  • 161. Data: 2011-03-12 16:53:03
    Temat: Re: Program cosinusowej transformaty Fouriera
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 17:39:19 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >lepsze od BASICa bądź Logo.
    No, mnie uczono Logo w podstawówce, kiedy komputer to był dla mnie
    czarną magią. I był to b. miły język, jak pamiętam.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 162. Data: 2011-03-12 16:54:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-03-12 17:40, Grzegorz Krukowski wrote:
    > Nie wiem co oni mówią, ale większość funkcjonalności szablonżw
    > zrealizujesz na poziomie podmiany literek.

    Więc piszesz programy lub widujesz programy w "C+" a nie C++. Proponuje
    zerknąc na boost choćby tylko dla wyleczenia się z tej opini. I tak,
    boost jest używany komercyjnie i na dużą skalę, to nie jest biblioteka
    dla pryszczersów.

    > Oczywiście to, że szablony
    > są umocowane niżej daje dodatkowe korzyści, które są wykorzystywane i
    > trudno mieć o to pretensje. Tylko czy myślisz, że gdyby dodać szablony
    > do Pascala to ich funkcjonalność byłaby istotnie różna od tych z C++.

    Przyklady Javay i C# pokazują że jest istotnie różna. Ale co tu gdybać.
    Jak ostatnio sprawdzałem to nie było w Pascalu. Coś mi się wydaje że
    konstrukcja super-szybkiego kompilatora troche to utrudnia ...

    > W C++ nie, gdzie indziej bywają
    > Głównie biblioteki

    Przeczytaj jeszcze raz do czego się odnoszę. Zarzucasz mi że moje
    argumenty to tylko biblioteki. Więc przedstawiam Ci że nie mowiłem tylko
    o biblitekach.

    > I mam nadzieję że nie twierdzisz, że C++ jest superprzenośny?

    A jest w ogóle taki jezyk? Ale tak żeby był przenośny z Cray na mój
    zegarek naręczny. Oh wait, C/C++ ...

    > Fajnie, przenosisz umiejętności użytkowników na język. Po prostu
    > genialne. Pascal miał swoją niszę ale chyba już ją stracił (niestety)
    > i to nie na kożyść C/C++ który nie nadaje się jeszcze bardziej.

    Mysle że nie na korzyść C++. A co do umiejętności uzytkowników jezyka to
    sa takie jak język.

    > Podsumowując. Elastyczność C++ jest fajna. Niefajni są użyszkodnicy
    > którzy na siłę starają się wszystko nagiąć do siebie. Jak z tym
    > młotkiem i gwoźdźmi.

    Tak jak z Pascalem. Elastycznośc jest fajna, ale mimo wszystko lepiej
    nauczać algorytmów na sztywnym dwuznacznie Pascalu z arrayami. Bo tak i już.

  • 163. Data: 2011-03-12 17:02:18
    Od: "slawek" <s...@h...pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    > To akurat katastrofa w rękach studenta ;)

    Nie pytałem o studenta. Pytałem: czy jest to w Delphi?

    Kolejna rzecz o którą pytam: jest w Delphi STL?

    I znowu zwracam uwagę - nie interesuje mnie, czy STL jest dobre/złe, czy
    powinno/nie, ...

    Proste pytanie - prosta odpowiedź - jest STL czy nie ma STL?

    slawek

  • 164. Data: 2011-03-12 17:17:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Przy okkazji... Zagubiles sie w drzewku dyskusji i nie zauwazylez mojego
    pytania odnosnie 'niedogodnosci' VBA, czy po prostu mnie zlales?:)

  • 165. Data: 2011-03-12 17:23:06
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 17:34:47 +0100, Sebastian Bia?y
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Wymieniłeś chyba wszelkie cechy współczesnych BASICów. Więc dlaczego nie
    >naucza się BASICa zamiast Pascala?

    Sprawe dobrze objacnil Wirth, Dijsktra i inni w czasach gdy Wirth
    wymyslil Pascal i gdy wymyslano "programowanie strukturalne"

    Proponuje pogoglowac

    A.L.

  • 166. Data: 2011-03-12 17:26:40
    Od: Jacek <a...@o...pl>

    Dnia Sat, 12 Mar 2011 11:23:06 -0600, A.L. napisał(a):

    > Sprawe dobrze objacnil Wirth, Dijsktra i inni w czasach gdy Wirth
    > wymyslil Pascal i gdy wymyslano "programowanie strukturalne"
    >
    > Proponuje pogoglowac
    >
    > A.L.

    Obecnie taki BASIC jest tak samo strukturalny/obiektowy etc, jak cala
    reszta jezykow, nieprawdaz?

  • 167. Data: 2011-03-12 17:28:02
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Sat, 12 Mar 2011 17:54:03 +0100, Sebastian Biały
    <h...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >zerknąc na boost choćby tylko dla wyleczenia się z tej opini. I tak,
    >boost jest używany komercyjnie i na dużą skalę, to nie jest biblioteka

    Ani widzę ani piszę. Z C-podobnymi nia mam w ogóle kontaktu, poza
    umiejętnością zrozumienia co program robi, bo obecnie najłatwiej
    dostępne są przykłady w tych językach.
    Zauważ również, że nie piszę że mechanizm szablonów w C++ =
    biblioteka, co mi usilnie wmawiasz. Jestem świadomy dość poważnej
    różnicy pomiędzy mechanizmem szablów jako bibloteka a jako element
    składni.

    >Przyklady Javay i C# pokazują że jest istotnie różna. Ale co tu gdybać.
    >Jak ostatnio sprawdzałem to nie było w Pascalu. Coś mi się wydaje że
    >konstrukcja super-szybkiego kompilatora troche to utrudnia ...

    Po drugie nie ma presji na wprowadzenie tego w niszy którą zajmuje
    Pascal.

    >Przeczytaj jeszcze raz do czego się odnoszę. Zarzucasz mi że moje
    >argumenty to tylko biblioteki. Więc przedstawiam Ci że nie mowiłem tylko
    >o biblitekach.

    Bez szablonów, tak - różnica tkwi w bibliotekach. Chcę zauważyć też że
    to nie ma nic wspólnego z tym czy bibloteka korzysta z szablonów.

    >A jest w ogóle taki jezyk? Ale tak żeby był przenośny z Cray na mój
    >zegarek naręczny. Oh wait, C/C++ ...

    Gdyby babcia miała wąsy, to .... Praktyka temu przeczy, poza
    trywialnymi przypadkami lub nie mającymi nic wspólnego ze sprzętem lub
    środowiskiem w każdym jęzku jest rzeźba. Mniejsza lub większa.

    >Mysle że nie na korzyść C++. A co do umiejętności uzytkowników jezyka to
    >sa takie jak język.

    Raczej z kosztem wejścia w język. Jak łatwo to przyszło, to nie ma się
    motywacji do dalszej nauki. A P jest relatywnie łatwy.

    >Tak jak z Pascalem. Elastycznośc jest fajna, ale mimo wszystko lepiej
    >nauczać algorytmów na sztywnym dwuznacznie Pascalu z arrayami. Bo tak i już.

    Zgadzam się, tu sztywność jest zaletą ;) Jak będą wykształcone
    minimalne odruchy aplikuje się C++.

    Gdzieś tam pytasz się czemu nie Basic. Widziałeś dobry podręcznik do
    algorytmiki w Basicu? Podręcznik do dobrego stylu programowania? Bo ja
    tylko takie - zostań programistą w tydzień, z serii Dla opornych ;) Do
    Pascala zresztą też było takich pełno.
    --
    Grzegorz Krukowski

  • 168. Data: 2011-03-12 17:34:26
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 17:32:59 +0100, Sebastian Bia?y
    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale C++ jest porzadnie obiektowy, porządnie nieobiektowy i troche
    >funkcyjny jak na jezyki klamrowe.

    Drogi Kolego, C_++ JEST ZA TRUDNY dla poczatkujacego i nauka
    algorytmow przeksztalcasei w walke ze szczegolami technicznymi jezyka.
    Za trudny jest rowneiz C. Pascal jest w sam raz.

    Wiem, bo wykladalem dobre pare lat "podstawy PROGRAMOWANIA" w C, C++ i
    Pascalu. Studentom najlepiej szlo w Pascalu

    Java zas nei nadaje sie w ogole bo jest calkowicie i wylacznei
    obiektowa i ma za duzy "prog poczatkowy" neizbedny nawet do
    napisania"hello, world"

    A.L.

    P.S Zreszta, panuje poglad, i jest dyskutowany (patrz CACM) ze w
    sprawie obiektowoaci nastapilo "przeregulowanie", albowiem obiektowosc
    nie jest dobra na wszystko a niekeidy jest niepotzrebnym balastem, i
    ze nie powinno sie uczyc obiektowosci na poczatkowych kursach
    programownia

  • 169. Data: 2011-03-12 17:36:13
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Sat, 12 Mar 2011 16:02:47 +0000, Andrzej Jarzabek
    <a...@g...com> wrote:

    >Bywa, że się przydaje. Pisałeś, że robienie twojego prologowego programu
    >w C++ byłoby upierdliwe. Ale jeśli ja z kolei dodaję do istniejącego
    >programu w C++ kawałek, który dobrze zrobić w stylu funkcyjnym, to
    >potwornie upierdliwe jest robienie tego w języku stricte funkcyjnym.

    Styl funkcyjny ci faceci wrpwaczaja tylnymi drzwiami zeby pokazacza
    "C++ tezma". nawet jezeli ma niezupelnie i pokretnie

    To jest, Kolego, zwyciestwo technologii nad zdrowym rozsadniem. Idobra
    praktyka

    A.L.

  • 170. Data: 2011-03-12 17:42:24
    Od: A.L. <l...@a...com>

    <h...@p...onet.pl> wrote:

    >Przyklady Javay i C# pokazują że jest istotnie różna. Ale co tu gdybać.
    >Jak ostatnio sprawdzałem to nie było w Pascalu. Coś mi się wydaje że
    >konstrukcja super-szybkiego kompilatora troche to utrudnia ...

    Nie, drogi Kolego. Jakies 40 lat temu w dziedzinie makroporcesorow
    robiono rzeczy takie o ktorych makrogeneratorowi C++ zwanemu
    "templates" nawet sie nie sni.

    Byly miedzy innymi "syntactic macros" ktore umozliwialy "na biezac"
    zmiane syntaktyki jezyka.

    Pascal jak najbardziej mial wbudowane makra, przynajmniej w niektorych
    realizacjach (patrz artykuly w Software Practice and Experience z
    tamtych lat), jak rozneiz wersja Belfast Compiler na ODER13XX do
    ktorych makra zrobil nizej podpisany.

    Co bylo mozliwe dzieki prostocie i elastycznosci kompilatora.

    A.L.