  • 171. Data: 2011-03-12 17:53:22
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 18:02, slawek wrote:
    > Nie pytałem o studenta. Pytałem: czy jest to w Delphi?

    Nie ma wielobazowego dziedziczenia. W Javie też. To raczej lepiej niż
    gorzej. Dziedziczenie z definicji jest żadko potrzebne, a jeszcze
    wielobazowe ...

    > Kolejna rzecz o którą pytam: jest w Delphi STL?

    Nie było nawet czegokolwiek co ma związek ze strukturami danych innymi
    niz indeksowane. Nie wykluczam że w najnowszych coś jest.

    > Proste pytanie - prosta odpowiedź - jest STL czy nie ma STL?

    STL nie może być bo nie ma szablonów nawet w sensie tak prymitywnych jak
    pomiana typu.

    A może w nowszych się coś zmieniło? Będa/są szablony w Delphi?

  • 172. Data: 2011-03-12 18:06:30
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 18:28, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Zauważ również, że nie piszę że mechanizm szablonów w C++ =
    > biblioteka, co mi usilnie wmawiasz. Jestem świadomy dość poważnej
    > różnicy pomiędzy mechanizmem szablów jako bibloteka a jako element
    > składni.

    Istnieje też poważna różnica pomiędzy machanizmem podmiany typu a'la
    Java a tym pokracznym "wypasem" z C++.

    > Po drugie nie ma presji na wprowadzenie tego w niszy którą zajmuje
    > Pascal.

    Słusznie. Konserwacja starego kodu nie wymaga nowych ficzerów.

    > Gdyby babcia miała wąsy, to .... Praktyka temu przeczy

    Pisuję zarówno na większe systemy (w tym rozproszone) jak i na
    mikrokontrolery "z zegarków". Pomimo że należy się narzeźbić to
    paradoksalnie jezyki "przenośne" jak Java/C# na tych skrajnych
    platformach nie mają co szukać. C/C++ jest niestety przenośny choć
    racja, nie bez rzeźby. Ale w ogóle działają na egoztycznych
    architekturach w przeciwieństwie do reszty pasudo-przenośnego świata.
    Pomijam języki skryptowe z premedytacją ze względu na ich czesto śmiesze
    wydajności i ograniczone zastosowania.

    > Gdzieś tam pytasz się czemu nie Basic. Widziałeś dobry podręcznik do
    > algorytmiki w Basicu? Podręcznik do dobrego stylu programowania? Bo ja
    > tylko takie - zostań programistą w tydzień, z serii Dla opornych ;) Do
    > Pascala zresztą też było takich pełno.

    "Zostań projektantem elektroni atomowych w tydzień (dla opornych)."

    Może lepiej z daleka od takich książek. Ale przyznaje: mając w reku ze 4
    do Delphi w jednej (!) autor niesmiało zająknął się o hash-mapie. Reszta
    uznala że wszelkie problemy świata rozwiązuje skutecznie operator
    [index]. Jaki język tacy potem programiści.

  • 173. Data: 2011-03-12 18:14:27
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/12/2011 05:53 PM, Grzegorz Krukowski wrote:

    > No, mnie uczono Logo w podstawówce, kiedy komputer to był dla mnie
    > czarną magią. I był to b. miły język, jak pamiętam.

    Bo to takie Scheme. A Scheme jest bardzo miłe :)

    JD

  • 174. Data: 2011-03-12 18:20:15
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 18:53:22 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >wielobazowe ...

    >Nie było nawet czegokolwiek co ma związek ze strukturami danych innymi

    Bzdura. Do Pascala i do Delphi byla cala kupa bibliotek robiacych
    listy i inne struktury danych. Owszem, robi sie to inaczej nie przy
    pomocy "szablonow", ale bez wiekszcych trudnosci. Do dzis mam ksiazki
    dyskietki. 5 calowe ;)

    Chcialem tez zauwaszyc ze ST Ldla C++ wyroslo z biblioteki struktur
    danych dla jezyka Ada ktory jako zywo "wzorcow" nie ma. Zreszta,
    pierwsza wersja STL tez nie byla oparta o wzorce, bo wzorcow jeszcze
    wtedy nie bylo

    A.L.

  • 175. Data: 2011-03-12 18:23:23
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/11/2011 11:25 PM, A.L. wrote:

    > Tak na marginesie, to czasy jakby sie zmienily: jakos odchodzi sie od
    > gigantycznych Jezykow Ktore Moga Wszystko, a raczej rozwiazuje sie
    > problemy dekomponujec je na podproblemy i uzywajac jezykow i
    > paradygmatow ktore najlepiej sie do tego celu nadaja. Coraz mniej ejst
    > bowiem problemow ze wspolparca kawalkow napisanych w roznych jezykach.

    Jakiś czas temu pisał Pan, że woli Pan mieć wszystko w jednym języku
    (wtedy to była Java), a nie każdy fragment w innym. Rozumiem, że
    chodziło raczej o zestaw bibliotek/wspólny runtime a nie o to, że kody
    źródłowe są w innych językach?

    JD

  • 176. Data: 2011-03-12 18:29:04
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 11:36:13 -0600, A.L. <l...@a...com> wrote:
    > Styl funkcyjny ci faceci wrpwaczaja tylnymi drzwiami

    Jacy faceci?

    > zeby pokazacza "C++ tezma". nawet jezeli ma niezupelnie
    > i pokretnie

    No właśnie nie żeby pokazać, tylko dlatego, że jest przydatne. Bo
    czasem nawet niezupełne i pokrętne jest lepsze niż żadne.

    > To jest, Kolego, zwyciestwo technologii nad zdrowym rozsadniem.
    > Idobra praktyka

    To co w takiej sytuacji byłoby zgodne ze zdrowym rozsądkiem?

  • 177. Data: 2011-03-12 18:32:32
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/12/2011 06:42 PM, A.L. wrote:

    > Nie, drogi Kolego. Jakies 40 lat temu w dziedzinie makroporcesorow
    > robiono rzeczy takie o ktorych makrogeneratorowi C++ zwanemu
    > "templates" nawet sie nie sni.

    Są w użyciu języki, które z tego korzystają? Poza LISPem, w którym można
    robić bardzo potworne rzeczy z makrami?

    JD

  • 178. Data: 2011-03-12 18:36:03
    Od: Jędrzej Dudkiewicz <j...@n...com>

    On 03/12/2011 12:42 PM, Grzegorz Krukowski wrote:

    > A można gdzieś poczytać nieco z tej dyskusji, głosy za i przeciw?

    Dla mnie największymi przeciw są "duck typing" i istotność białych
    znaków. Pamiętam, jakie miałem problemy na początku programowania z
    klamrami, średnikami i czym tam jeszcze. Gdybym miał wtedy dbać jeszcze
    o różnicę między spacjami a tabami i o wcięcia, to pewnie bym jednak
    skończył tę filologię klasyczną...

    JD

  • 179. Data: 2011-03-12 18:39:57
    Od: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 18:17:40 +0100, Jacek <a...@o...pl> wrote:
    > Przy okkazji... Zagubiles sie w drzewku dyskusji i nie zauwazylez
    > mojego pytania odnosnie 'niedogodnosci' VBA, czy po prostu
    > mnie zlales?:)

    Nie wiem nawet nawet, od czego zacząć. :-)

  • 180. Data: 2011-03-12 19:24:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 19:20, A.L. wrote:
    > Bzdura. Do Pascala i do Delphi byla cala kupa bibliotek robiacych
    > listy i inne struktury danych.

    No właśnie ;) Zapytując o to na grupie pl.c.l.d zostalem opieprzony że
    ich potrzebuje a potem okazało się że hasmapy ... jakoś nie można mi
    znaleźć do Delphi 3 :) I jak się okazało moje problemy można rozwiązać z
    użyciem standardowej techniki w Delphi (bazy danych ...).

    > Owszem, robi sie to inaczej nie przy
    > pomocy "szablonow", ale bez wiekszcych trudnosci.

    Wywleka się albo specjalizacje kontenerów albo castowanie?

    > Chcialem tez zauwaszyc ze ST Ldla C++ wyroslo z biblioteki struktur
    > danych dla jezyka Ada ktory jako zywo "wzorcow" nie ma.

    Rzecz w tym że poza paroma wyjątkami STL używa szablonów jako podmiany
    typów. Pozwala usunąc castowanie ale niewiele więcej.