-
11. Data: 2015-08-24 23:50:09
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: "Magnus Elephantus" <m...@n...dot>
Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
news:XnsA50010AC4A971PanElektronik@localhost.net...
> Szukam nowej pracy. Oczywiście tym razem nie w Polsce. Przy okazji na
> wycieraczki trafiają wyniki wyszukiwania ofert z Polski. Można się przy
> okazji pośmiać.
>
>
> Elektronik - osoba, która zajmuje się montażem, instalacją, konserwacją
> i naprawą sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektronicznych.
>
> Elektronik wyjeżdża do klienta i pracuje samodzielnie - wykrywa
> uszkodzenie sprzętu i w miarę możliwości likwiduje szkodę na miejscu.
>
>
> ja bym poszedł dalej i zlikwidował klienta ;)
>
W sytuacji wystapienia bledu id:10T, to koniecznosc.
--
-
12. Data: 2015-08-25 14:12:32
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: "Pszemol" <P...@P...com>
"Magnus Elephantus" <m...@n...dot> wrote in message
news:mrg3im$18u$1@node1.news.atman.pl...
>
> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> news:XnsA50010AC4A971PanElektronik@localhost.net...
>> Szukam nowej pracy. Oczywiście tym razem nie w Polsce. Przy okazji na
>> wycieraczki trafiają wyniki wyszukiwania ofert z Polski. Można się przy
>> okazji pośmiać.
>>
>>
>> Elektronik - osoba, która zajmuje się montażem, instalacją, konserwacją
>> i naprawą sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektronicznych.
>>
>> Elektronik wyjeżdża do klienta i pracuje samodzielnie - wykrywa
>> uszkodzenie sprzętu i w miarę możliwości likwiduje szkodę na miejscu.
>>
>>
>> ja bym poszedł dalej i zlikwidował klienta ;)
>
> W sytuacji wystapienia bledu id:10T, to koniecznosc.
Pamiętajcie, że nawet w wystąpieniu tego błędu, klient jest
tym kto płaci za pracę elektronika, więc nie likwidowałbym
tylko się dostosował do sytuacji. Inteligencja wymaga adaptacji.
-
13. Data: 2015-08-25 23:54:59
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: "jakson" <j...@e...org>
> Elektronik - osoba, która zajmuje się montażem, instalacją, konserwacją
> i naprawą sprzętu komputerowego oraz innych urządzeń elektronicznych.
...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem Windowsów,
diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
które z "przetwarzaniem informacji" mają niewiele wspólnego.
Nie ma sie co przejmować :)
-
14. Data: 2015-08-27 23:39:13
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: g...@s...invalid (Gof)
jakson <j...@e...org> wrote:
> ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem Windowsów,
> diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
Tzw. Starszy Tonerowy.
--
"qui hic minxerit aut cacaverit, habeat deos superos et inferos iratos"
http://www.chmurka.net/
-
15. Data: 2015-08-28 00:21:41
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 27.08.2015 23:39, Gof wrote:
> jakson <j...@e...org> wrote:
>
>> ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem Windowsów,
>> diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
>
> Tzw. Starszy Tonerowy.
Z drugiej strony, jak to nazwać? Takiego gościa co w urzędzie miasta
czy małej firemce pilnuje windowsów, wymienia tusz i kasuje "paski"
z IE?
Cieć od komputerów?
Jak szuka się osoby do programowania, pisze się programista,
jak gośćia do poważnego administrowania - administratora tego a tego.
Jeśli zobaczę ogłoszenie, że firma prowadząca rozliczenia
podatkowe poszukuje informatyka będą obstawiał, że nie szukają
naukowca ze specjalizacją w teorii złożoności.
;-)
pzdr
bartekltg
-
16. Data: 2015-08-28 11:42:42
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: Maciek <m...@p...com>
Użytkownik bartekltg napisał:
> On 27.08.2015 23:39, Gof wrote:
>
>> jakson <j...@e...org> wrote:
>>
>>> ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem
>>> Windowsów,
>>> diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
>>
>>
>> Tzw. Starszy Tonerowy.
>
>
> Z drugiej strony, jak to nazwać? Takiego gościa co w urzędzie miasta
> czy małej firemce pilnuje windowsów, wymienia tusz i kasuje "paski"
> z IE?
> Cieć od komputerów?
>
Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
tego typu pracownika.
-
17. Data: 2015-08-28 19:48:38
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>
On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:
> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
> tego typu pracownika.
W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
zakazana sztuka tajemna.
--
Pozdrawiam
Jakub Rakus
-
18. Data: 2015-08-28 20:20:07
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: bartekltg <b...@g...com>
On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:
> Użytkownik bartekltg napisał:
>> On 27.08.2015 23:39, Gof wrote:
>>
>>> jakson <j...@e...org> wrote:
>>>
>>>> ...a "informatyk" to osoba, która ma zajmować się instalowaniem
>>>> Windowsów,
>>>> diagnozą niedziałającej drukarki i innymi dupereleami,
>>>
>>>
>>> Tzw. Starszy Tonerowy.
>>
>>
>> Z drugiej strony, jak to nazwać? Takiego gościa co w urzędzie miasta
>> czy małej firemce pilnuje windowsów, wymienia tusz i kasuje "paski"
>> z IE?
