-
11. Data: 2021-01-20 15:57:54
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2021-01-20 o 15:53, J.F. pisze:
> (...)
> Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh.
> I to nie bardzo wiadomo, czy lepsze baterie, czy wiecej miejsca
> wykombinowali.
>
> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila
> "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy", wliczajac
> m.in. koszt baterii.
>
A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały
wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne mnóstwo?
Korzystała z tego Poczta, PKP, zakłady pracy.
Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
12. Data: 2021-01-20 16:02:32
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2021 o 15:53, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:ru9ers$bve$1$C...@n...chmurka.net...
> W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
>> W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
>>>> Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
>>>> https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
-combats-range-anxiety.html
>>>>
>>>
>>>> bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale
>>>> jest przelom i to nie byle jaki:
>>>> https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253
>>>>
>>>
>>>> to jest nokaut!!!!111
>>
>>> kolejne przełomy o których czytam od 10 lat
>
>> No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
>> ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
>> dawno wdrożonych.
>> Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
>
> No nie wiem - Tesla
Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na rynku.
> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga,
Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet
europejscy i dalekowschodni producenci.
-
13. Data: 2021-01-20 16:31:15
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ru9gm9$d1b$1$C...@n...chmurka.net...
W dniu 20-01-2021 o 15:53, J.F. pisze:
> Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup W dniu 20-01-2021
> o 15:23, Peter pisze:
>>>>> Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
>>>>> https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
-combats-range-anxiety.html
[...]
>>>> kolejne przełomy o których czytam od 10 lat
>
>>> No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i
>>> prędkość ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z
>>> nich zostało dawno wdrożonych.
>>> Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
>
>> No nie wiem - Tesla
>Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na
>rynku.
Juz miala.
Ale li-ion, w tym ogniwa 18650 byly znacznie wczesniej.
>> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga,
>Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet
>europejscy i dalekowschodni producenci.
Samochody czy wozki golfowe/akumulatorowe, zeby to zgodnie prawda
nazwac ?
Pierwszy byl IMO GM z EV1, ktory byl niemal normalnym samochodem.
A potem jakos dlugo, dlugo nic ...
J.
-
14. Data: 2021-01-20 16:38:23
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Adam" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:ru9gdj$cjj$1$A...@n...chmurka.net...
W dniu 2021-01-20 o 15:53, J.F. pisze:
> (...)
>> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila
>> "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy",
>> wliczajac m.in. koszt baterii.
>A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały
>wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne
>mnóstwo?
>Korzystała z tego Poczta, PKP, zakłady pracy.
>Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry?
Pamietac nie pamietam, ale predkosc niewielka, zasieg niewielki, to i
akumulator nie musial byc duzy.
Akumulatory mogly byc np 12V/180Ah, czyli jakies 2kWh ... i kilka
takich, bo np wozek na 48V.
ale ... http://fml-lezajsk.pl
J.
-
15. Data: 2021-01-20 17:58:27
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Adam,
Wednesday, January 20, 2021, 3:57:54 PM, you wrote:
>> Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh.
>> I to nie bardzo wiadomo, czy lepsze baterie, czy wiecej miejsca
>> wykombinowali.
>> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila
>> "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy", wliczajac
>> m.in. koszt baterii.
> A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały
> wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne mnóstwo?
> Korzystała z tego Poczta, PKP, zakłady pracy.
> Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry?
Zwykłe, ołowiowe. Ładowanie całą noc. Teraz masz w wózkach widłowych -
ładowarka 2 kW max...
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
16. Data: 2021-01-20 19:49:03
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
I ciepło?
No ale lodówki pocovidowe będą.
-----
> policzyłeś prąd?
-
17. Data: 2021-01-20 20:36:13
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2021 o 16:31, J.F. pisze:
>> Nie o Tesli mowa, 10 lat temu nie miała jeszcze żadnego samochodu na
>> rynku.
>
> Juz miala.
Nie miała.
Pokazała pod koniec 2011, a tak naprawdę w Genewie 2012.
>> Ani pierwsza, ani druga, długo przed Teslą elektryki robili nawet
>> europejscy i dalekowschodni producenci.
>
> Samochody
Tak.
-
18. Data: 2021-01-20 22:44:33
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze:
> W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
>> W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
>>> Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
>>> https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
-combats-range-anxiety.html
>>>
>>> bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale
>>> jest przelom i to nie byle jaki:
>>> https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253
>>>
>>>
>>> to jest nokaut!!!!111
>>
>>
>> kolejne przełomy o których czytam od 10 lat
>
> No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
> ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
> dawno wdrożonych.
> Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
nie. Ty widzisz postęp jedynie w samochodach elektrycznych. skoro ich na
rynku cywilnym nie było, to postęp jest gigantyczny. ale wykorztystują
one baterie, akumulatory znane od wielu lat, używane w laptopach.
Oczywiście że jest postęp, ale raczej wynikający z ewolucji, poprawy
ewidentnych błędów, zbliżania się do pojemności/wydajności teoretycznej.
Tak jak do pewnego momentu, co rok mieliśmy dwa razy szybsze zegary w
komputerach, tak osiągnęliśmy jakąśtam pojemność ogniw i basta. na tyle
opraliśmy się o ścianę, że największym skokiem było przejście z
cylindrów na prostopadłościany. wiem, przesadzam, ale 18650 są półtora
raza pojemniejsze niż 10 lat temu, nie kilkanaście
> Na pewno nie są ostatnie.
