  • Data: 2024-10-03 17:42:18
    Temat: Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
    Od: Dąbrowski <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przepraszam jeżeli NTG ale grupy o energetyce nie znalazłem.

    Moim dostawcą energii elektrycznej jest PGE. Dwa razy w roku dostaję
    fakturę z rozliczeniem zużytej energii i prognozą zużycia na następne
    półrocze. Moje średnie półroczne zużycie energii zawsze było około 800
    -850 kWh. W ciągu ostatnich kilku okresów rozliczeniowych dzięki
    oszczędzaniu (wymianie odbiorników na oszczędniejsze i krótszym ich
    włączeniu) udało mi się obniżyć to zużycie do około 650 kWh. Ponieważ
    przez ostatnie 2 lata PGE prognozowało moje półroczne zużycie energii na
    około 900 kWh to zawsze miałem nadpłatę, która była zaliczana na poczet
    następnej faktury. Teraz dostałem fakturę w której PGE prognozuje
    zużycie energii w następnym półroczu na prawie 1200 kWh, co sprawia że
    zamiast około 800 zł, mam zapłacić około 1400 zł. Czy jest na grupie
    ktoś kto pracuje w PGE i może mi wytłumaczyć skąd nagle taki skok
    przewidywanego zużycia energii? Kto ustala to przewidywane zużycie?
    Jakiś system w komputerze czy żywy pracownik? Czym się kieruje ten
    system albo pracownik? Skoro w ostatnich 2 latach nie zużywałem tyle
    energii ile prognozowali i miałem nadpłatę to skąd pomysł, że w
    następnym półroczu zużyję tej energii dużo więcej?