  • 21. Data: 2020-02-03 14:52:24
    Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych do konsultacji.
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się zatrzymywać. Nie
    dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co rządzą sprawdzają ile ludzie
    mogą wytrzymać.

  • 22. Data: 2020-02-03 15:21:13
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Trzeba będzie zwalniać, a jak ktoś będzie się kiwal w pobliżu to się zatrzymywać.
    Nie dbają ludzie o swoje interesy to jest jak jest. Ci co rządzą sprawdzają ile
    ludzie mogą wytrzymać.

    Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
    podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
    przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...
    Taniej jednym przepisem nakazać kierowcy się zatrzymać, a jak kogoś
    skasuje, to jego wina.

    Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
    jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.
    Kiedyś to się zesra, bo są granice ludzkiej percepcji. Jak nie tym, to
    kolejnym obowiązkiem osiągną granicę, po której nie damy rady fizycznie
    i psychicznie prowadzić samochodu zgodnie z dziesiątkami przepisów.

    --
    viktorius

  • 23. Data: 2020-02-03 16:48:45
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-02-2020 o 15:21, viktorius pisze:

> [...]
    > kolejnym obowiązkiem osiągną granicę, po której nie damy rady fizycznie
    > i psychicznie prowadzić samochodu zgodnie z dziesiątkami przepisów.

    Już nie dajemy, dlatego na przejściach, znajdujących się często co 50
    czy 100 m, nikt normalny nie hamuje specjalnie....

  • 24. Data: 2020-02-03 20:57:08
    Temat: Re: Projekt ustawy o bezpieczeństwie pieszych. Obowiązek zwolnić i nie narazić.
    Od: "Feliks" <l...@f...pl>

    Użytkownik "yabba" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Najbardziej ucierpi płynność ruchu poza miastami. Są drogi z przejściami
    > poza terenem zabudowanym. W nocy lampy uliczne oświetlają czasem
    > praktycznie tylko zebrę na asfalcie i metr chodnika.
    > Trzeba będzie zwalniać do 20 km/h przed każdym takim przejściem.
    >
    > yabba

    Obecnie jest obowiązujący przepis nakazujący zwolnić,
    gdy jest pieszy wchodzący na przejście
    i nie wolno pieszego narazic na niebezpieczeństwo.

  • 25. Data: 2020-02-03 21:06:08
    Od: yabba <...@...pl>

    W dniu 03-02-2020 o 20:57, Feliks pisze:
    > Użytkownik "yabba" <...@...pl> napisał w wiadomości

    > Obecnie jest obowiązujący przepis nakazujący zwolnić,
    > gdy jest pieszy wchodzący na przejście
    > i nie wolno pieszego narazic na niebezpieczeństwo.

    Obecnie pieszemu nie wolno wchodzić bezpośrednio przed nadjeżdżający
    pojazd, czyli pieszy musi się upewnić czy nic nie jedzie i musi dać
    szansę na zauważenie siebie i zatrzymanie pojazdu.
    Po nowemu każde przejście trzeba będzie traktować jak skrzyżowanie z
    drogą z pierwszeństwem przejazdu. Pieszy nie będzie zobowiązany do
    zastanawiania się czy coś nadjeżdża czy nie.

    yabba

  • 26. Data: 2020-02-03 21:18:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2020 o 15:21, viktorius pisze:

    > Po co robić przejścia na guzik, po co kładki górą, czy przejścia
    > podziemne?

    Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)

    > Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami,

    Ciebie odseparować;)

    > Kierowca już jest obciążony, ma w cholerę rzeczy do odserwowania podczas
    > jazdy, a tu dostanie kolejną rzecz do pilnowania.

    Obowiązku nie ma.

    --
    Shrek

  • 27. Data: 2020-02-03 23:24:21
    Temat: Re: Projekt. Kaczyńskiemu nie opłaca się.
    Od: "Polkot" <r...@d...pl>

    Użytkownik "viktorius" <v...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podziemne? Nalezy pieszych od kierowców separować rzeczami, nie
    > przepisami. Ale taka inwestycja w bezpieczeństwo przecież kosztuje...

    Wódz Kaczyński PiS nie ma pieniędzy na bezpieczeństwo. Nie opłaca mu się
    inwestowanie w bezpieczeństwo - to przynosi mały efekt podczas wyborów.
    Bardziej opłacalne jest danie pieniędzy dla Partii Watykańskiej,
    dla propagandy TVPiS i dla zatrudnionych PSów w rozdętych spólkach skarbu
    państwa.

  • 28. Data: 2020-02-03 23:38:26
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 lutego 2020 14:18:49 UTC-6 użytkownik Shrek napisał:

    > Tak tak przejście podziemne w każdej wiosce;)

    Tam gdzie jest sens jest warto.
    Niestety to wiele nie zmieni. Nawet jakby dac je wszedzie gdzie jest sens.
    Ale bedzie lepiej.

    > Ciebie odseparować;)

    Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow czy
    centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?

    > Obowiązku nie ma.

    Wiele rzeczy nie jest obowiazkowych ale warto robic.
    A jak sie zyje razem to warto niektore czynnosci wspoldzielic aby wszystkim bylo
    lepiej.

    Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?

    Wlasnie byla dyskusja na redicie ameryka vs reszta swiata.
    Temat byl o dzieciaku ktory szedl do autobusu (w ameryce) i kierownik by go
    przejechal.
    I tam ladnie bylo widac podzial miedzy tymi co "dziecko swiete, gupie, caly swiat ma
    sie wokolo niego obracac!" a tymi co rozumieja ze jak dziecko wie co i jak to pod
    kola nie wlezie.

    No i jak statsy pokazuja, w ameryce dzieci maja sporo ochrony i nie chodza zbytnio a
    gina rownie czesto jak w eu.
    https://crashstats.nhtsa.dot.gov/Api/Public/ViewPubl
    ication/812681
    table 2

    214 zabitych (350mln ludzi)

    europa - troche mniej niz 300 dzieci na rok (500mln ludzi)
    https://ec.europa.eu/transport/road_safety/sites/roa
    dsafety/files/pdf/statistics/dacota/bfs20xx_pedestri
    ans.pdf
    figure 4a

    Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
    Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy.

  • 29. Data: 2020-02-04 06:34:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.02.2020 o 23:38, s...@g...com pisze:

    > Tam gdzie jest sens jest warto.

    Problem w tym, że w we wiosce jest to bez sesnu,

    > Tyle ze to prawda. Jak sie separuje ruch przez wykluczenie samochodow z deptakow
    czy centrow miast to ci pasuje. Czyz nie?

    Pasuje. Tyle że przedpisca chce separować piszych od kierowców a nie na
    odwrót.

    > Wiele rzeczy nie jest obowiazkowych ale warto robic.
    > A jak sie zyje razem to warto niektore czynnosci wspoldzielic aby wszystkim bylo
    lepiej.

    Miałem na myśli, że obowiązku jazdu jak kogoś to przerasta nie ma.

    > Co z tego ze pieszy ma pierwszenstwo jak nie pokorzysta bo nie zyje?

    Choćby to, że kierowca poniesie karę? Na tej zasadzie to większość prawa
    jest bez sensu.

    > Nie wiem czy sie nie machlem gdzies ale wyglada sensownie.
    > Wnioski sa proste. Trza patrzec i byc ostroznym. Po obu stronach kierownicy.

    Dokładnie tak.

    --
    Shrek

  • 30. Data: 2020-02-04 11:56:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Weź jakieś narzędzie samochodowe i pie....nij się zdrowo w łeb.

    -----