim moto, niż 20-30...
--
Pozdrawiam:
juhass (vfr800)
gliwice/trzebinia
-
3. Data: 2011-09-28 09:13:09
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: "blachu" <b...@o...pl>
> Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
> Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?
Coś taka "za ładna" i praktycznie brak zdjęć z prawej strony.
Moja jest z tego samego roku i wygląda troszkę gorzej - a nie zaliczyła
gleby i ma ponad dwukrotnie mniejszy przebieg.
Zastanawia mnie nalepka YAMAHA nad lampą - ja mam ją pod szybą a nie na
szybie.
Po za tym nie przejmuj się grzechoczącym koszykiem sprzęgłowym - ten typ tak
ma :)
80 kkm to tak średnio podobno 100 kkm to żaden problem - pytanie czy były
ustawiane zawory we właściwym czasie.
Sprawdź czy nie dymi na niebiesko, równo pracuje, nie ściąga, nie cieknie na
lagach, luz na łożysku główki ramy czy nie jest klejona i malowana owiewka.
Sprawdź wyeksploataowanie podnóżków - u mnie widać zużycie - jak na tym
egzemplażu nie widać tz były wymieniane.
A jeszcze jedno - na rynek Zachodnieuropejeski mogła być zdławiona - sprawdź
w papierach jaka jest moc - powinno być 62KM
Pozdrwiam
Andrzej
XJ 600S Diversion '98
-
4. Data: 2011-09-28 10:08:25
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>
W dniu 2011-09-28 11:13, blachu pisze:
> Zastanawia mnie nalepka YAMAHA nad lampą - ja mam ją pod szybą a nie na
> szybie.
Z tego co widzę na aukcjach i w sieci, niektóre mają na szybie,
zazwyczaj te po 98, a starsze pod szybą.
Dzięki za podpowiedź :)
Pozdrawiam
ursyn
-
5. Data: 2011-09-28 19:27:06
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: primuss <p...@p...pl>
On 28 Wrz, 11:13, "blachu" <b...@o...pl> wrote:
> > Czy 80tyś przebiegu na ten silnik to dużo?
> > Na co zwrócić szczególną uwagę podczas oględzin?
>
> Coś taka "za ładna" i praktycznie brak zdjęć z prawej strony.
> Moja jest z tego samego roku i wygląda troszkę gorzej - a nie zaliczyła
> gleby i ma ponad dwukrotnie mniejszy przebieg.
To by oznaczalo, ze moto rocznie robilo 3000 km. Gdzie sie zdazylo tak
sponiewierac? IMHO to oznacza ze Twoj motocykl moze miec skrecony
licznik,
Ogolnie motocykl wyglada niezle - oryginalne kierunki z przodu i z
tylu, ciezarki na kierownicy i lusterka, oryginalne wydechy (a nie
"tjuningowe" jak to czesto u francuzow) i oslony na lagach, oryginalne
podnozki (albo nowe, w kazdym razie dystanse niezjechane jak to czesto
bywa w poszlifowcach). Malo prawdopodobne zeby handlarzowi chcialo sie
te wszystkie elementy wymieniac, chyba ze poskladany z 2 sztuk. No i
deklaruje moto jako bezwypadkowe - jak ma dzialalnosc gospodarcza to
powazna rzecz, bo jest podstawa do zerwania umowy z tytulu rekojmi
(niezgodnosc towaru z umowa). Pytanie czy lakier oryginalny bo cos za
bardzo sie swieci - moze polerowany.
Ogolnie jakbym mial nie dalej niz 100 km to moze bym sie pofatygowal
obejrzec.
--
pozdr.
primuss
FZ6n
-
6. Data: 2011-09-28 21:03:19
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: "blachu" <b...@o...pl>
To by oznaczalo, ze moto rocznie robilo 3000 km. Gdzie sie zdazylo tak
sponiewierac? IMHO to oznacza ze Twoj motocykl moze miec skrecony
licznik,
Nie miał skręconego licznika.
Mam go praktycznie od nowości - chodzi właśnie o lakier.
U mnie tu i ówdzie jakieś odpryski i ryski, ślady po tankbagu i po bagażu
wożonym za zadupkiem - zmatowienia.
Po prostu normalne ślady eksploatacji...
Pozdrawiam
Andrzej
XJ600'S Diversion '98
-
7. Data: 2011-09-29 05:08:28
Temat: Re: Prośba o ocenę XJ600
Od: ursynek <u...@n...tam.nie.tu.pl>
W dniu 2011-09-28 21:27, primuss pisze:
> Ogolnie motocykl wyglada niezle - oryginalne kierunki z przodu i z
> tylu, ciezarki na kierownicy i lusterka, oryginalne wydechy (a nie
> "tjuningowe" jak to czesto u francuzow) i oslony na lagach, oryginalne
> podnozki (albo nowe, w kazdym razie dystanse niezjechane jak to czesto
> bywa w poszlifowcach). Malo prawdopodobne zeby handlarzowi chcialo sie
> te wszystkie elementy wymieniac, chyba ze poskladany z 2 sztuk. No i
> deklaruje moto jako bezwypadkowe - jak ma dzialalnosc gospodarcza to
> powazna rzecz, bo jest podstawa do zerwania umowy z tytulu rekojmi
> (niezgodnosc towaru z umowa). Pytanie czy lakier oryginalny bo cos za
> bardzo sie swieci - moze polerowany.
> Ogolnie jakbym mial nie dalej niz 100 km to moze bym sie pofatygowal
> obejrzec.
>
> --
> pozdr.
> primuss
> FZ6n
Dziękuję za opinię, prawa strona mało eksponowana - po
delikatnej parkingówce. Lakier oryginalny, sprzęgło trochę
hałaśliwe ale do przeżycia :)
Jest moja :)
Pozdrawiam
ursyn
XJ600'S Diversion '98