>> Cieć od komputerów?
>>
>
> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
> tego typu pracownika.
Ja tego określenia nie znam, ok, zrozumiałe, nieobyty jestem,
ale skoro podkreślasz, ze to nie dowcip, to chyba sam sądzisz,
że nie jest to określenie powszechnie zrozumiałe. W takim razie,
załóżmy, żę szukam człowieka do bezpośredniego wsparcia użytkownika.
W ogłoszeniu lepiej napisać 'bezpośrednie wsparcie użytkownika'
czy "informatyk". Czy to pierwsze nie przyciągnie mi grupy
"coachów" po semestrze psychologii i ludzi z doświadczeniem
z telefonicznego działu pomocy?
[tak, wiem, w ogłoszeniu będą wymagania i zakres obowiązków,
ale to psuje dowcip;p]
pzdr
bartekltg
-
19. Data: 2015-08-28 20:32:31
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Jakub,
Friday, August 28, 2015, 7:48:38 PM, you wrote:
>> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
>> tego typu pracownika.
> W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
> takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
> firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
> chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
> zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
> zakazana sztuka tajemna.
Używam komputerów od 30 lat, przez 20 lat żyłem z programowania,
złożyłem i uruchomiłem setki komputerów. Nie mam podstawowych problemów
z konfiguracją sieci.
Zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem (poza
Androidem) to dla mnie sztuka tajemna. ICMTZ?
Traktowanie Linuxa jako obowiązkowego punktu programu to naprawdę
przegięcie.
--
Best regards,
RoMan
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
20. Data: 2015-08-28 21:12:53
Temat: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
Od: Maciek <m...@p...com>
Użytkownik Jakub Rakus napisał:
> On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:
>
>> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
>> tego typu pracownika.
>
>
> W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
> takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
> firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
> chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
> zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
> zakazana sztuka tajemna.
>
Określ dokładnie swoje wymagania i je egzekwuj od wykonawcy, jeżeli
podpisze z Tobą kontrakt. Ewentualnie negocjujcie zakres obowiązków i
dopiero podpisujcie umowę. Liczy się papier. Bez tego to jest
amatorszczyzna.
Moim zdaniem konfiguracja sieci nie jest zadaniem dla takiego wsparcia.
To się robi zdalnie i jest zadaniem administratora sieci. No chyba że to
mikro biuro z trzema komputerami - zapisz w umowie i musi sobie radzić.
Lokalizacja awarii, poprawienie kabli itp powinny być zapewniane przez
bezpośrednie wpsarcie.
Linux - jeżeli był w umowie, to człowiek ma się na tym znać.
Uprzedzam pytanie dodatkowe - wsparcie nie pisze baz danych, nawet pod
Accessem, nie wyjaśnia dlaczego makro w Excelu nie działa.
Wszystko jest zależne od zatrudnianych ludzi, którzy tego wsparcia
potrzebują. Jeżeli to są typowe biuralistki, z tęsknotą patrzące na
maszynę do pisania i kalkulator, to wystarczy im byle kto, byle potrafił
poradzić sobie z zawieszonym windowsem. Za to potrzebują szkoleń.
Przełożony odpowiada za powierzanie zadań przekraczających możliwości
intelektualne pracownika.
Jeżeli pracują ludzie na dużo wyższym poziomie, to ich potrzeby są inne.
Być może potrzebujesz prawdziwego informatyka, piszącego programy,
tworzącego bazy danych, strony www.
Jeszcze inne problemy pojawiają się, gdy przetwarzasz dane osobowe,
podlegające ochronie. Jeżeli masz bazy z tego typu danymi, to musisz też
mieć ludzi odpowiedzialnych za ich prawidłowe zabezpieczenie, bo w razie
wycieku nie wywiniesz się od zarzutów.
W każdym przypadku zwykły użytkownik nie powinien mieć dostępu do
profilu administratora, portów USB, WiFi, bluetooth, napędu optycznego i
internetu. Jeżeli coś z tego jest mu niezbędne do pracy, to decyzję
podejmuje przełożony i wydaje polecenie udostępnienia. Jednak musi być
zabezpieczenie przed wirusami (firewall), kontrola co pracownik nagrywa
na pendrajwa i czy to jest szyfrowane. Pracownicy przechodzą egzamin i
podpisują papiery, że przyjmują na siebie odpowiedzialność za to, co im
się udostępnia.
Tak to wygląda w poważnych firmach. Organizacja wsparcia informatycznego
to temat rzeka i wymaga poważnego podejścia. Inne są zadania tego, który
bezpośrednio idzie do użytkownika i usuwa zacięcie papieru w drukarce a
inne administratora danych, sieci, programisty piszącego programy na
potrzeby firmy. Część problemów rozwiązuje się przez zdalny dostęp do
pulpitu.
Możesz opierać się na inteligentnym człowieku, zatrudnionym do innych
celów a przy okazji pomagającym mniej zaawansowanym pracownikom. Gorzej
jeżeli się zwolni. Co wtedy zrobisz? Tak samo zlecasz zadania
prawnikowi, księgowej - zawodowcom a nie amatorom, bo to źle się kończy.