  • 31. Data: 2015-10-17 19:47:28
    Temat: Re: Predkość wysylania Komputer > NAS
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 16.10.2015 o 22:27, Poldek pisze:

    > Zapłaciłeś raz za tplinka, teraz zapłacisz drugi raz za lepszy. W sumie
    > wyjdzie więcej niż gdybyś od razu kupił urządzenie z górnej półki :-)

    zapłaciłem za tplinka prawie dekade temu, poto aby miec jakiekolwiek
    wifi. Strony internetowe na telefony były rzadkością. operacje bankowe
    przez telefon - prawie nie istniały. królował windows mobile i dogorywał
    symbian. Sprzęt który wtedy kupowałem był najpopularniejszym modelem.
    film który ma 700 mega ogląda się godzinę, moze 90 minut. transfer jest
    więc 10 razy szybszy niż potrzeba i to przez wifi. Kablem będzie
    szybciej. Wtedy internet miałem chyba 1 mega, teraz mam 20 mega, a
    urządzenie (teoretycznie) wyciągnie 100 mega.
    Kolega napisał ze pliki o objętości 380 mega idą mu godzinę, ja że plik
    700mega idzie 6 minut, na starym routerze. każdy detektyw odrazu wysnuje
    wniosek, że u niego nawet na najwolniejszym sprzęcie powinno być
    conajmniej 10 razy szybciej, więc zakup nowego routera nic nie zmieni.
    (chyba ze stary jest wolny _i_wadliwy_)

    ToMasz

  • 32. Data: 2015-10-17 22:02:47
    Od: s...@g...com

    > Ja bym nie kupował switcha/routera bez obsługi jumbo frames, bo może się
    > kiedyś przydać taki ficzer.

    Dzisiaj spędziłem popołudnie na szukaniu jumbo :)
    Pierwsze na liście gogle linki pochodzą z 2006 roku więc jak dla IT
    to nie jest nowa technologia.
    Więc wpisuje w ebay, allegro, olx hasło: router & jumbo.
    i PUSTO.
    Oczywiście jest parę switchy ale jakoś nikt się tym nie chwali.
    Z drugiej strony:

    Żeby to miało sens to i laptop musi być w to wyposażony.
    Wiec wchodzę na stronę internetową mojego wymarzonego della
    i karta sieciowa jest 7265AGN i patrzę do specyfikacji:
    http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/do
    cuments/product-briefs/dual-band-wireless-n-7265-wbt
    -brief.pdf

    Nie ma.

  • 33. Data: 2015-10-18 17:29:38
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    s...@g...com wrote:

> [...]
    > http://www.intel.com/content/dam/www/public/us/en/do
    cuments/product-briefs/dual-band-wireless-n-7265-wbt

    Faktycznie w opisach jakoś dziwnie nie ma informacji dot. obsługi jumbo
    frames. Wiem, że Netgear GS105 w aktualnej wersji to obsługuje - bo mam.
    Switch gigabitowy w solidnej metalowej obudowie to jest urządzenie,
    które kupujesz na długie lata, więc jeśli nie ten wymarzony laptop, to
    następny będzie już miał :-)
    W ogóle w laptopach różne mniej oczywiste funkcje często są poobcinane,
    porządny komputer to jednak stacjonarny :-)

  • 34. Data: 2015-10-19 03:05:22
    Od: animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-10-16 12:51, Poldek pisze:

    > Oczywiście, że pojawi się problem. Jeśli komputer ma LAN 100 Mbit, to
    > więcej jak 12-13 MB/sek. po LANie prze prześle.
    > Niestety jest taki trend, żeby wsadzać do laptopów karty sieciowe LAN
    > 100 Mbit, dla mnie kompletnie niezrozumiały, ale jest. Dlatego kupując
    > laptopa warto zwrócić uwagę, czy przypadkiem nie ma LANu 100 Mbit.
    > Gigabit LAN to standard wprowadzony już sporo lat temu i dawanie w
    > dzisiejszych czasach do nowych laptopów LAN 100 Mbit to jest wpuszczanie
    > ludzi w maliny - jeśli nie zauważą i nie zwrócą uwagi na "drobną"
    > różnicę między LAN 100 Mbit, a LAN 1000 Mbit...

    W UPC zapewniono mnie, że internet będzie 250 Kb/s (dołożylam jeszcze do
    umowy 10 zł, zrobili, podpisałam umowę i mam tylko 80.
    Nikt przedtem mnie nie uświadomił, że do 250 to musi byc karta sieciowa
    1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.
    Teraz za frico będe im płaciła 10 zł więcej własciwie za nic.

    --
    animka

  • 35. Data: 2015-10-19 03:30:45
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2015-10-19 03:05, animka pisze:
    > W UPC zapewniono mnie, że internet będzie 250 Kb/s

    Wolno...

  • 36. Data: 2015-10-19 11:46:43
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2015-10-19 o 03:05, animka pisze:

    > Nikt przedtem mnie nie uświadomił, że do 250 to musi byc karta sieciowa
    > 1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.

    http://www.dlink.com/pl/pl/home-solutions/connect/ad
    apters/dge-528t-dge-528t-copper-gigabit-pci-card-for
    -pc

    60zł i masz gigabita w kompie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 37. Data: 2015-10-21 13:19:32
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    animka wrote:

> [...]
    > 1 GB!, a ja mam realtek 100-zintegrowane z płyta komputera.
    > Teraz za frico będe im płaciła 10 zł więcej własciwie za nic.

    UPC dostarcza ci 250 Mbit/sek.
    A że nie jesteś w stanie aż tyle odbierać, to nie ich wina.
    Inna sprawa - jaki jest sens dopłacać za przepustowość 250 Mbit w
    zastosowaniach domowych?

  • 38. Data: 2015-10-21 13:19:52
    Od: s...@g...com

    > Tak. Sprawdziłem - ten model ma tylko Fast Ethernet. Kup switch
    > gigabitowy, najlepiej z Jumbo Frame.

    WIFI było kiepskie w poprzednim routerze wiec postanowiłem
    połączyć 2 w jednym i kupić router z GB switchem
    Wybór padł na TL-WDR4300 750N
    Dwa razy sprawdzałem ma 1 GB lan.

    Transfer przy trzech plikach po 700 MB każdy na poziomie 11 MB/s
    po kablu
    Niezależnie czy korzystam z FTP czy przeglądarki.

    Cholera nie mam już pomysłów

  • 39. Data: 2015-10-21 18:45:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

> [...]
    > po kablu
    > Niezależnie czy korzystam z FTP czy przeglądarki.

    kupiłeś już nowy sprzęt? Czy możesz napisac ile w sekundach trwał
    transfer pliku 700MB?

    ToMasz

  • 40. Data: 2015-10-21 21:22:13
    Od: Piotr Rezmer <k...@d...pl>

    W dniu 2015-10-21 o 13:19, s...@g...com pisze:

    > Transfer przy trzech plikach po 700 MB każdy na poziomie 11 MB/s
    > po kablu
    > Niezależnie czy korzystam z FTP czy przeglądarki.
    >
    > Cholera nie mam już pomysłów

    Jeszcze może być problem kabli. Gigabit 802.3ab w kategorii 5e wymaga
    pełnych 4 par. Sprawdź czy we wtyczkach widać pełne obsadzenie.

    --
    pozdrawiam
    Piotr