  • 21. Data: 2016-02-20 11:56:16
    Temat: Re: Program generujący tablicę BIN->7segment - wsad do EPROM-a
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "jedrek" <jedrek@jedrek> napisał w wiadomości
    news:56c76a14$0$22141$b1db1813$1367588f@news.astrawe
    b.com...
    > "jacek pozniak"
    >
    > Pod warunkiem, że człowiek umie pisać programy....
    Zrób sobie przerwanie i w tym przerwaniu opanuj podstawy programowania.
    Warto !

    Chcę tylko pokazać, że samo zadanie zamiany 16-bitowej liczby binarnej na
    bcd da się napisać tak, że nie powinieneś mieć problemów ze zrozumieniem.
    Przykładowy (na pewno nie optymalny) kod w C:

    // zakładam, że zmienna adr zawiera adres do przetworzenia
    int d1,d2,d3,d4,d5; // deklaruję, że będę używał 5 zmiennych typu
    "liczba całkowita"
    d1=adr/10000; // na d1 mamy binarny kod pierwszej cyfry wyniku
    (bo dzielenie liczb całkowitych nic nie zaokrągla tylko obcina)
    adr=adr-d1*10000; // tyle jeszcze zostało do przeliczenia
    d2=adr/1000; // na d2 druga cyfra wyniku, itd.
    adr=adr-d2*1000;
    d3=adr/100;
    adr=adr-d3*100;
    d4=adr/10;
    d5=adr-d4*10;

    Nie sprawdzałem, mam nadzieję, że się nie pomyliłem i mam nadzieję, że wyda
    Ci się to na tyle jasne że zachęci do programowania.
    Oczywiście aby coś faktycznie zadziałało, to trzeba jeszcze jakoś wczytać
    adr i jakoś wystawić na porty d1,...d5, ale że nigdy nie pisałem nic na
    mikrokontrolery to nie wiem jak to się robi.
    P.G.

  • 22. Data: 2016-02-20 12:44:57
    Od: v...@g...com

    użytkownik jedrek napisał:
    > Czy powstały jakieś sensowne programy, które np. wygenerują tablicę

    Jak kontynuacja, może takie coś
    http://www.electro-tech-online.com/threads/8-bit-bin
    ary-of-adc0804-to-decimal-view-in-segment.130139/

    Najmniejszym kosztem i czasem:
    http://danyk.cz/avr_lcd_adc.html

    Zamienić w programie wartość mieloną z przetwornika AD na
    Port A i masz dekoder 8bit na 3 cyfry LED.

  • 23. Data: 2016-02-20 14:31:55
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    J.F. wrote:

    > Użytkownik "jacek pozniak" napisał w wiadomości grup
    pl...

    > Ale 29 lat temu wymyslili FPGA :-)
    >
    > J.
    Mam klapki na oczach i myslę tylko o uC :-)

    jp

  • 24. Data: 2016-02-20 21:05:24
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2016-02-19 o 15:02, jedrek pisze:
    > Czy powstały jakieś sensowne programy, które np. wygenerują tablicę
    > zmieniającą 16bitowy kod wejściowy binarny adresy A0-A15 EPROMA 27C1014
    > http://www.komponenten.es.aau.dk/fileadmin/komponent
    en/Data_Sheet/Memory/M27C1024.pdf

