  • 1. Data: 2011-08-05 18:33:43
    Temat: Problem na styku dysku i mobo
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Cześć
    Muszę w kompie z płytą GA-K8VT800 wymienić dysk. Poprzednio był samsung 80G
    ze zworką ograniczającą transfer do 1,5G. Podłączam Seagate STX-3510 250G i
    BIOS go nie wykrywa. Dysk nie ma tej zworki (nawiasem mówiąc to jest
    mniejsza niż zwykle zworka i nawet takiej nie mam pod ręką) Jak sądzicie,
    gdzie przyczyna niewykrywania? Może nią być nieobniżony transfer?
    I drugie pytanie - instalacja XP-ka oczywiście nie pójdzie dopóki BIOS
    dysku nie zobaczy?
    (Dysk sprawdzony na innym kompie gdzie jest wykrywany w biosie. Zresztą,
    jest nowy)
    --
    Jacek

  • 2. Data: 2011-08-05 19:24:12
    Temat: Re: Problem na styku dysku i mobo
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "Jacek Maciejewski" napisał:

    > Muszę w kompie z płytą GA-K8VT800 wymienić dysk.

    W pierwszej kolejności do wymiany jest raczej płyta. Na jakąś z normalnym
    chipsetem. To, że przy okazji wymienisz też procesor, wyjdzie tylko na
    zdrowie temu komputru. Pakowanie współczesnego sprzętu do konstrukcji
    opartej na VIA&AMD daje w rezultacie Trabanta z silnikiem Polo. Komfort
    użytkowania podobny, za to obciach dużo większy.

    > Poprzednio był samsung 80G ze zworką ograniczającą transfer do 1,5G.

    Czyli ten Trabant jechał w dodatku z zaciągniętym hamulcem.

    > Podłączam Seagate STX-3510 250G i BIOS go nie wykrywa.
    > Dysk nie ma tej zworki (nawiasem mówiąc to jest
    > mniejsza niż zwykle zworka i nawet takiej nie mam pod ręką)

    Weź szczypce i wygnij te styki, aż się zetkną. W razie czego kapnij kroplę
    cyny.

    JoteR

  • 3. Data: 2011-08-05 19:32:36
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Fri, 5 Aug 2011 21:24:12 +0200, JoteR napisał(a):

    > Weź szczypce i wygnij te styki, aż się zetkną. W razie czego kapnij kroplę
    > cyny.

    BRUTAL! :) Jutro obkolęduję możliwości w moim miasteczku, może ktoś się
    ulituje i da zworkę. Ale wolałbym mieć pewność że to brak tej zworki
    powoduje że dysk jest niewidzialny :)
    A kompa przerabiać nie będę, sąsiad (to komp sąsiada) nie ma kasy na takie
    zberezieństwa.
    --
    Jacek

  • 4. Data: 2011-08-05 20:28:54
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > BRUTAL! :) Jutro obkolęduję możliwości w moim miasteczku, może ktoś się
    > ulituje i da zworkę. Ale wolałbym mieć pewność że to brak tej zworki

    Nie mozesz go odpalic z folia aluminiowa, drutem albo nawet polozyc dysk
    to zworka do gory i dotknac kawalkiem metalu na czas uruchamiania biosu?

    --
    Pozdr

  • 5. Data: 2011-08-06 12:22:14
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.08.2011 20:33, Jacek Maciejewski pisze:
    > gdzie przyczyna niewykrywania? Może nią być nieobniżony transfer?

    Może.

    > I drugie pytanie - instalacja XP-ka oczywiście nie pójdzie dopóki BIOS
    > dysku nie zobaczy?

    Tak, nie pójdzie.

    Co do trybu pracy: nowe dyski (nie wiem, czy ten konkretnie
    też) jeżeli już oferują możliwość przełączenia interfejsu
    SATA z trybu 3.0 Gb/s na 1.5 Gb/s, to wymagają przełączenia
    programowego. Podłączasz dysk do komputera normalnie go wy-
    krywającego, uruchamiasz program producenta, zmieniasz tryb
    pracy i gotowe.

    Poszukaj zatem na stronie Seagate, czy w ogóle oferują taką
    możliwość (i oczywiście odpowiedni program).

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 6. Data: 2011-08-06 12:24:37
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 05.08.2011 21:24, JoteR pisze:
> [...]
    > do konstrukcji opartej na VIA&AMD daje w rezultacie Trabanta z silnikiem Polo.
    Komfort użytkowania podobny, za to obciach dużo większy.

    A nie bierzesz pod uwagę, że temuż użytkownikowi może taka
    konfiguracja absolutnie wystarczać? Może chciał mieć po pro-
    stu pojemniejszy dysk bez zmieniania całej reszty.

    Też jeszcze nie tak dawno używałem Athlona XP (Barton) na
    podobnej płycie głównej.

    > Czyli ten Trabant jechał w dodatku z zaciągniętym hamulcem.

    Bzdury opowiadasz. Wpływ trybu pracy SATA na wydajność jest
    może nie znikomy, ale niewielki. W sensownych zastosowaniach
    ograniczeniem jest czas pozycjonowania, a nie transfer sek-
    wencyjny między buforem sterownika a pamięcią operacyjną
    komputera.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 7. Data: 2011-08-06 16:54:13
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sat, 06 Aug 2011 14:22:14 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

    > Poszukaj zatem na stronie Seagate, czy w ogóle oferują taką
    > możliwość (i oczywiście odpowiedni program).

    Akurat ten dysk ma to zrobione na zworkach. Dziś wysępiłem taką małą zworkę
    i dysk poszedł. Dzięki wszystkim za wsparcie.
    --
    Jacek