  • 1. Data: 2013-03-27 15:07:00
    Temat: Dyski SSD Samsunga - testy
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Na marginesie świętych potyczek o SSD zrobiłem eksperyment. Akurat
    wpadły mi w łapki 3 dyski SSD Samsunga. Kolejno:

    1. SAMSUNG SSD PM830 mSATA
    2. SAMSUNG SSD 830 series
    3. SAMSUNG SSD 840 PRO series

    Wszystkie dyski o tej samej pojemności - 256GB. Pierwszy wbudowany w
    laptok Dell XPS 13 (SATA 3), drugi w laptok Lenovo IdeaPad Y460 (tu
    jest SATA 2), trzeci niewbudowany na razie w nic ale nabywca chciał by
    wrzucić go w Dell Inspirion 410 (tu tez SATA 2). Jak ktoś bardzo będzie
    chciał to wsadzę dyski 2. i 3.do jednego kompa dla porównania -
    zwłaszcza że Lenovo i Inspirion mają SATA 2 co może mieć wpływ na
    wyniki. Nie chcę się tu rozwodzić nad celowością montowania akurat
    któregoś dysku w którymś sprzęcie - to sprawa zamawiającego. Natomiast
    wpadłem na pomysł by zrobić pomiary jego wydajności. Do pomiarów użyłem
    AS SSD Benchmark w wersji 1.7.4739.38088. Kompy mają Win7 64-bit: XPS
    Proffesional a IdeaPad i Inspirion Home Premium zaktualizowane
    najnowszymi łatkami. Więcej nie ma co pisać
    - wyniki dwóch pierwszych poniżej. Trzeci podrzucę pewnie jutro bo na
    razie leci backup dysku docelowego kompa pod niego. Wnioski niech
    każdy wyciąga sam.

    1.
    ------------------------------
    Name: SAMSUNG SSD PM830 mSATA
    Firmware: CXM1
    Controller: iaStor
    Offset: 19175424 K - OK
    Size: 238,47 GB
    Date: 2013-03-26 19:56:41
    ------------------------------
    Sequential:
    ------------------------------
    Read: 455,06 MB/s
    Write: 249,81 MB/s
    ------------------------------
    4K:
    ------------------------------
    Read: 9,86 MB/s
    Write: 30,23 MB/s
    ------------------------------
    4K-64Threads:
    ------------------------------
    Read: 257,76 MB/s
    Write: 90,76 MB/s
    ------------------------------
    Access Times:
    ------------------------------
    Read: 0,177 ms
    Write: 0,117 ms
    ------------------------------
    Score:
    ------------------------------
    Read: 313
    Write: 146
    Total: 610
    ------------------------------

    2.
    ------------------------------
    Name: SAMSUNG SSD 830 Series
    Firmware: CXM0
    Controller: iaStor
    Offset: 205824 K - OK
    Size: 238,47 GB
    Date: 2013-03-27 15:00:41
    ------------------------------
    Sequential:
    ------------------------------
    Read: 217,42 MB/s
    Write: 204,82 MB/s
    ------------------------------
    4K:
    ------------------------------
    Read: 13,53 MB/s
    Write: 24,57 MB/s
    ------------------------------
    4K-64Threads:
    ------------------------------
    Read: 174,23 MB/s
    Write: 113,10 MB/s
    ------------------------------
    Access Times:
    ------------------------------
    Read: 0,199 ms
    Write: 0,144 ms
    ------------------------------
    Score:
    ------------------------------
    Read: 210
    Write: 158
    Total: 479
    ------------------------------

    Zdrówko

  • 2. Data: 2013-03-27 21:45:02
    Temat: Re: Dyski SSD Samsunga - testy
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com>

> [...]
    > jest SATA 2), trzeci niewbudowany na razie w nic ale nabywca chciał by
    > wrzucić go w Dell Inspirion 410 (tu tez SATA 2).

    Czyli nic nowego że SATA2 trochę ogranicza SSD. O ile IMHO ten transfer
    liniowy po 450-520 MB/s jest mało istotny i oscylowanie w granicach 250
    MB/s przy SATA2 spokojnie wystarcza, to bardziej dla mnie istotnym
    ograniczeniem jest zmniejszenie ilości IOPS w trybie SATA2 przy lokowym
    odczycie 4K. Tym dziwniej wtygląda tu lepszy wynik normalnego 830 @SATA2
    przy odczycie 4k, niż m830 @SATA3.

    BTW:
    Widzisz gdzieś w dobrych cenach dostępne jeszcze 830 64GB?

    --
    /MB