> [...]
    > obsadzenie wyjść Q0-Q7 dla setek, a Q8-Q14 dla tysięcy kolejnymi
    > wyświetlaczami. Pamięci więc będą różniły się wsadem. Czyli w zakresie
    > liczb 0-99 druga pamięć cały czas "pusta" wystawia H na wyjściu,
    > wyświetlacze setek i tysięcy wygaszone i dopiero od >= 100 (1100100B,
    > 064H) zaczyna dekodować w duecie z pierwszą pamięcia. Koniec liczenie
    > teoretycznie na stanie dziesiętnym 9999, co nie wyklucza obsadzenie
    > wyższych adresów danymi do dalszego dekodowania. np do 19999.
    > Jakiś gotowy program czy jako początkującemu pozostaje to klepać ręcznie
    Mimo że do mnie nie napisałeś to w ramach sportu robię Ci ten projekt,
    (cały czas mam nadzieję ze się odezwiesz) ale mam pytanie,
    jesteś w stanie zrobić z pdf-a płytkę ją wytrawić i polutować?
    będa ta 4 scalaki, 2 wyświetlacze potrójne, 6 tranzystorów i kupa
    oporników. Procka Ci zaprogramuję i wyslę pocztą, ale musisz się odezwać
    i dać namiary na siebie.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 25. Data: 2016-02-22 23:34:10
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "J.F."
    > No tak, ale programow pisac nie chcesz :-)

    Nie to, że nie chcę.
    Po prostu w ogóle do mnie to nie trafia stąd ściana. Jak czegoś nie rozumiem
    to omijam do czasu aż światło zobaczę w tunelu.
    A czytanie książki i potem przepisywanie tego co tam autor wskazał w
    przykładzie bez dogłębnego tego wyjaśnienia też jakoś niespecjalnie trafia
    do mnie. Czemu właśnie tak, a nie inaczej to zrealizował.
    Po prostu dla mnie jest to kosmos, bo nie widzę tego namacalnie co tam
    kontroler sobie z tym robi w środku. Żeby zobaczyć poszczególne bloki
    zrobione na piechotę w TTL jako przykład bardziej by to do mnie trafiło.
    Więc nadal jestem otwarty na wskazanie źródła takiej wiedzy tajemnej. Na
    elektrodzie jeden człowiek napisał, że programów nie umie pisać, ale jak mu
    ktoś już stworzy program i widzi kod źródłowy to na nim już coś podziała,
    coś tam umie pomodyfikować.

  • 26. Data: 2016-02-22 23:35:59
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "RoMan Mandziejewicz"
    > Ale dlaczego dziesiętnie a nie szesnastkowo?

    Mój mózg bardziej przyswaja wynik w postaci dziesiętnej niż przeliczanie
    szesnastkowego w głowie :)

  • 27. Data: 2016-02-22 23:41:05
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "Sebastian Biały" news:na7uv5$ed8$1@node2.news.atman.pl

    > Wnosi natomiast wiele złego. '51 nie nadaje się do edukacji właśnie
    > dlatego że jest to chora architektura z popsutymi narzędziami.

    Na czym ta choroba konkretnie polega?

  • 28. Data: 2016-02-22 23:43:51
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "AlexY" news:na8ae2$87v$1@dont-email.me

    > Dostałeś rozwiązanie, a że sporo ciężko dostępnych kości...

    Czyli rozwiązanie w stylu: "pojechać na wycieczkę autem z pusty zbiornikiem
    paliwa"

  • 29. Data: 2016-02-22 23:46:57
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "janusz_k" news:naagu4$qea$1@gioia.aioe.org

    Proca zaprogramować to i ja umiem wodzu :) To, że programów nie umiem pisać,
    nie oznacza, że się nie dorobiłem programatora.
    Więc wysyłki proców nie są konieczne.
    W rezultacie twój układ staje się bardziej skomplikowany niż moje dwa EPROMY
    z ręcznie wklepaną zawartością komórek :)

  • 30. Data: 2016-02-23 00:00:38
    Od: "jedrek" <jedrek@jedrek>

    "janusz_k" news:na9cc4$s9j$1@gioia.aioe.org

    > Przecież napisałem Ci abyś się zgłosił na priva, zrobię ci to na procku
    > ale sam musisz zrobic płytkę i to polutować.

    Nie stwierdziłem takowej info
    Widzę tylko twoje news:n8jami$445$1@gioia.aioe.org gdzie zaproszenia nie
    było.
    Więc na krzywy ryj się nie ładuje na priv :)