  • 1. Data: 2014-01-21 22:19:14
    Temat: Prędkość transmisji na FT2232H
    Od: s...@g...com

    Wpakowałem się właśnie w tego scalaka. Konstrukcja jest taka:

    [Moje badziewie]<=>[USB (FT2232H)]<=>PC.

    Jest tam taki tryb, co się zowie Bus Emulation Mode. Z pewnych względów cholernie mi
    to pasuje. Po stronie mojego badziewia mam osobno szynę adresową, szynę danych i
    sygnał R/W. No i jeszcze CLK oczywiście. Działa toto bez zarzutu, ale szkopół w tym,
    że prędkość transmisji w tym trybie = ~8kB/s. W trybie FIFO245 zapycha bez problemu
    60MB/s !! Drivery są jakie są do tej kostki, i dłubał w tym nie będę.

    Jakie inne kostki USB działające w interesującym mnie trybie proponujecie (slave)?

  • 2. Data: 2014-01-22 09:06:57
    Temat: Re: Prędkość transmisji na FT2232H
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 21 Jan 2014 13:19:14 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Jakie inne kostki USB działające w interesującym mnie trybie
    proponuj=
    > ecie (slave)?

    Rozczaruje Cię, ale daj sobie spokój z tym trybem tylko użyj HID.
    Prościej, wygodniej, szybciej.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2014-01-22 12:50:49
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 09:06:57 UTC+1 użytkownik Marek napisał:

    > proponuj=

    > Rozczaruje Cię, ale daj sobie spokój z tym trybem tylko użyj HID.
    >
    > Prościej, wygodniej, szybciej.
    >

    > --

    Piszesz, że szybciej. Konkretnie ile?

  • 4. Data: 2014-01-22 17:02:43
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 21-01-2014 22:19, s...@g...com wrote:
    > Wpakowałem się właśnie w tego scalaka. Konstrukcja jest taka:
    >
    > [Moje badziewie]<=>[USB (FT2232H)]<=>PC.
    >
    > W trybie FIFO245 zapycha bez problemu 60MB/s !!

    Na jakim uP uzyskałeś taki transfer przez IO? W trybie DMA czy
    programowe machanie pinami?
    K.

  • 5. Data: 2014-01-22 18:25:25
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    No akurat prędkość transmisji dla klasy HID wynosi 8kB i jest to górna
    ,realna prędkość transmisji .

  • 6. Data: 2014-01-22 20:01:39
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 17:02:43 UTC+1 użytkownik John Smith napisał:

    > Na jakim uP uzyskałeś taki transfer przez IO? W trybie DMA czy
    >
    > programowe machanie pinami?
    >
    > K.

    Nie pleć głupot. Na FT2232H nie ma jakiegoś tam trybu DMA. Wyraźnie napisałem w jakim
    trybie uzyskałem taką prędkość transmisji. FT245 FIFO (60MB/s)!!
    Bus Emulation Mode ~8kB/s.

    Na jakim uP? Na żadnym. W ogóle nie wykorzystuję uP do transferu. Po co?! Do
    transferu jest właśnie FT2232H, poczytaj se dokumentację.

    Machanie pinami.. , hmm.. nie irytuj.

    P.S. Jak o czymś nie mam kompletnie pojęcia, to nie doradzam.

  • 7. Data: 2014-01-22 20:08:07
    Od: s...@g...com

    > Na jakim uP uzyskałeś taki transfer przez IO? W trybie DMA czy
    >
    > programowe machanie pinami?
    >
    > K.

    Czyli wniosek chyba taki: muszę pogłówkować nad zrobieniem interfejsu FT245 FIFO.
    Trochę to wydłuża i upierdliwia siano cyfrowe na FPGA, ale.. tak kurde
    podejrzewałem..

  • 8. Data: 2014-01-22 20:58:05
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Machanie pinami.. , hmm.. nie irytuj.
    >
    > P.S. Jak o czymś nie mam kompletnie pojęcia, to nie doradzam.

    Znak zapytania na końcu zdania oznacza pytanie, a nie zdanie twierdzące
    w którym mogła by być rada.
    Może dla Ciebie już czas by położyć się spać? System nerwowy można
    ukoić. Warto przeczytać tekst na się odpisuje.
    K.

  • 9. Data: 2014-01-22 22:00:45
    Od: s...@g...com

    W dniu środa, 22 stycznia 2014 20:58:05 UTC+1 użytkownik John Smith napisał:
    . Warto przeczytać tekst na się odpisuje.

    Hęęę...

  • 10. Data: 2014-01-23 01:06:30
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 22 Jan 2014 03:50:49 -0800 (PST), s...@g...com wrote:
    > Piszesz, że szybciej. Konkretnie ile?

    Już nie pamiętam dokładnie, ale robilem test "pinga" na HID,
    polegający na tym, że pic odbierał bufor 64 bajty z PC i ponownie go
    wysyłał do PC, z tego co mi się kołacze były to grube kilkadziesiąt
    kbajtów/sek przy pickowym zegarku 48MHz (26j50). Jak chcesz dokładnie
    to poszukam płytkę z tym układem i przetestuje jeszcze raz.

    --
    Marek