  • 1. Data: 2009-08-09 20:41:59
    Temat: instalacja HD poprzez USB
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Kupiłem ramkę do zainstalowania HD poprzez port USB podobną do tej:
    http://cgi.ebay.com/USB-2-0-to-IDE-SATA-2-5-3-5-Hard
    -Drive-Converter-Cable_W0QQitemZ180345635218QQcmdZVi
    ewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item29fd700192&_t
    rksid=p3286.c0.m14

    Po podłaczeniu przez pewien czas działało to urządzenie na moim komputerze
    poprawnie, dołączony dysk był widoczny i można było jego używać, obecnie
    podobnie jest przy podłączeniu do mojego notebooku.
    Jednakze od pewnego czasu mój PC "nie widzi" dysków podłączanych w ten
    sposób, nie są one pokazywane w "moim komputerze" i , oczywiscie, nie można
    ich uzywać.
    Próby skotrzystania z konfigutora "dodaj nowy sprzęt" sa bez powodzenia,-
    komputer nowego sprzetu nie znajduje, sprawdzanie portów USB, koncentratorów
    , kontrolerów IDE itp dają komunikat, ze urzadzenia pracują poprawnie.
    Czasem próba podłaczenia do USB daje komunikat "znaleziono nowy sprzęt" a
    potem "urządzenie może pracowac niepoprawnie".
    O co chodzi? -przypominam, ze urządzenie to można podłaczyć i pracuje
    poprawnie w innym komputerze. OS to Win XP Prof SP3

  • 2. Data: 2009-08-09 21:28:46
    Temat: Re: instalacja HD poprzez USB
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-08-09 22:41, Użytkownik p47 napisał:
> [...]
    -Drive-Converter-Cable_W0QQitemZ180345635218QQcmdZVi
    ewItemQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item29fd700192&_t

    Najszybciej problem programowy dotyczący systemu na którym tak
    się dzieje, ale dla pewności sprawdź czyli uruchom kompa z
    jakąś wersją linuxa live i będziesz wiedział czy problem
    sprzętowy czy programowy.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2009-08-09 21:57:15
    Od: "Feromon" <f...@w...pl>

    Użytkownik "p47" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > O co chodzi? -przypominam, ze urządzenie to można podłaczyć i pracuje
    > poprawnie w innym komputerze. OS to Win XP Prof SP3

    Czasem widzi, ale nie przydziela literki - trzeba wejść w zarządzanie
    dyskami i nadać.
    Czasem 2,5 calowy dysk nie wydala z jednego USB - przepiąć w inny lub
    zasilać z dwóch.

    Feromon

  • 4. Data: 2009-08-09 23:12:17
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "Feromon" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    rksid=p3286.c0.m14

    > Czasem widzi, ale nie przydziela literki - trzeba wejść w zarządzanie

    Nie bardzo wiem, jak zarządzać (nadac literkę ) dyskowi, który nigdzie nie
    występuje, nie jest widoczny?

    > Czasem 2,5 calowy dysk nie wydala z jednego USB - przepiąć w inny lub
    > zasilać z dwóch.

    To dysk 3,5 cala z osobnym , autonomicznym zasilaniem, zresztą widocznym na
    podanym wczesniej linku. Dysk bez watpienia pracuje , tj po właczeniu kreci
    się, a potem grzeje.

    p47

  • 5. Data: 2009-08-09 23:15:27
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "RadoslawF" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się dzieje, ale dla pewności sprawdź czyli uruchom kompa z
    > jakąś wersją linuxa live i będziesz wiedział czy problem

    Sądzę, że wiele bardziej prawdopodobna jest przyczyna programowa, bo sprzęt
    pracuje na innym kompie i mało prawdopodobne jest, aby padło kilka portów
    USB, bo na kilku próbowałem.
    Ale chyba nie trzeba przeistalowywac OS?;-(

    p47

  • 6. Data: 2009-08-10 08:00:56
    Od: RadoslawF <r...@g...pl>

    Dnia 2009-08-10 01:15, Użytkownik p47 napisał:

> [...]
    > USB, bo na kilku próbowałem.
    > Ale chyba nie trzeba przeistalowywac OS?;-(

    Jeśli padły porty to padł kontroler czyli padły wszystkie w komputerze.
    Sprawdź tak jak napisałem wcześniej lub ewentualnie podłącz coś innego
    i sprawdź czy działa. Jeśli działa to problem programowy i następne
    pytania zadasz na grupie dedykowanej używanemu systemowi operacyjnemu.
    jeśli to windows to może wystarczy odinstalować i zainstalować na
    nowe sterownik do USB.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-08-10 08:34:29
    Od: "p47" <g...@w...pl>

> [...]
    > pytania zadasz na grupie dedykowanej używanemu systemowi operacyjnemu.
    > jeśli to windows to może wystarczy odinstalować i zainstalować na

    Myslałem w podobny sposób i już sprawdziłem, (o czym pisałem) , że inne
    urzadzenia podłaczone do USB działają, a więc porty nie padły. Również w tej
    sytuacji sterowniki powinny byc przecież chyba też OK? Pytanie na "innej
    grupie " (mam Win XP prof SP 3) już zadałem;-)

    p47

  • 8. Data: 2009-08-10 11:36:16
    Od: "sTav" <m...@b...o2.pl>

    p47 wrote:

    > To dysk 3,5 cala z osobnym , autonomicznym zasilaniem, zresztą
    > widocznym na podanym wczesniej linku. Dysk bez watpienia pracuje , tj
    > po właczeniu kreci się, a potem grzeje.

    Te mini-zasilacze (przetwornice) często po krotkim czasie tracą
    parametry (wydajność prądową) i wtedy zaczyna się od działania "jak
    chcą", a potem jest coraz gorzej.

    Sprawdz dysk podłączajac go pod normalny zasilacz, - być może problem
    zniknie i bedziesz miał rozwiązanie zagadki.

    --
    Pozdrowienia!
    M.

  • 9. Data: 2009-08-12 10:35:28
    Od: "MC" <m...@g...pl>

> [...]
    > Jednakze od pewnego czasu mój PC "nie widzi" dysków podłączanych w ten
    > sposób, nie są one pokazywane w "moim komputerze" i , oczywiscie, nie

    Co pokazuje Narzędzia adminstracyjne/Zarządzanie komputerem/Zarządanie
    dyskami?

  • 10. Data: 2009-08-12 22:11:44
    Od: "p47" <g...@w...pl>

    Użytkownik "MC" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "p47" <g...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Co pokazuje Narzędzia adminstracyjne/Zarządzanie komputerem/Zarządanie
    > dyskami?

    Sprawdzałem,- nic nie pokazuje tj. pokazuje "normalne" dyski, natomiast tego
    wpietego przez USB nie ma.