eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPoznaj stanowisko ElektronikRe: Poznaj stanowisko Elektronik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!takemy.news.tel
    efonica.de!telefonica.de!feeder2.ecngs.de!ecngs!feeder.ecngs.de!81.171.118.63.M
    ISMATCH!peer03.fr7!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    Date: Fri, 28 Aug 2015 21:12:53 +0200
    From: Maciek <m...@p...com>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.7.2) Gecko/20040803
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Poznaj stanowisko Elektronik
    References: <X...@l...net>
    <mrio7k$kvo$1@speranza.aioe.org> <g...@n...chmurka.net>
    <mro2hl$8km$1@node1.news.atman.pl>
    <55e02d1c$0$4773$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    In-Reply-To: <mrq6tn$eb7$1@node1.news.atman.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 64
    Message-ID: <55e0b2b8$0$8378$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: ip-5-172-247-250.free.aero2.net.pl
    X-Trace: 1440789178 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 8378 5.172.247.250:14619
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4554
    X-Received-Body-CRC: 616159942
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:685124
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik Jakub Rakus napisał:
    > On 28.08.2015 11:42, Maciek wrote:
    >
    >> Bezpośrednie wsparcie użytkownika. To nie dowcip, tylko tak się określa
    >> tego typu pracownika.
    >
    >
    > W wielkiej korporacji, albo u podwykonawcy, który dużej firmie zapewnia
    > takie "wsparcie". Które prawdę mówiąc o kant dupy można potłuc, moja
    > firma też wynajmuje takich "speców" od "bezpośredniego wsparcia",
    > chłopcy mają podstawowe i permanentne problemy z konfiguracją sieci, a
    > zrobienie czegokolwiek na komputerze z dowolnym Linuxem to dla nich
    > zakazana sztuka tajemna.
    >


    Określ dokładnie swoje wymagania i je egzekwuj od wykonawcy, jeżeli
    podpisze z Tobą kontrakt. Ewentualnie negocjujcie zakres obowiązków i
    dopiero podpisujcie umowę. Liczy się papier. Bez tego to jest
    amatorszczyzna.

    Moim zdaniem konfiguracja sieci nie jest zadaniem dla takiego wsparcia.
    To się robi zdalnie i jest zadaniem administratora sieci. No chyba że to
    mikro biuro z trzema komputerami - zapisz w umowie i musi sobie radzić.
    Lokalizacja awarii, poprawienie kabli itp powinny być zapewniane przez
    bezpośrednie wpsarcie.
    Linux - jeżeli był w umowie, to człowiek ma się na tym znać.
    Uprzedzam pytanie dodatkowe - wsparcie nie pisze baz danych, nawet pod
    Accessem, nie wyjaśnia dlaczego makro w Excelu nie działa.

    Wszystko jest zależne od zatrudnianych ludzi, którzy tego wsparcia
    potrzebują. Jeżeli to są typowe biuralistki, z tęsknotą patrzące na
    maszynę do pisania i kalkulator, to wystarczy im byle kto, byle potrafił
    poradzić sobie z zawieszonym windowsem. Za to potrzebują szkoleń.
    Przełożony odpowiada za powierzanie zadań przekraczających możliwości
    intelektualne pracownika.
    Jeżeli pracują ludzie na dużo wyższym poziomie, to ich potrzeby są inne.
    Być może potrzebujesz prawdziwego informatyka, piszącego programy,
    tworzącego bazy danych, strony www.
    Jeszcze inne problemy pojawiają się, gdy przetwarzasz dane osobowe,
    podlegające ochronie. Jeżeli masz bazy z tego typu danymi, to musisz też
    mieć ludzi odpowiedzialnych za ich prawidłowe zabezpieczenie, bo w razie
    wycieku nie wywiniesz się od zarzutów.

    W każdym przypadku zwykły użytkownik nie powinien mieć dostępu do
    profilu administratora, portów USB, WiFi, bluetooth, napędu optycznego i
    internetu. Jeżeli coś z tego jest mu niezbędne do pracy, to decyzję
    podejmuje przełożony i wydaje polecenie udostępnienia. Jednak musi być
    zabezpieczenie przed wirusami (firewall), kontrola co pracownik nagrywa
    na pendrajwa i czy to jest szyfrowane. Pracownicy przechodzą egzamin i
    podpisują papiery, że przyjmują na siebie odpowiedzialność za to, co im
    się udostępnia.

    Tak to wygląda w poważnych firmach. Organizacja wsparcia informatycznego
    to temat rzeka i wymaga poważnego podejścia. Inne są zadania tego, który
    bezpośrednio idzie do użytkownika i usuwa zacięcie papieru w drukarce a
    inne administratora danych, sieci, programisty piszącego programy na
    potrzeby firmy. Część problemów rozwiązuje się przez zdalny dostęp do
    pulpitu.

    Możesz opierać się na inteligentnym człowieku, zatrudnionym do innych
    celów a przy okazji pomagającym mniej zaawansowanym pracownikom. Gorzej
    jeżeli się zwolni. Co wtedy zrobisz? Tak samo zlecasz zadania
    prawnikowi, księgowej - zawodowcom a nie amatorom, bo to źle się kończy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: