  • 1. Data: 2011-11-13 15:16:41
    Temat: Press Tab to show POST Screen
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Witam!
    Uruchamiam komputer i po chwili na ekranie ukazuje się biały kwadrat z
    napisem Intel. Na samym dole ekranu pojawia się napis "Press Tab to show
    POST screen" po nacisnięciu przycisku tab pojawia się ekran POST z logo
    Phoenix. Czy istnieje jakiś sposób na to aby ten ekran pojawiał sie zawsze
    zaraz po uruchomieniu komputera, bez naciskania przycisku tab? Przejrzałem
    bios ale nie znalazłem tam nic takiego do przełanczania... Moja płyta to MSI
    P4m900m2

  • 2. Data: 2011-11-13 15:46:39
    Temat: Re: Press Tab to show POST Screen
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 16:16:41 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Przejrzałem
    > bios ale nie znalazłem tam nic takiego do przełanczania...

    Nie widziałem jeszcze płyty bez tego przełącznika. Z reguły jest gdzieś w
    opcjach zasilania. Przeoczyłeś :)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2011-11-13 16:08:34
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski"
    napisał w wiadomości

    > Nie widziałem jeszcze płyty bez tego przełącznika. Z reguły jest gdzieś w
    > opcjach zasilania. Przeoczyłeś :)

    Ja dla odmiany też nie widziałem jeszcze przy uruchamianiu loga z napisem
    Intel... Sprawdziłem jeszcze raz i w biosie nic takiego nie ma. Szukałem
    słów zawierających słowo "power" itp.

    --
    krzysiek

  • 4. Data: 2011-11-13 16:36:33
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 13.11.2011 16:16, krzysztof posłuszny pisze:
    > Uruchamiam komputer i po chwili na ekranie ukazuje się biały kwadrat z
    > napisem Intel. Na samym dole ekranu pojawia się napis "Press Tab to show
    > POST screen" po nacisnięciu przycisku tab pojawia się ekran POST z logo

    A co Ci to przeszkadza? :)

> [...]
    > bios ale nie znalazłem tam nic takiego do przełanczania... Moja płyta to MSI

    Praktycznie każda płyta ma taką opcję. Zazwyczaj nazywa się
    to np. "full-screen logo".

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 5. Data: 2011-11-13 16:59:07
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości

    > A co Ci to przeszkadza? :)

    W sumie to chyba nic. Kwestia przyzwyczajenia.

  • 6. Data: 2011-11-14 14:06:08
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 17:08:34 +0100, krzysztof posłuszny napisał(a):

    > Ja dla odmiany też nie widziałem jeszcze przy uruchamianiu loga z napisem
    > Intel... Sprawdziłem jeszcze raz i w biosie nic takiego nie ma. Szukałem
    > słów zawierających słowo "power" itp.

    http://www.msi.com/product/mb/P4M900M2-L.html#/?div=
    Manual
    http://www.msi.com/product/mb/P4M900M2-F.html#/?div=
    Manual
    strona 3-7, opis opcji Full Screen LOGO Display.

    [ Jeżeli spotkałeś kobietę swoich marzeń, to o pozostałych marzeniach ]
    [ możesz śmiało zapomnieć. (z bloga Internetowego Obserwatora Mediów) ]

  • 7. Data: 2011-11-14 21:58:15
    Od: "Remek" <d...@g...com>

    Użytkownik "krzysztof posłuszny" napisał:

    > W sumie to chyba nic. Kwestia przyzwyczajenia.

    Różne cuda wyny slają twórcy BIOSów. W tym przypadku chodzi prawdopodobnie o
    przyspiezenie uruchamiania komputera. Jeśli tak, to niewiele. Mam tę płytę i
    zdaje się, że w BIOSie jest opcja włączenia wyświetlania procedury POST, ale nie
    sprawdze teraz. Płyta leży w pudełku.

    Remek

  • 8. Data: 2011-11-14 22:14:22
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 14.11.2011 22:58, Remek pisze:
    > Różne cuda wyny slają twórcy BIOSów. W tym przypadku chodzi prawdopodobnie o
    > przyspiezenie uruchamiania komputera. Jeśli tak, to niewiele. Mam tę płytę i

    Przyspieszenia? Wątpię, może nawet przeciwnie. Chodzi po
    prostu o reklamę. I o ukrycie przed przeciętnym użytkowni-
    kiem informacji, które mogą go przerazić lub skłonić do
    zrobienia czegoś, czego nie powinien robić (np. naciśnię-
    cia jakiegoś klawisza).

    Poza tym niektórym bardziej się podoba, gdy uruchamianiu
    komputera towarzyszą kolejne eleganckie plansze graficzne,
    a nie przewalające się przez ekran wiersze tekstu :)

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 9. Data: 2011-11-15 08:27:17
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Remek" <d...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zdaje się, że w BIOSie jest opcja włączenia wyświetlania procedury POST,

    Zapytam tak całkiem przypadkiem i na marginesie-Nie ma pan przypadkiem
    orginalnej płyty CD ze sterownikami do P4M900M2? Bardzo by mi się
    przydała...

  • 10. Data: 2011-11-15 08:41:00
    Od: krzysztof posłuszny <w...@w...pl>

    Użytkownik "Radosław Sokół" <r...@m...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > komputera towarzyszą kolejne eleganckie plansze graficzne,
    > a nie przewalające się przez ekran wiersze tekstu :)

    Ja osobiście wolałbym tą drugą opcje z wierszami tekstu. A co do
    uruchamiania to rzeczywiście komputer uruchamia się dużo szybciej.