  • 1. Data: 2014-09-04 10:29:30
    Temat: Problem z ladowaniem
    Od: AZ <a...@g...com>

    Nie mialem do czynienia z tego typu alternatorem wiec zasiegam pomocy.
    Ladowanie bylo ale juz nie ma.

    No i jest tak:
    - stojan pomierzony - rezystancja wszedzie identyczna zgodna z serwisowka,
    brak przebicia na mase
    - na uruchomionym pokazuje 1-2V AC niezaleznie od obrotow, miernik sprawny
    bo na gniazdku dziala
    - regler pomierzony zgodnie z serwisowka ale wydaje mi sie to akurat w tym
    momencie bez znaczenia

    No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 2. Data: 2014-09-04 16:58:39
    Temat: Re: Problem z ladowaniem
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-09-04 o 10:29, AZ pisze:
> [...]
    > momencie bez znaczenia
    >
    > No i teraz ciekawostka, jak to mozliwe, ze na wyjsciu jest praktycznie zero?

    Możliwe, kiedy regulator ma zwarcie od strony zasilania.

    Odłącz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na
    poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia - cała instalacja
    (zapłon, wtryski, światła, itd) ma być zasilana tylko z akumulatora. Na
    fazach ma być od kilkunastu do kilkudziesięciu V w zależności od
    obrotów. Uwaga na łapki, bo może zdrowo telepnąć. Jeżeli masz takie
    napięcia bez obciążenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie -
    prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomuś, a
    miernikiem możesz tego nie zobaczyć.

    pzdr
    --
    ARQ
    transalp z regulatorem po przeszczepie

  • 3. Data: 2014-09-04 17:05:23
    Od: ARO <a...@p...pl>

    W dniu 2014-09-04 o 16:58, ARO pisze:

    > Odłącz całkiem regulator i sprawdź ile napięcia pojawia się na
    > poszczególnych fazach podczas pracy bez obciążenia

    małe sprostowanko:
    nie "na fazach" tylko "pomiędzy"

    --
    ARQ
    transalp

  • 4. Data: 2014-09-04 22:55:27
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-09-04, ARO <a...@p...pl> wrote:

> [...]
    > napięcia bez obciążenia, to obstawiam dupnięty regulator. Jeżeli nie -
    > prawdopodobnie zrobiło się przebicie na uzwojeniach, ziomuś, a

    Nie do konca jasno sie wyrazilem. Oczywiscie mierzylem napiecie miedzy fazami
    na odpietym alternatorze. Sprawa sie juz wyjasnila - zjaral sie stator.

    --
    Artur
    ZZR 1200