  • 21. Data: 2010-05-12 14:45:04
    Temat: Re: Prawdziwy push w polskich sieciach
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 12.05.2010 Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał/a:

    > Czy sporo jest wrapperów nad klasycznymi protokołami wprowadzającymi
    > oszczędność/kompresję. Podobno Nokia-Mail ma coś takiego? Czytałem
    > tylko, (palcowo to używałem, ale to nie rozstrzyga pytania o wnętrze)
    > nie mam własnego zdania.

    Nie wiem jak działa nokia-mail, tzn jakim protokołem się podpiera,
    pewnie nie wymyślali nic od zera, raczej coś typowego, tylko opakowane.

    > Czy w rozwiązaniu wewnętrznym, czy to pokrewnym POP3/SMTP, czy HTTP (tu
    > w sumie jest w 'poszerzonym' standardzie), jakieś kompresje, konwencje,
    > opakowania?

    W http nie ma problemów, tam do dawna .gz jest czymś naturalnym i przeźroczystym
    dla aplikacji (w sensie nadawca->httpd->browser->odbiorca, pewnie coś
    co uzywa https (np exchange) bez problemu może tak działać

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 22. Data: 2010-05-12 22:57:07
    Od: "info" <s...@s...comspam>

    > jest tak, jak przeczuwasz. telefon BB dostaje coś, co się przedstawia
    > poglądowo jako techniczny sms i potem dość normalnie odbiera komunikaty.
    > Czyli pobudzenie jest z niższej warstwy, poza TCP/IP. Dlatego nie da się
    > bez współpracy z operatorem.
    >
    > (Seriusz mnie profesjonalnie podsumuje).

    tak było w eramail w oparciu o intellisync od nokii i było to dosyś fajne,
    jednak nokia z tego zrezygnowała na korzyść nokia messaging - dlaczego?

  • 23. Data: 2010-05-12 23:00:49
    Od: "info" <s...@s...comspam>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał w
    wiadomości grup
    media-lab.com.pl...
    .

    >Za chiny nie pozwolę aby
    > moje maile spływały gdzieś do kanady/karaiby/moskwy w imię baterii,
    > na szczęście nie mieszkam na pustyni i co wieczór mam dostęp do gniazdka
    > 220/usb.

    to może krajowy operator pocztowy i ciekawa pani w okienku będzie lepsza :)