    From: Jacek <k...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Projekt zmian w PORD
    Date: Thu, 09 Jul 2015 09:09:06 +0200

    W dniu 2015-07-08 o 11:44, Hinek pisze:
    > Jeżeli nawet o jeden dzień spóźnimy się na obowiązkowe badania
    > techniczne naszego auta,
    > zapłacimy za tę usługę podwójną stawkę -
    Typowe u nas i nie rozumiem dlaczego uważane za panaceum regulowanie
    wszystkiego przepisami i późniejszymi "doskonaleniami".
    Z jednej strony "uszczelnia" się przepisy, aby po drogach nie jeździły
    graty, a z drugiej strony nie brakuje miejsc, gdzie pieczątkę do dowodu
    dostaje się po okazaniu dowodu rejestracyjnego oraz odpowiedniej liczby
    banknotów (samochód niepotrzebny).
    Z jednej strony "dba się" o "dobro rodzin" wprowadzając jakieś twory pod
    tytułem "ustawa o przeciwdziałaniu przemocy" a z drugiej strony nie brak
    rodzin, ba - całych dzielnic, gdzie facet po pijaku daje łomot żonie i
    dzieciakom, a policja boi się tam zaglądać.
    Z jednej strony ściga się straganiarza na bazarze, że nie dał paragonu,
    a z drugiej są całe hurtownie, gdzie na pytanie "czy dostanę fakturę
    VAT?" patrzą na klienta, jak na marsjanina.
    Pytam się po uj wprowadzać nowe przepisy, jak stare jeszcze nie działają?
    Jacek