-
1. Data: 2019-07-31 19:04:39
Temat: Propozycja nowych programów nauczania informatyki i elektroniki
Od: Szyk Cech <s...@s...pl>
Witam
Chciałbym rozpocząć dyskusję na kluczowy temat nauki programowania i
elektroniki w szkołach średnich i wyższych. Temu problemowi poświęcam
moją monografię "Sztuka Edukacji" nad którą pracuję od 2010 roku.
W tym opracowaniu poruszam takie kwestie jak:
* sens pracy (dlaczego praca ma sens i jaka praca ma sens największy)
* definiuję elitę narodu jako producentów: techników, substantów i kutlorów
* definiuję zracjonalizowane zadania przed szkołą podstawową, średnią i
wyższą
* proponuję przeniesienie sprawdzonych rozwiązań z uczelni do szkół średnich
* proponuję nowy egzamin maturalny
* proponuję wydłużenie magisterskich studiów na politechnikach do 6 lat
* proponuję nową organizację studiów wieczorowych
* proponuję 2 letnie starze okresowe (po każdych 5 latach nauczania) dla
nauczycieli przedmiotów ścisłych i zawodowych (zarówno ze szkół średnich
jak i wyższych)
* proponuję zupełnie nowatorskie (nigdzie podobnych nie spotkałem)
programy nauczania dla szkół średnich (technik elektronik, technik
informatyk) oraz politechnik (inżynier elektronik, inżynier informatyk,
magister inżynier informatyk).
* przedstawiam narzędzia filozoficzne na jakich się opieram i jakie
powinny pomóc (w tym motywować!) podczas uczenia się, nauczania i pracy.
Zapraszam do lektury:
http://szyk.jcom.pl/Sztuka%20Edukacji.pdf
http://szykcech.cba.pl/Sztuka%20Edukacji.pdf
http://szyk.000webhostapp.com/Sztuka%20Edukacji.pdf
http://www.geocities.ws/szyk/Sztuka%20Edukacji.pdf
http://szyk.wex.pl/Sztuka%20Edukacji.pdf
I dyskusji...
więcej myślenia i mniej frajerstwa!
Szyk Cech
-
2. Data: 2019-08-01 00:56:49
Temat: Propozycja nowych programów nauczania informatyki i elektroniki
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Ludozercy zlapali Amerykanina Fracuza i Polaka. Dali im szanse ze nie zostana
zjedzeni jak zaskocza ludozercow pytaniem na ktore nie beda znali odpowiedzi. Zeby
nie przedluzac bo wiadomo ze znali odpowiedzi na pytania Amerykanina i Francuza, co
skutkowalo ich ugotowaniem. Polak spytal czy wiedza co to jest plenum komitetu
centralnego. Ludozercy zebrali sie w kolko i bla, ble, ble po swojemu dyskutuja.
Podchodzi do Polaka jeden i mowi ze jest wolny. Ale czy zanim opusci ich goscinne
progi moglby powiedziec co to jest to plenum. To takie ble, ble, ble a jesc nie ma
co. Dokad nie wskazesz zrodel finansownia tego co sobie wymysliles zadna dyskusja nie
ma sensu. Amen.
-
3. Data: 2019-08-01 17:13:57
Temat: Re: Propozycja nowych programów nauczania informatyki i elektroniki
Od: Szyk Cech <s...@s...pl>
On 01.08.2019 00:56, Zenek Kapelinder wrote:
> Dokad nie wskazesz zrodel finansownia tego co sobie wymysliles zadna dyskusja nie
ma sensu. Amen.
Dla tych co kończą słowem Amen to faktycznie nie ma żadnego sensu - z
KRK się też rozprawiłem w "Sztuce Edukacji".
Natomiast każdy zdrowo myślący człowiek najpierw obmyśla idealne
rozwiązanie swoich najważniejszych problemów i następnie te swoje ideały
stara się wdrożyć w życie. Życie nie jest idealne, ale idee takie
powinny być.
Problem idealnej edukacji technicznej (z czego elektronika i informatyka
jest najważniejsza) jest wart dogłębnych rozważań teoretycznych.
Poza tym jeśli nie będzie nas stać na idealne koncepcje to nigdy się nie
zbliżymy do ideału. Bo najpierw musi być słowo - to praźródło wszelkiego
ładu.