eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyProcedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
    d7.news.xs4all.nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neo
    strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
    trada.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    X-Mozilla-News-Host: news://news.tpsa.pl:119
    From: JDX <j...@o...pl>
    Subject: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
    Organization: N/A
    Date: Wed, 18 Dec 2019 11:49:42 +0100
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 32
    Message-ID: <5dfa044d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 94.42.51.248
    X-Trace: 1576666190 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 94.42.51.248:49260
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668564
    [ ukryj nagłówki ]

    Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
    7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka
    samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym
    odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony
    (logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się
    zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga
    (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
    /opelvauxhall-egr-valve/).
    Z kolei tutaj
    (https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
    /troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system
    -on-otto-and-diesel-engines-2/)
    piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the
    vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the
    map data required for operation must first be "re-learnt". This is
    achieved either in the course of a longer test drive or by using a
    specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"."
    Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło
    tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu
    ,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się
    interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś
    innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem
    TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu"
    zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś
    takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test
    wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać
    kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR
    (kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach,
    szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc
    albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas
    jest całkowicie zamknięty.

    Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR
    czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać
    oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: