    From: "Skrzypas" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Problem...
    Date: Sun, 22 Sep 2002 12:41:08 +0000 (UTC)

    Witam.

    MAm nadzieje, że pisze to na dobra grupę - potzrebne mi pewne info.
    Otóż - jestem sobie "szczęśliwym" userem jeden z sieci osiedlowej. Na umowie
    mam łącze 10 mb , oczywiscie dzielone na kilkudziesięciu uzytkowników. Od
    około pół roku praktycznie zawsze, codziennie są olbrzymie straty pakietów i
    potwornie duże pingi na swiat. Wygląda to mniej więcej tak:

    ----------------------------------
    | %Loss | IP Address | ms |
    ----------------------------------
    | | 217.97.174.71 | |
    | 70 | 195.116.90.225 | 3559 |
    | 100 | ?195.116.90.65 | |
    | 90 | 194.204.160.25 | 1667 |
    | 70 | 195.205.0.197 | 3843 |
    | 80 | 194.204.175.153 | 3731 |
    | 90 | 194.204.175.102 | 2154 |
    | 60 | 195.205.0.14 | 4134 |
    | 100 | ?195.164.16.77 | |
    | 90 | 195.187.254.26 | 3761 |
    | 70 | 195.187.253.242 | 3842 |
    | 70 | 213.241.1.9 | 3719 |
    | 80 | 213.241.0.250 | 4172 |
    | | 213.241.3.150 | 710 |
    ----------------------------------
    Roundtrip time to 213.241.3.150, average = 710ms, min = 222ms, max =
    1233ms -- 2002-9-21 22:28:19

    Jednak kiedy zapinguje do wczesnijeszego hosta w powyższej tabeli sytuacja
    wyglada tak:

    ---------------------------------
    | %Loss | IP Address | ms |
    ---------------------------------
    | | 217.97.174.71 | |
    | 70 | 195.116.90.225 | 809 |
    | 100 | ?195.116.90.65 | |
    | 60 | 194.204.160.25 | 1708 |
    | | 195.205.0.197 | 519 |
    ---------------------------------
    Roundtrip time to 195.205.0.197, average = 519ms, min = 22ms, max = 788ms --
    2002-9-21 22:29:47

    Wygląda na to że głównie wszytkie straty i opóźnienia są na pierwszym skoku
    195.116.90.225.

    Od pół roku zgąłszam to swojemu adminowi, cały czas słysze że robia,
    poprawiają, zmieniają hyuby itp. Ostatnio usłyszałem że wina jest po stronie
    kabla łączącego moje osiedle z brama. Podobno tepsa wymieniła tebn kabel,
    jednak ja poprawy w działaniu ąłcza nie zauważyłem.

    Bardzo proszę o wyjaśneinie mi - co może powodować taką sytuajcę. CZy to
    jest najzwyklejsze zapchanie sieci? Czy coś z tym można zrobić? No i co
    myślićie o tym? No i co ja moge zrobić najlpeszego w takie sytuacji?
    Przepraszam za długiego posta - ale po pół roku walki z nieuczciwym ISP mam
    dosyc. Ostatnio , gdy wysłąłem do nich majla z ządaniem potwoierdzenia
    przeczytania, dostałem zwrot - skasowano bez czytania.

    Pozdrawiam
    Zdesperowany Skrzypas