  • 1. Data: 2012-07-08 22:33:59
    Temat: Problem z hamulcami
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Hej!

    Pacjent: Renault Kangoo
    Objawy: przy hamowaniu mocno drga pedał hamulca (tak mocno jakby się ABS
    włączał - ale to nie ABS), po dość krótkiej przejażdżce przednie felgi
    są gorące.

    Pytanie: co to może być?

    Pozdrawiam,
    Krzysiek Kiełczewski

    PS: Owszem, wybieram się do mechanika. Tylko ciekawy jestem czego się
    spodziewać.

  • 2. Data: 2012-07-08 22:45:25
    Temat: Re: Problem z hamulcami
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysiek Kielczewski

> [...]
    > Objawy: przy hamowaniu mocno drga pedał hamulca (tak mocno jakby się ABS
    > włączał - ale to nie ABS), po dość krótkiej przejażdżce przednie felgi

    Zapieczony tłoczek i pewnie dodatkowo krzywa tarcza.

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2012-07-08 22:51:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Krzysiek Kielczewski pisze tak:

    > Pytanie: co to może być?

    rozbierz zaciski to się dowiesz :)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 4. Data: 2012-07-08 23:05:05
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 08.07.2012 PiteR <e...@f...pl> napisał/a:

    > rozbierz zaciski to się dowiesz :)

    Mechanik rozbierze, za słabo się znam, żeby grzebać w tak ważnej rzeczy.
    A mechanik zaufany i sprawdzony. Tylko nie wiem na ile kasy się
    szykować i jak spokojnie mam do niego jechać.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski

  • 5. Data: 2012-07-08 23:05:45
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    Dnia 08.07.2012 to <t...@i...pl> napisał/a:

    > Zapieczony tłoczek i pewnie dodatkowo krzywa tarcza.

    Grzeją się obie felgi. Chyba dziwne by było, gdyby się zapiekły dwa na
    raz.

    Krzysiek Kiełczewski

  • 6. Data: 2012-07-08 23:12:41
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Krzysiek Kielczewski

    > Grzeją się obie felgi. Chyba dziwne by było, gdyby się zapiekły dwa na
    > raz.

    A co innego? Teoretyzując, gdyby Ci hamulce same hamowały (czyli
    ciśnienie z jakiegoś bliżej nieokreślonego powodu byłoby za wysokie) to
    grzałby się też tył albo przód/tył na krzyż.

    --
    ignorance is bliss

  • 7. Data: 2012-07-08 23:17:34
    Od: PiteR <e...@f...pl>

> [...]

    > rzeczy. A mechanik zaufany i sprawdzony. Tylko nie wiem na ile
    > kasy się szykować i jak spokojnie mam do niego jechać.

    To chodź rozkminimy wspólnie :)

    Kiedy się grzeje przód?
    no wtedy kiedy tył słabo hamuje lub przód się blokuje.

    Czy grzeje się tylko jedno koło czy dwa jednakowo?
    jedno - zatarł się jeden klocek, skończył i już walcuje tarczę
    dwa - skończyły się klocki bo nikt nie wyminił na czas

    Czy czujesz ze samochód jest słabszy?
    tak, zawsze - klocki trzymają ciagle
    tak, po hamowaniu - klocki wolno odbijają

    młotek w dłoń ;)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2012-07-09 03:16:02
    Od: Grejon <g...@g...com>

> [...]
    > Objawy: przy hamowaniu mocno drga pedał hamulca (tak mocno jakby się ABS
    > włączał - ale to nie ABS), po dość krótkiej przejażdżce przednie felgi

    Tarcze wentylowane?

    --
    Grzegorz Jońca GG: 7366919 JID:g...@j...wp.pl
    Green Trafic 140 dCi

  • 9. Data: 2012-07-09 11:52:57
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Tylko ciekawy jestem czego się
    > spodziewać.

    Do tego co pisali koledzy, dodalbym jeszcze pekniete klocki (odspojona
    okladzina). Przecwiczylem niedawno, klocki oryginalne Honda.
    Ze wszystkich mozliwosci tylko wyjecie tloczkow jest trudne i wymaga 2
    osob do odpowietrzania, choc na upartego mozna to zrobic samemu.
    Koszty w skrajnym przypadku nie powinny byc duze, mysle, ze 500 to max.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 10. Data: 2012-07-09 12:58:40
    Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>

    > To chodź rozkminimy wspólnie :)

    Po ciemku na osiedlowym parkingu bez narzędzi? Dzięki :)

> [...]
    > jedno - zatarł się jeden klocek, skończył i już walcuje tarczę
    > dwa - skończyły się klocki bo nikt nie wyminił na czas

    Czyli klocki i tarcze do wymiany :)

    > Czy czujesz ze samochód jest słabszy?
    > tak, zawsze - klocki trzymają ciagle

    Nie, turla się jak się turlał.

    > tak, po hamowaniu - klocki wolno odbijają

    Też nie.

    Pzdr,
    Krzysiek Kiełczewski