  • 21. Data: 2011-09-12 13:22:37
    Temat: Re: Potrzebuje wyjasnienia co do tej platformy Intela pod I7 i socket ?
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 12:25:04 +0200, John Doe napisał(a):

    > Odpowiedź brzmi: każda zintegrowana karta jest niewiele warta :)

    Albowiemgdyżponieważ?

    [ Na tym świecie nikt nie może być neutralny. Możesz jedynie wybrać sobie ]
    [ kłopoty, w które chcesz się wpakować. (Murgen, Glen Cook "Ponure Lata") ]

  • 22. Data: 2011-09-12 20:01:22
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:tzdw6musr3iu.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.info

    > Albowiemgdyżponieważ?

    Gdyż dedykowane urządzenie w tym przypadku sprawuje się o wiele lepiej i
    dysponuje własną pamięcią?

  • 23. Data: 2011-09-12 22:32:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Mon, 12 Sep 2011 22:01:22 +0200, John Doe napisał(a):

    > Gdyż dedykowane urządzenie w tym przypadku sprawuje się o wiele lepiej i
    > dysponuje własną pamięcią?

    W jakich sytuacjach własna dedykowana pamięć wpływa na działanie owej karty
    graficznej tak mocno pozytywnie?

    [ The dreams in which I'm dying are the best I've ever had. ]
    [ (Gary Jules "Mad World") ]

  • 24. Data: 2011-09-13 11:08:32
    Od: "John Doe" <j...@u...com>

    Użytkownik "Przemysław Ryk" <p...@g...com> napisał w
    wiadomości news:1x9g1j2khqw22.dlg@maverick.przemekryk.no-ip.inf
    o...

    > W jakich sytuacjach własna dedykowana pamięć wpływa na działanie owej
    > karty
    > graficznej tak mocno pozytywnie?

    Wpływa na "podbieranie" z innych zasobów, w tym przypadku między innymi
    pamięci i większę użycie procesora.
    Jeden robi fotki komórką, a drugi potrzebuje lustrzanki. Moje zdanie
    jest takie, że lepiej mieć osobną kartę graficzną, dźwiękowe i sieciowe
    wbudowane w płytę akurat spisują się dobrze. Podaj przykład jakiegoś
    zintegrowanego według ideału, który spokojnie kupiłbyś do gier, bez
    zewnętrznej karty.

  • 25. Data: 2011-09-14 20:52:43
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Tue, 13 Sep 2011 13:08:32 +0200, John Doe napisał(a):

    > Wpływa na "podbieranie" z innych zasobów, w tym przypadku między innymi
    > pamięci i większę użycie procesora.

    Wyłączona też (przypominam - przedstawiana była ewentualność:
    Ktoś zmusza do używania tejże? Przecież można zawsze dokupić zewnętrzną,
    a w BIOSie włączyć "magiczną" funkcję
    internal graphic disabled? ;)

    To większe zużycie procesora to niby skąd się bierze? CPU ma IMVHO w
    głębokim poważaniu, czy przygotowuje wstępnie dane dla grafiki znajdującej
    się w tym samym kawałku krzemu / w chipsecie na płycie głównej / w postaci
    osobnej karty.

    Pamięć. OK. T.V. na przykład pisał o: ,,2011 bedzie kosztowal 999$
    jak wszystkie nowe CPU Intela - mam zamiar zlozyc PC na RAID0 + 1HDD na
    wazne dokumenty, 16GBRAM, grafika a'la 1GB DDR5 - zostaje tylko platforma i
    CPU..." (Message-ID: <1...@c...pl>). Na prawdę
    wydzielenie z tego 512MB dla zintegrowanej grafiki tak strasznie zaboli?
    Mnie się coś nie wydaje.

> [...]
    > wbudowane w płytę akurat spisują się dobrze. Podaj przykład jakiegoś
    > zintegrowanego według ideału, który spokojnie kupiłbyś do gier, bez

    Gdzieś w tym wątku pojawiło się twierdzenie, że komputer będzie stosowany do
    grania? Zresztą - tu też wszystko zależy od tego, w jak świeże tytuły, przy
    jakich ustawieniach detali i w jakiej rozdzielczości ktoś chce grać, czyż
    nie?

    Przykładowo: znajomy mój obrabia masę zdjęć (fotograf z zawodu). Komputer ma
    na płycie pod Core 2 Duo z zintegrowaną grafiką właśnie. Do tego dwa
    monitory podłączone, ramu 8GB, 64-bitowy system i złego słowa jeszcze na ten
    sprzęt nie powiedział. Powiedz mi, po cholerę ma tam ładować osobną kartę
    grafiki?

    Drugi ze znajomych (DTPowiec, hobbystycznie trochę się video bawi) wyszedł z
    założenia, że do grania, to on sobie kupił X-Boxa. Po wuj mu dedykowana
    karta graficzna, skoro w znakomitej większości czasu integra sprawdza się
    doskonale?

    [ Fortuna to niestała dziwka. ]
    [ (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

  • 26. Data: 2011-09-14 23:38:06
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    >Widze, ze Intel jednak zrezygnowal z rozwijania dotychczasowych socketow
    >tj. 1156, 1366 wprowadza za to: LGA 2011
    >Czy powie mi ktos co teraz ? W jaka platforme teraz/juz jeszcze inwestowac
    >pod nowe pudlo?

    Ja to widzę tak ze od jakiegoś czasu szybciej rosną możliwości procesorów
    niż faktycznie potrzebne moce przynajmniej do domowych zastosowań.
    Chyba się nie minę z prawda jak założę ze Q6600 proc stary i w porównaniu z
    dzisiejszymi wolny ale taktowany na 3.0 - 3.4 Ghz(nominał 2.4) doskonale
    sobie poradzi z dzisiejszymi aplikacjami i udźwignie nowoczesne grafiki itp.
    a kosztuje 300 - 400 pln i jest na starym 775.
    Generalnie chce powiedzieć ze sporo wody upłynie zanim obecne procesory będą
    totalnie bezużyteczne.
    I chyba tylko nasze dobre samopoczucie każe nam kupować coraz to nowszy
    sprzęt.
    Obecnie mam DualCora E...@...5 GHZ + Gf260-216 4 GB ram i ciężko znaleźć grę
    (najcięższe aplikacje jakie używam w domu) w która nie dało by się pograć z
    przyzwoitymi detalami. Poczekam i może złowię Q9550 który będzie o niebo
    szybszy i znowu będę miał sprzęt na jakiś czas do tego bardziej dzisiejsza
    grafa i nadal będzie można pograć w nowe tytuły.

    Przy czym Battlefield 3 może przyspieszyć decyzje o wymianie CPU i GPU
    ;).

    Buniek