  • 1. Data: 2010-05-10 10:40:34
    Temat: Prawdziwy push w polskich sieciach
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Tropię temat usług komunikacyjnych (w sumie bez wielkiego znaczenia, czy
    przyłozymy do tego słowo email czy komunikator)

    Znalazłem że prawdziwy push (zainteresowanie danycmi telefonu nawet bez
    aktywnego połączenia sieciowego) protokole blackeberry w 3 firmach jest
    płatną, nawet nie bardzo droga usługą. Jako taki, wymaga konkretnych
    telefonów (RIM i symbiany??) . Oszczędności kwotowej przy dzisiejszych
    taryfach w stosunku do zwykłego GPRS dużej nie ma, oszczędnośc baterii
    rozumiem spora.

    Nie wiem jak w firmie 'przycisk na odtwarzaczu' oraz u nowych operatorów
    wirtualnych.

    Jednocześnie stwierdzam, jest spore zamieszanie, przedstawia się im, i
    ludzie zawzięcie wierzą, ze maja prawdziwy push, gdy tylko mają dobrze
    zrobione połączenie klasyczne (klient-serwer) np. na usługach
    IMAP/Exchange. W dobrej taryfie tego może nie czuć, w baterii nie ma
    cudów, bateria prawde ci powie.

  • 2. Data: 2010-05-10 12:40:31
    Temat: Re: Prawdziwy push w polskich sieciach
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Mon, 10 May 2010 12:40:34 +0200, Jacek Czerwinski napisał(a):

    > Tropię temat usług komunikacyjnych (w sumie bez wielkiego znaczenia, czy
    > przyłozymy do tego słowo email czy komunikator)

    Chyba miałbyś ZNACZNIE łatwiej cokolwiek wytropić, jeżeli napisałbyś to
    samo jeszcze raz, ale tym razem powoli i po polsku.

    "Thalia bije na glowe Yarisa wygodą" - Paweł "robbo" Kamiński aka Jan
    Strybyszewski

  • 3. Data: 2010-05-10 16:12:26
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 10.05.2010 Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał/a:
> [...]
    > zrobione połączenie klasyczne (klient-serwer) np. na usługach
    > IMAP/Exchange. W dobrej taryfie tego może nie czuć, w baterii nie ma

    Masz coś za tą szeptaną reklamę blackberry. Za chiny nie pozwolę aby
    moje maile spływały gdzieś do kanady/karaiby/moskwy w imię baterii,
    na szczęście nie mieszkam na pustyni i co wieczór mam dostęp do gniazdka
    220/usb.

    Co do samego push, to czy tak czy siak email wpływa zaraz po wejściu na konto
    więc wewnętrzna technologia z punktu widzenia usera bb/exchange/imap nie
    ma znaczenia. Znaczenie ma natomiast kolosalne choćby gray-listing :)
    który skutecznie hamuje pocztę, więc imo nie warto sobie aż tak poczty
    przyśpieszać :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 4. Data: 2010-05-11 07:13:59
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > moje maile spływały gdzieś do kanady/karaiby/moskwy w imię baterii,
    > na szczęście nie mieszkam na pustyni i co wieczór mam dostęp do gniazdka

    Dlaczego Karaiby? Na polskich operatorach rzecz się mam nadzieję zamyka.
    A nie? Czegoś nie wiem?

    Dodajmy, że usługa 'prawie blackeberry' push (w firmie z nazwą
    pomarańczy) bierze dowolne, również darmowe, konto email i je opakowuje
    w protokół, czyli znów Twoje maile idą niekoniecznie przez te miejsca co
    myślisz. Jak na razie wierzę, że rzecz zamyka się w PL.

> [...]
    > ma znaczenia. Znaczenie ma natomiast kolosalne choćby gray-listing :)
    > który skutecznie hamuje pocztę, więc imo nie warto sobie aż tak poczty

    Z tzw 'pierwszym' mailem dobrze to objaśniasz... ja przed oczami miałem
    szybką wymianę informacji w wątku, z tym samym człowiekiem, troszkę w
    tempie komunikatora. Stąd pytanie również o komunikatory.

    Dla mnie słowo jest nadużyte. Push to pchanie. Tu jest ciągnięcie, jakie
    by udoskonalenie nie było. Po cholere marketing bierze słowa techniczne
    i je zawłaszcza. Nie mogli urobić tak jak potrafią "nowe poczucie
    głębokiej płynnej komunikacji da ci szczęście w pieniądzach, łóżku, i
    dobrą pogodę".

  • 5. Data: 2010-05-11 08:01:21
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 11.05.2010 Jacek Czerwinski <...@...z.pl> napisał/a:
> [...]

    Nadal się do tego nie ustosunkowałeś.

> [...]
    > w protokół, czyli znów Twoje maile idą niekoniecznie przez te miejsca co
    > myślisz. Jak na razie wierzę, że rzecz zamyka się w PL.

    Jak narazie to:
    May 11 05:45:49 dns dovecot: imap-login: Login: user=<xxx>, method=PLAIN,
    rip=68.171.237.230, lip=x.x.x.x, TLS
    # whois 68.171.237.230
    ...m.in..
    Country: CA
    NetName: RIM-BLACKBERRY-NET-05

    cóż, moje hasło gdzieś w Kanadzie? Jawnie? Gratulacje, już lece, pędze.
    User z sieci pl na 100%.

    > Dla mnie słowo jest nadużyte. Push to pchanie.

    No i wytłumacz mi dlaczego w imap-idle nie ma pchania? Bo imo jest, klient
    co prawda łączy się ze serwerem imap i go programuje: jak coś przyjdzie to
    pchaj i właściwie usypia do przyjścia maila, nic wtedy nie musi być słane,
    może jakiś ping co 15 minut aby jakieś ewentualne session trackery nie
    expirowały.

    > Tu jest ciągnięcie, jakie
    > by udoskonalenie nie było.

    Tu jest pchanie, tylko po imap/tcp/ip a nie po gsm i teraz pytanie za 100ptk.:
    czy zestawianie/zamykanie sesji ppp po gprs co email (dość ostra wymiana pakietów
    w wartstwie ppp, pewnie ze 2-3kb się uzbiera, zanim zestawimy wszystko) jest
    energetycznie oszczędniejsze niż jej stałe podtrzymanie (pakiet co kilka minut)
    Jakie są realne żywotności takiego bb na 1 ładowaniu na użytkowaniu tylko emaila
    w porównaniu z innymi sprzętami pracującymi przez imap czy delayed-https (jak
    exchange)

    > Po cholere marketing bierze słowa techniczne
    > i je zawłaszcza.

    Za ile chcesz nas przekonać do blackberry - ono nic nie wnosi, poza powiedzmy
    wyższą opłatą (np u mnie 50zł eramail bb, a mam 2.5GB za 38zł w ryczałcie, nie
    do zjedzenia w telefonie) i przechowywaniem hasła gdzieś w kanadzie. U mnie
    mam ssl między terminalem a moim serwerem, czujesz różnice? Nie mam jawnego hasła
    za oceanem, tuż obok cia,fbi ;) itd.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 6. Data: 2010-05-11 08:34:10
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    Sergiusz Rozanski pisze:

> [...]
    > Country: CA
    > NetName: RIM-BLACKBERRY-NET-05
    >
    > cóż, moje hasło gdzieś w Kanadzie? Jawnie? Gratulacje, już lece, pędze.

    To ważne co mówisz.... a nawet prze....ne. Kurcze, licencje ich (tzn
    providerów) wiążą? Brak kwalifikacji zrobić to na miejscu?

    Na poziomie wykładowym jest to ciągnięcie z klienta. Nie znam
    szczegółów, jak na sieciach komórkowych patrzy się na 'ping zycia'
    (podtrzymanie).

