eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPredkosciomierz › Predkosciomierz
  • Data: 2011-10-13 18:09:46
    Temat: Predkosciomierz
    Od: "Tornad" <w...@a...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    > Pójdźmy dalej - niech będą kolory różowy (dla blondynek z tipsami) oraz

    > czarny z mrugającymi czaszkami po przekroczeniu 200km/h.

    > Zależność prędkości i powagi wypadku jest mocno dyskusyjna, zależy od

    > samochodu, warunków i tego, w co się wali. Niejeden zmarł po uderzeniu

    > 70km/h w drzewo, a inny szczęściarz przeżył waląc w coś 160. Na jakiej

    > podstawie to wyskalujesz? 90 to alarm pomarańczowy, 91 już poważny?


    > Pozdrawiam,

    > Kamil
    Dziekuje za odzew i wyrazenie swej opinii.
    Ano wlasnie. Nawet tak wydawaloby sie doswiadczony kierowca jak Ty pisze, ze
    zaleznosc predkosci od powagi wypadku jest dyskusyjna. Moim zdaniem jest
    bezdyskusyjna i oczywista. Takie jest prawo fizyki i zadna uchwala czy dekret
    tego nie zmieni. Ale to prawo trzeba znac i wykorzystac bo zmienic sie nie da.
    Niektore firmy go wykorzystuja np wydluzajac droge zgniotu czyli hamowania w
    czasie zderzenia, ktora ma sie konczyc przed silnikiem. Nie dotyczy to malucha
    oczywiscie:)
    Ja podalem tylko idee, optymalna skala nie musi byc taka jak z grubsza
    opisalem. xcisle kwadratowa. Jej nieliniowosc musi byc okreslona na podstawie
    statystyk co nie powinno byc trudne ze wzgledu na duza ilosc danych...
    Te kolorki sa chyba zbedne i byc moze nawet szkodliwe, gdyz kierowca rzutem
    oka na licznik ma sie zorientowac w sytuacji a percepcja kolorow trwa zncznie
    dluzej niz polozenia wskazowki. Dlatego m.in. w wiekszosci samochodow
    zrezygnowano z predkosciomierzy cyfrowych gdyz badania odruchow wyklazaly, ze
    kierowca czy pilot samolotu traci kilkakrotnie wiecej milisekund
    na "przetworzenie" liczbowej wartosci predkosci czy wysokosci odczytanej w
    okienku w porownaniu z lokalizacja czy katem odchylenia wskazowki.
    To znacznie wieksze wychylenie wskazowki przy wiekszych predkosciach ma temu
    sprzyjac; kierowca wczesniej podejmie decyzje co zrobic aby w zaistnialej
    sytuacji wyjsc z najmniejsza szkoda.
    Mysle, ze takie predkosciomierze bylyby stosowane od poczatku ery motoryzacji
    gdyby nie fakt, ze mechaniczne nieliniowe przetworzenie predkosci na
    wychylenie wskaznika bylo praktycznie niemozliwe. Obecnie w dobie
    wszechogarniajacej elektroniki jest to dziecinnie proste.
    Pzdr
    Tornad


    >

    > http://bynajmniej.net



    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: