-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!newsfeed.xs4all.nl!newsfee
d7.news.xs4all.nl!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neo
strada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neos
trada.pl.POSTED!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
X-Mozilla-News-Host: news://news.tpsa.pl:119
From: JDX <j...@o...pl>
Subject: Procedura wymiany EGR w silniku Z12XE (Opel) [DŁUGIE]
Organization: N/A
Date: Wed, 18 Dec 2019 11:49:42 +0100
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:52.0) Gecko/20100101 Thunderbird/52.9.1
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 32
Message-ID: <5dfa044d$0$547$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 94.42.51.248
X-Trace: 1576666190 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 547 94.42.51.248:49260
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2668564
[ ukryj nagłówki ]Wymieniłem w sobotę na zawór marki TOPRAN 207 096 (oryginał to Pierburg
7.22875.13.0). Objawy są takie, że natychmiast zapala się lampka
samochodu z kluczem i ECU melduje ,,pending" P1405, a po ponownym
odpaleniu silnika zapala się lamka CE i ECU melduje potwierdzony
(logged) P1405. Coś tam poczytałem w sieci i podobne zachowanie może się
zdarzyć nawet w przypadku oryginalnych zaworów Pierburga
(https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
/opelvauxhall-egr-valve/).
Z kolei tutaj
(https://www.ms-motorservice.com/en/technipedia/post
/troubleshooting-in-exhaust-gas-recirculation-system
-on-otto-and-diesel-engines-2/)
piszą, że ,,Whenever a new EGR valve is installed after a defect, and the
vehicle behaves as if the valve had not have been replaced at all, the
map data required for operation must first be "re-learnt". This is
achieved either in the course of a longer test drive or by using a
specific program option in the engine tester, e.g. "Basic settings"."
Wczoraj zrobiłem ,,longer test drive" 2x50 km i nic, CE jak się świeciło
tak i nadal się świeci. Dzisiaj byłem u elektryka w poszukiwaniu
,,specific program option in the engine tester". Najpierw podłączył się
interfejsem Boscha z WiFi z softem ESI[tronic] 2.0, a następnie jakimś
innym intefejsem (podobnym do mojego taniego chińskiego dongla) z softem
TEXA (zdaje się). I w obu przypadkach soft nie miał możliwości ,,resetu"
zaworu EGR. Z lektury sieci wiem, że w innych autach (np. Peugeot) coś
takiego bywa możliwe i elektryk też doskonale o tym wiedział. Test
wykonany za pomocą softu Boscha pokazuje że zawór działa, tzn. słychać
kłapanie elektromagnesu. Nie ma też typowych objawów uszkodzonego EGR
(kłopot z odpaleniem silnika, nierówna praca na wolnych obrotach,
szarpanie przy dodawaniu gazu przy ruszaniu bądź zmianie biegu). Więc
albo zawór działa dobrze pomimo zgłaszanego błędu albo (chyba) cały czas
jest całkowicie zamknięty.
Czy inne interfejsy/oprogramowanie (OP-COM?) mają możliwość ,,resetu" EGR
czy po prostu w tym ECU nie jest to możliwie? Reklamować zawór i brać
oryginał Pierburga (250 vs. 500 zł)?
Następne wpisy z tego wątku
- 18.12.19 12:02 p...@g...com
- 18.12.19 12:46 JDX
- 18.12.19 15:14 p...@g...com
- 18.12.19 15:24 J.F.
- 18.12.19 17:13 JDX
- 18.12.19 19:17 kk
- 18.12.19 19:59 Budzik
- 18.12.19 22:33 JDX
- 19.12.19 07:00 Budzik
- 19.12.19 07:53 Mirek Ptak
- 19.12.19 08:20 ToMasz
- 19.12.19 12:44 JDX
- 19.12.19 12:55 JDX
- 19.12.19 13:18 JDX
- 19.12.19 15:54 JDX
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=