>
> Więc który z obecnych dożyje etapu wdrożenia, to pożyjemy zobaczymy, ale
> to że jakieś będą, jest więcej niż pewne.
w 100% się zgadzam. ale natura, ślepa natura, musi wypróbować wiele
dróg, zanim uzna że jedno oko to za mało, troje oczu to za dużo, optimum
to para. prawda? A my jesteśmy na etapie w którym można by policzyć czy
to co chcemy zrobić ma sens, albo jakie inne warunki muszą być spełnione
żeby był sens. a w tym przypadku ewidentnie widać ze to bez sensu.
oszacuj sobie. bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować
musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół
godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć
ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim
kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć
energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?
Tak więc ta droga jest ślepa. i teraz w MOIM MNIEMANIU ekologia to
krzyczenie: nie marnujcie na to czasu, bo i tak się nie uda. Natomiast
wielu z Was postrzegam jako ludzi którzy mówią - uda się na 100%, bo tak
i basta. tylko że być może braknie nam życia aby cieszyć się
ekologicznymi samochodami, bo zamiast iść prostą drogą do celu,
marnowaliśmy czas i środki na przedsięwzięcia pozbawione sensu.
tym bardziej, że ścieżki do osiągnięcia celu są wytyczone, ale niestety
wyboiste. tesla nimi nie przejedzie, a w każdym razie jeszcze długo nie.
ToMasz
-
19. Data: 2021-01-20 23:12:10
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 20-01-2021 o 22:44, ToMasz pisze:
> W dniu 20.01.2021 o 15:31, Cavallino pisze:
>> W dniu 20-01-2021 o 15:23, Peter pisze:
>>> W dniu 2021-01-20 o 10:48, K pisze:
>>>> Wstrzymywalem sie z linkowaniem tego:
>>>> https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9159
913/Electric-car-battery-charge-10-minutes-250-miles
-combats-range-anxiety.html
>>>>
>>>> bo 10 minut to dzis oferuje kazdy startup na rogu kazdej ulicy ale
>>>> jest przelom i to nie byle jaki:
>>>> https://news.sky.com/story/new-electric-car-battery-
can-be-fully-charged-in-five-minutes-12192253
>>>>
>>>>
>>>> to jest nokaut!!!!111
>>>
>>>
>>> kolejne przełomy o których czytam od 10 lat
>>
>> No i jak porównasz pojemności baterii, oraz zasięgi, moce i prędkość
>> ładowania, tych sprzed 10 lat, z obecnymi, to już kilka z nich zostało
>> dawno wdrożonych.
>> Tak na oko postęp jest kilkunastokrotny.
> nie. Ty widzisz postęp jedynie w samochodach elektrycznych. skoro ich na
> rynku cywilnym nie było,
Były.
I to znacznie wcześniej niż się wielu wydaje.
10 lat temu właśnie takie - naście razy gorsze niż teraz.
> bateria w tesli ma 85kw godzin. czyli aby ją naładować
> musisz pruć 85 kilowatów przez godzinę. lub 2x85=170 kilowatów przez pół
> godziny itd, aż do 5 minut, co daje 1020kilowatów. gdyby to chcieć
> ładować napięciem 230v, to prąd musiałby być w okolicy 4500 amper. jakim
> kablem? bo człowiek tego kabla nie przetransportuje. Skąd weźmiesz sieć
> energetyczną wytrzymującą takie 5 minutowe szarpnięcia?
Tak samo kiedyś gadali o internetach na modemach na kablu telefonicznym.
Też się nie dało wiele zrobić.....
Spokojna Twoja rozczochrana, ten czy inny sposób na szybko ładowane ev
się znajdzie, zawsze znajdzie się ktoś kto nie wie że się nie da.
-
20. Data: 2021-01-20 23:52:53
Temat: Re: Pozamiatane!
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2021-01-20 o 17:58, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Adam,
>
> Wednesday, January 20, 2021, 3:57:54 PM, you wrote:
>
>>> Pierwszy Roadster mial 53kWh wedle wiki, a teraz mamy 54-100kWh.
>>> I to nie bardzo wiadomo, czy lepsze baterie, czy wiecej miejsca
>>> wykombinowali.
>>> Po prostu - Tesla byla pierwsza, czy moze druga, ktora stwierdzila
>>> "naród to kupi" i zainwestowala w samochod "bezkompromisowy", wliczajac
>>> m.in. koszt baterii.
>> A tak z ciekawości: pamięta ktoś, jakie parametry akumulatorów miały
>> wózki akumulatorowe, których swego czasu było wszędzie ogromne mnóstwo?
>> Korzystała z tego Poczta, PKP, zakłady pracy.
>> Melexy miały chyba nieco mniejsze. Pamięta ktoś parametry?
>
> Zwykłe, ołowiowe. Ładowanie całą noc. Teraz masz w wózkach widłowych -
> ładowarka 2 kW max...
>
Ołowiówki, trakcyjne, często jeszcze widywałem z osobnymi komorami i
mostkiem u góry. Tyle, że tych akumulatorów było tak prawie pół wózka.
Wózki na jednym ładowaniu jeździły cały dzień.
Pamiętam, że gdzieś widziałem akumulatornię. Szyny prądowe były grubsze
od moich dwóch rąk razem. Ale miałem wtedy może z 10 lat.
--
Pozdrawiam.
Adam