  • 71. Data: 2015-07-09 09:09:06
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2015-07-08 o 11:44, Hinek pisze:
    > Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania
    > techniczne naszego auta,
    > zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę -
    Typowe u nas i nie rozumiem dlaczego uważane za panaceum regulowanie
    wszystkiego przepisami i późniejszymi "doskonaleniami".
    Z jednej strony "uszczelnia" się przepisy, aby po drogach nie jeździły
    graty, a z drugiej strony nie brakuje miejsc, gdzie pieczątkę do dowodu
    dostaje się po okazaniu dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedniej liczby
    banknotów (samochód niepotrzebny).
    Z jednej strony "dba się" o "dobro rodzin" wprowadzając jakieś twory pod
    tytułem "ustawa o przeciwdziałaniu przemocy" a z drugiej strony nie brak
    rodzin, ba - całych dzielnic, gdzie facet po pijaku daje łomot żonie i
    dzieciakom, a policja boi się tam zaglądać.
    Z jednej strony ściga się straganiarza na bazarze, że nie dał paragonu,
    a z drugiej są całe hurtownie, gdzie na pytanie "czy dostanę fakturę
    VAT?" patrzą na klienta, jak na marsjanina.
    Pytam się po uj wprowadzać nowe przepisy, jak stare jeszcze nie działają?
    Jacek

  • 72. Data: 2015-07-09 10:03:28
    Od: p...@g...com

[...]

    wbrew pozorom tych miejsc jest coraz mniej ... ryzyko wpadki rosnie czyli takie
    numery przechodza tylko w kregu blizszych lub dalszych znajomych ... inna sprawa ze
    policja toleruje ten proceder, pare misternych prowokacji i diagnosci zostaliby
    przywolani do porzadku ale jak wiadomo panstwo istnieje tylko teoretycznie :-)

    P.

  • 73. Data: 2015-07-09 10:13:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Budzik wrote:

    > Użytkownik masti g...@t...hell ...

    > Zadaszyc wszystkie drogi - w koncu po ostatnich dniach widac, jak
    > niebezpieczne sa spadajace gałezie.

    jakie gałęzie? przecież wszystkie przydrożne drzewa są wycięte

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 74. Data: 2015-07-09 10:21:45
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jul 2015 08:22:06 +0200, Tomasz Pyra

    > A ile wypadków spowodowanych jest przez pojazdy _jednocześnie_ nie mających
    > przeglądu i z powodu złego stanu technicznego pojazdów (bo żadne inne w tym
    > wypadku nie są znaczące).

    Możesz jeszcze dodać zmienną pt. pojazdy mające przegląd, a jednocześnie
    mające zły stan techniczny... Nie wiem jakie są statystyki, zresztą
    statystyki i tak rzadko kiedy oddają stan faktyczny.

    > I czy ta ilość uzasadania jakiekolwiek grzebanie w systemie?

    Co wg Ciebie by dopiero uzasadniało? Ja uważam że lepiej tak doszczelnić,
    gdzie dostaną po dupie głównie ignoranci, niż niedoszczelniać a dopłacać do
    leczenia poszkodowanych.

    --
    Pozdor Myjk

  • 75. Data: 2015-07-09 10:32:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jul 2015 04:00:52 +0000 (UTC), Budzik

    > Zadaszyc wszystkie drogi - w koncu po ostatnich dniach widac, jak
    > niebezpieczne sa spadajace gałezie.

    I poważnie nie odróżniacie losowego zdarzenia od zwyczajnej ignorancji? Bo
    za takie należy uznać jazdę niesprawnym samochodem, tu przy założeniu
    olania/zapomnienia obowiązku przeglądu okresowego. Smarowania diagnoście,
    mając świadomość niesprawności samochodu, w ogóle tu nie poddaję pod
    dyskusję, bo to już kompletne przegięcie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 76. Data: 2015-07-09 11:15:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >-- A możesz TO przełożyć na język zrozumiały - ja nie "szprecham"?
    >15 ojro do 4 miechow bez przegladu, od 4 do 8-miu 25 ojro

    Z tym, ze to pewnie platne jak policjant przylapie.