> [...]
    > mam ssl między terminalem a moim serwerem, czujesz różnice? Nie mam jawnego hasła

    Przyznaję się, moja wiedza o BB jest pobieżna, więc dzięki za argumenty,
    zresztą w kieszeni wylądował Android i to jest praktyczny finał. Tu
    dyskutuję głownie teoretycznie. Co do BB 'rumieniłem' się z emocji przy
    rozmowach kilka lat temu. Może to mi zostało. Dzis to zupełnie inny
    rynek (koszty, zasięgi, niezawodność). Dominacja usług TCP jest
    niezaprzeczalna. Nawet widzę po emocjach jak dealerzy sprzedają dane a
    rozmowy (świeżo ćwiczyłem). Za jakiś czas rozmowy to będzie gratisowy
    dodatek do danych ;)

    Przy spadku cen itd prościej jest wdrażać coś w jednej warstwie (TCP)
    niż mieszane (gsm/TCP), nie zależeć jeszcze mocniej od operatora itd.

  • 7. Data: 2010-05-11 09:24:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com>
    > Masz coś za tą szeptaną reklamę blackberry. Za chiny nie pozwolę
    > aby
    > moje maile spływały gdzieś do kanady/karaiby/moskwy w imię
    > baterii,

    A to jakos zle ? W polsce bezpieczniej ?
    Zreszta nawet nie wiesz gdzie serwer .pl ma siedzibe. Moze wlasnie
    na Karaibach.

    A blackberry ma prawdziwy push ? Czy musi w tym celu utrzymywac
    otwarta sesje
    i bateria cierpi jednak bardziej ?

    Technologia GSM w ogole pozwala na jakis czysty push ?
    Tak zeby wyslac do telefonu powiadomienie o jakiejs akcji ?

    No, MMS jakos dochodza, widac sie dalo ..

    J.

  • 8. Data: 2010-05-11 09:31:45
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

    J.F. pisze:
> [...]
    > sesje
    > i bateria cierpi jednak bardziej ?
    >
    > Technologia GSM w ogole pozwala na jakis czysty push ?

    jest tak, jak przeczuwasz. telefon BB dostaje coś, co się przedstawia
    poglądowo jako techniczny sms i potem dość normalnie odbiera komunikaty.
    Czyli pobudzenie jest z niższej warstwy, poza TCP/IP. Dlatego nie da się
    bez współpracy z operatorem.

    (Seriusz mnie profesjonalnie podsumuje).

  • 9. Data: 2010-05-11 10:07:33
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Hmm np u mnie w siedzibie firmy, pod moją kontrolą?

> [...]
    > poglądowo jako techniczny sms i potem dość normalnie odbiera komunikaty.
    > Czyli pobudzenie jest z niższej warstwy, poza TCP/IP. Dlatego nie da się

    Technicznie tak jest dokładnie jak piszesz, przy czym niestety jeszcze
    ciut gorzej :)

    Samo bb uczestniczy również jako takie niby proxy w dostepie do
    wiadomości, czyli ssamy wiadomości przez ocean w 2 strony to raz, co oni
    z nim tam robią to dwa (jakiś echelon?;) po co to robią, przecież to idzie
    zrobić 100 razy prościej nie ssając treści w 2 strony, powiadamianie, tak,
    ale to bajciki, a treść bezpośrednio. Skoro tak się da i nie wymaga to
    jakiejś wielkiej filozofii aby na to wpaść to pojawia się kolejne pytanie
    Po co komuś tam treść tych wiadomości? Ludzi bussinessu, polityki, managerów,
    dziennikarzy itd. Może tak, a może nie.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 10. Data: 2010-05-11 10:27:51
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl>

> [...]
    > wiadomości, czyli ssamy wiadomości przez ocean w 2 strony to raz, co oni
    > z nim tam robią to dwa (jakiś echelon?;) po co to robią,

    Wiesz, taki cud techniki, Predator, myślisz będzie latał żeby ładnie
    wyglądać w dzienniku?

    Próbuję się wczuć w stosunki za oceanem, niby demokracja, ale rękami
    lokalnych firm, teoretycznie niezależnych, dużo władzy można
    egzekwować. I wczuć się, dlaczego 'nasi' nie mogli tego zrobić porządnie?

    Nawiązując do trzymania danych 'we własnym garażu'. To jest gigantyczny
    plus wdrożeń na czystym TCP, bez ukłonów do operatora. Kij z tym, że
    mamy 3 numery i 3 emaile, a nie 300.