  • 61. Data: 2015-07-09 07:20:09
    Temat: Re: Projekt zmian w PORD
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-07-08 o 22:53, Hinek pisze:
    > Użytkownik "Tom N" napisał

    > Stąd pochodzą te sensacje:
    > http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/881839,nie-zro
    biles-przegladu-na-czas-zaplacisz-kare.html

    http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/ministerstw
    o-szykuje-rewoluje-ws-badan-technicznych-pojazdow,55
    8575.html

  • 62. Data: 2015-07-09 07:24:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-07-09 o 07:00, Budzik pisze:
    > Użytkownik Liwiusz l...@b...tego.poczta.onet.pl ...

    > Przepisy kaza mu robic jak juz auto naprawi.

    Nie, jeśli nie chce jeździć. A podobno nie chce.

    > I wtedy, niewiadomo ani dlaczego, ani po co - zapłaci 2 x stawka.
    > I dodatkowo dostanie kolejna wlepkę na szybe.
    >
    > Nie ma w tym ani krzty sensu, jest tylko dodatkowa upierdliwośc.

    Jest mnóstwo innych mniej sensownych rzeczy, np. zmiana tablic po
    sprzedaży samochodu poza powiat, czy jaki tam obszar się liczy...

    --
    Liwiusz

  • 63. Data: 2015-07-09 08:01:54
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 Jul 2015 23:00:53 +0000 (UTC), Budzik

    > A mnie taka wiara w urzednicze absurdy.

    Urzędnicze absurdy biorą się głównie z ignorancji ludzi.
    Takich czy innych zenków, co prostych i podstawowych
    rzeczy nie potrafią zrobić, bo zawsze wiedzą lepiej...

    > Przeglad ma byc jak auto jezdzi.

    Wskaż, że tak nie będzie, bo póki co trzepiecie
    pianę na podstawie niewiadomo nawet czego.

    > Jak auto nie jedzi, to przeglad nie potrzebny.

    Więc teraz jeżdżą i też przeglądów nie mają.

    > A jak panstwo nie radzi sobie z kontrolą czy przypadkiem
    > auta bez przegladu nie jezdza to wymysla jakies głupie
    > protezy bo tak łatwiej.

    Podaj rozwiązanie.

    --
    Pozdor Myjk

  • 64. Data: 2015-07-09 08:04:20
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jul 2015 07:08:46 +0200, twistedme

    > I myślisz, że na 100% nie dostanie pieczątki od znajomego diagnosty?

    Wiadomo wszem i wobec, że każdy właściciel samochodu ma co najmniej trzech
    znajomych diagnostów w każdym mieście! :>

    --
    Pozdor Myjk

  • 65. Data: 2015-07-09 08:08:57
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2015-07-09 o 08:04, Myjk pisze:
    > Thu, 9 Jul 2015 07:08:46 +0200, twistedme

    > Wiadomo wszem i wobec, że każdy właściciel samochodu ma co najmniej trzech
    > znajomych diagnostów w każdym mieście! :>

    no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :). Z resztą moja
    historia była u nieznajomego.

  • 66. Data: 2015-07-09 08:12:18
    Od: p...@g...com

    -- A możesz TO przełożyć na język zrozumiały - ja nie "szprecham"?

    15 ojro do 4 miechow bez przegladu, od 4 do 8-miu 25 ojro

    ps wlepki na tablicy to relikt przeszlosci, diagnosta wrzuca dane do bazy i
    zalatwione, jak dla OC zrobili to tu tez moga, kwestia czasu

    P.

  • 67. Data: 2015-07-09 08:22:06
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 08 Jul 2015 23:33:30 +0200, Myjk napisał(a):

> [...]
    > stała -- dasz sobie palec uciąć że ma sprawne hamulce i że komuś
    > krzywdy nie zrobi? Nieustannie dziwi mnie taka swobodna tolerancja

    A ile wypadków spowodowanych jest przez pojazdy _jednocześnie_ nie mających
    przeglądu i z powodu złego stanu technicznego pojazdów (bo żadne inne w tym
    wypadku nie są znaczące).
    I czy ta ilość uzasadania jakiekolwiek grzebanie w systemie?

  • 68. Data: 2015-07-09 08:36:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Wed, 8 Jul 2015 23:00:53 +0000 (UTC), Budzik

    > Nie ma obowiązku robienia przegladu na czas.
    > Jest zakaz jezdzenia samochodem bez przegladu
    > (a zeby spojrzec szerzej, to niesprawnym)
    > I zapewne w ramach nowych przepisów naklejka zadziała jak airbag i nic mi
    > sie nie stanie...

    Jeśli auto będzie miało przegląd, to prawdopodobieństwo przyłożenia Ci w
    wyniku usterki technicznej, np. niespawnych hamulców, będzie dążyło do
    zera. Oczywiście, poza przeglądami technicznymi pojazdów jestem również za
    obowiązkowym okresowym sprawdzaniem "stanu technicznego" samych kierowców
    -- to jest większa zmora niż stan techniczny auta.

    > Zapomnijmy na chwile o rzadowo mediowej demagogi - czy sa jakies
    > merytoryczne przesłanki, ze niesprawne samochody sa na polskich drogach
    > jakims problemem?

    Są przesłanki, że wypadków spowodowanych złym stanem technicznym jest tak
    mało*, bo przeglądy są obowiązkowe.

    *) Ile ich jest wg statystyk? Ile nie jest ujawnionych w statystykach, bo
    zenek co przydzwoni błaga na kolanach żeby polismenów nie wzywać i czym
    prędzej podpisuje oświadczenie, itp.?

    --
    Pozdor Myjk

  • 69. Data: 2015-07-09 08:45:40
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 9 Jul 2015 08:08:57 +0200, twistedme

    > no jest tyle tych stacji teraz, że trudno nie mieć :).

    Ja nie mam ani jednego znajomego diagnosty -- może dlatego,
    że do szczęścia mi nie są potrzebni. :P

    > Z resztą moja historia była u nieznajomego.

    Dlatego, o ile dobrze rozumiem "przecieki",
    diagności mają też być "uszczelnieni".
    Powinni być.

    --
    Pozdor Myjk

  • 70. Data: 2015-07-09 09:04:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 09 Jul 2015 01:44:44 +0200, Liwiusz

    > A ktoś mu każe robić? Skoro nie chce robić przeglądu,
    > to po co gardłuje, "że drogi"?

    Ja czasem odnoszę wrażenie, że ludzie gardłują dla zasady (albo na
    zamówienie). Jeszcze nic nie wiadomo, bo jest mowa o "projekcie założeń"
    (hehe), na dodatek powyrywane z kontekstu bez szczegółów, ale już piana
    utrzepana.

    Sam czekam od 2008 na zmiany w przepisach, dotyczące np. przerejestrowania
    auta i tych nieszczęsnych tabilc rejestracyjnych (w tym "imiennych" --
    które przez przypadek posiadam, a które bezsensownie stracę przy zmianie
    auta).

    --
    Pozdor Myjk