    >ps wlepki na tablicy to relikt przeszlosci, diagnosta wrzuca dane do
    >bazy i zalatwione, jak dla OC zrobili to tu tez moga, kwestia czasu

    To juz od dawna jest, wszytkie przeglady sa w bazie.

    Ale wiesz - ale to nie umozliwia kablowania przez sasiadow, a i trzeba
    wydac na dodatkowy sprzet w policji - jedzie taki radiowoz z kamera,
    patrzy po numerach na ulicy, sprawdza w bazie i znajduje - skradzione,
    zajete i te bez oplaconego podatku :-)

    J.

  • 77. Data: 2015-07-09 11:26:39
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-09 o 10:32, Myjk pisze:
> [...]
    > mając świadomość niesprawności samochodu, w ogóle tu nie poddaję pod
    > dyskusję, bo to już kompletne przegięcie.

    źle zakładasz, że samochód bez przeglądu to niesprawny samochód.
    Ja mam 4 samochody i prawie co rok zapominam o przeglądzie jednego z
    nich... na jednym czy dwóch nawet przypomina mi o przeglądzie...miesiąc
    wcześniej, więc zapominam
    A na przegląd dodatkowy zajeżdżam raz - dwa razy w roku - za 20zł
    sprawdzają mi zawieszenie jak coś zaczyna stukać żebym wiedział jakie
    części zamówić

    Łukasz

  • 78. Data: 2015-07-09 11:29:37
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-09 o 08:36, Myjk pisze:

    > Jeśli auto będzie miało przegląd, to prawdopodobieństwo przyłożenia Ci w
    > wyniku usterki technicznej, np. niespawnych hamulców, będzie dążyło do
    > zera. Oczywiście, poza przeglądami technicznymi pojazdów jestem również za
    > obowiązkowym okresowym sprawdzaniem "stanu technicznego" samych kierowców
    > -- to jest większa zmora niż stan techniczny auta.

    szczególnie że co 12 miesięcy przegląd przechodzą auta które zrobią w
    tym czasie 1000km, jak i te które zrobią 120.000km, a od nowości to 3
    lata możesz jeździć i nie naprawiać. Pewnie że tak robią tylko debile,
    ale równie głupie jest stwierdzenie, że przegląd raz do roku coś pomoże..

    Łukasz

  • 79. Data: 2015-07-09 11:36:01
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2015-07-09 o 10:21, Myjk pisze:
> [...]
    > gdzie dostaną po dupie głównie ignoranci, niż niedoszczelniać a dopłacać do

    po dupie dostaną zapominalscy/zapracowani. Tak samo po dupie dostaję jak
    się jeden dzień spóźnię z zapłatą zusu, rozumiem że według ciebie to też
    jest ok i trzeba wprowadzić więcej takich restrykcji (np. odcinają ci
    prąd dokładnie o północy w dniu terminu zapłaty, szef wywala cię z
    roboty za jedno spóźnienie itd...)

    Łukasz

  • 80. Data: 2015-07-09 11:59:27
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 11:26:39 +0200, dddddddd

    > źle zakładasz, że samochód bez przeglądu to niesprawny samochód.

    Nic takiego nie zakładam. Zakładam, że auto ma być sprawdzone o czasie.

    > Ja mam 4 samochody i prawie co rok zapominam o przeglądzie jednego z
    > nich... na jednym czy dwóch nawet przypomina mi o przeglądzie...miesiąc
    > wcześniej, więc zapominam

    Źle zakładasz, że skoro Twoje auta są sprawne, to inne też są sprawne.
    Powiem więcej, jeśli ktoś zapomina o przeglądzie, to jest spora szansa,
    że "zapomni" także naprawić auto.

    --
    Pozdor Myjk